Ik ontving begin naart 2011 een vergoedingsoverzicht van mijn UMC-Zorgverzekering.
En ik zie dat dit precies dezelfde is (dezelfde declaratie van het Ziekenhuis en
dezelfde door mij te betalen eigen bijdrage) als het vergoedingsoverzicht wat ik in oktober 2010 al ontving.
Via e-mail bericht ik dit de UMC-Zorgverzekering , en zeg dat ik de eigen bijdrage niet nog eens wens te betalen.
Het antwoord van de UMC-Zorgverzekering: de kosten kunnen alleen door het ziekenhuis worden gecorrigeerd en
ik MOET ZELF HIEROVER CONTACT OPNEMEN MET HET ZIEKENUIS.
Ongeacht wat, het is voor mij onbegrijpelijk dat ik als verzekerde, en wanneer het ziekenhuis een onjuiste declaratie
naar de Zorgverzekeraar zend, ik zelf contact met het ziekenhuis hierover moet opnemen.
Controleert een Zorgverzekeraar dan wel de declaraties ?
Is het een dubbele declaratie, of ben ik wel bij die specialist geweest voor een behandeling ?
Ik zou het wel verwachten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UMC-ZORGVERZEKERING: slechte service
Re: UMC-ZORGVERZEKERING: slechte service
In dit geval is moet je inderdaad zelf contact opnemen. Alles wat een zorgverzekeraar toegestuurd krijgt, moet hij vanuit gaan. Dit is dus niet de verantwoordlijkheid van de verzekeraar, maar van het ziekenhuis, die goed had moeten indienen.
Je kunt niet verwachten van je verzekeraar dat ze achter elke declaratie aan gaan bellen om te kijken of het klopt.
Als er dubbel gedeclareerd was, had het ziekenhuis dit zelf op moeten merken dmv het programma waar zij mee declareren. (Dan krijgen ze retour-info over de ingediende nota, daarin staat dan dat hij dubbel geboekt is.) Als zij dat niet merken kun je het moeilijk de verzekeraar kwalijk nemen.
Je kunt niet verwachten van je verzekeraar dat ze achter elke declaratie aan gaan bellen om te kijken of het klopt.
Als er dubbel gedeclareerd was, had het ziekenhuis dit zelf op moeten merken dmv het programma waar zij mee declareren. (Dan krijgen ze retour-info over de ingediende nota, daarin staat dan dat hij dubbel geboekt is.) Als zij dat niet merken kun je het moeilijk de verzekeraar kwalijk nemen.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34
Re: UMC-ZORGVERZEKERING: slechte service
Beste Heuvel4,
Mijn naam is Peter en ik ben medewerker van het webcare team van UMC.
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
UMC webcare team
Mijn naam is Peter en ik ben medewerker van het webcare team van UMC.
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
UMC webcare team