LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling declaratie's Avero Achmea

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
theot

Uitbetaling declaratie's Avero Achmea

Ongelezen bericht door theot »

Beste lezer(s)

Sinds de invoering van de nieuwe tandartskosten regeling per 1 januari 2012, ervaar ik grote problemen bij zorgverzekeraar Avero Achmea.
Omdat navraag bij hen resulteerde in het gegeven dat erg veel verzekerden ook op dit moment problemen ervaren zet ik dit bericht maar eens hier neer.
Zou graag willen weten of inderdaad meer mensen problemen hebben met het vergoeden van hun onkosten, wellicht kunnen krachten gebundeld worden.

Ik heb op dit moment 2 declaratie's ingediend tezamen zo'n kleine 4 duizend Euro, voor een deel is hiervoor zelfs een machtiging verstrekt.

Nu schrijft Avero dat zij op dit moment niet tot uitbetaling kunnen overgaan omdat hun administratie niet goed is voorbereid op de nieuwe manier van werken. ???

Het lukt ze in ieder geval wel om de premie te incasseren, dat dan weer wel.

Wie o wie heeft ook een probleem met het uitbetalen van declaratie's?

Het gaat om nota's van tandheelkunde vanaf 1 januari 2012, dus niet voor deze datum.

Vriendelijke groet,

Theo

Mathilde D.

Re: Uitbetaling declaratie's Avero Achmea

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb hier geen ervaring mee, omdat ik een andere verzekeraar heb en ook nog geen tandartskosten heb gehad. Ik vermoed echter dat deze vertraging te maken heeft met de vrije prijzen van de tandartsen, waarop de verzekeraar zich misschien niet goed op heeft voorbereid.

theot

Maar dat was toch te verwachten?

Overigens zijn in mijn geval de kosten gelijk aan die van vorig jaar.

In de media staan allerlei berichten die opgeklopt worden, de meeste
stijgingen worden veroorzaakt doordat zorgverzekeraars de vergoedingen
verlaagd hebben op advies van het overkoepelend orgaan.

Groet, Theo

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Wanneer het nieuwe systeem vertraging opleverd is dit op zich wel logisch, aan de incasso is niks verandere behalve misschien het bedrag. Nu wordt er weer een topic geopend om de verzekeringsmaatschapij in een kwaad daglicht te zetten.

Waarom niet even geduld, ze hebben het toch niet afgewezen of gezegd dat ze niet gaan betalen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne 326 schreef:
Waarom niet even geduld, ze hebben het toch niet afgewezen of gezegd dat ze niet gaan betalen.
Als je 4 duizend euro moet voorschieten en weken moet wachten op terugbetaling daarvan..... :shock:

theot

@Suzanne 326

Een bedrijf in een kwaad daglicht stellen is heel wat anders dan U klaarblijkelijk weet.
Gelukkig heeft U niet te maken met wat ik nu ervaar.

Groet, Theo

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Suzanne 326 schreef:Wanneer het nieuwe systeem vertraging opleverd is dit op zich wel logisch, aan de incasso is niks verandere behalve misschien het bedrag. Nu wordt er weer een topic geopend om de verzekeringsmaatschapij in een kwaad daglicht te zetten.

Misschien wil TS graag zsm z'n tandarts betalen?

Gesloten