LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UMC Zorgverzekering stuurt rekening over 2009
UMC Zorgverzekering stuurt rekening over 2009
Eergisteren ontving ik van m'n oude zorgverzekeraar UMC, een declaratie over 2009! Volgens UMC was nog niet m'n hele eigen risico (€155) opgesoupeerd. Of ik nog €68.90 wil betalen om m'n eigen risico 2009 vol te maken!!
Volgens mij vielen medicijnen (ik gebruik al jaren voor ongeveer €400 medicijnen per jaar) toch ook al onder het eigen risico en is dat eigen risico 2009 al ruimschoots volgemaakt.
Ik ben per 01-01-2011 naar een andere zorgverzekeraar overgestapt.
What to do, what to do?
Volgens mij vielen medicijnen (ik gebruik al jaren voor ongeveer €400 medicijnen per jaar) toch ook al onder het eigen risico en is dat eigen risico 2009 al ruimschoots volgemaakt.
Ik ben per 01-01-2011 naar een andere zorgverzekeraar overgestapt.
What to do, what to do?
Re: UMC Zorgverzekering stuurt rekening over 2009
Fiesiekus
Advies: niet meteen betalen en eerst een heldere specificatie vragen/eisen.
Maxiem.
Advies: niet meteen betalen en eerst een heldere specificatie vragen/eisen.
Maxiem.
Vriendelijk bedankt voor je reactie! Zal ik vandaag nog doen!
Vandaag een brief van UMC ontvangen i.v.m. mijn stornering. Het zou gaan om de verzekeringsmaand februari 2011. Terwijl ik per 01-01-2011 naar een andere verzekeraar ben overgestapt! Wat is er mis met hun administratie ?
Mijn zorgverzekeraar doet dit ook.. Ik kreeg in Januari 2011 een rekening die ik nog volgens hen moet betalen voor het eigen risico over het jaar 2009.
Volgens mij mag de zorgverzekeraar dit tot uiterlijk 31 december 2010 in rekening brengen.. Is het later dan is dat niet te wijten aan de verzekerde zelf en kan het niet meer worden afgeschreven op welk jaar dan ook.. ( Zie consumentenbond zorgverzekering 2010) Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Volgens mij mag de zorgverzekeraar dit tot uiterlijk 31 december 2010 in rekening brengen.. Is het later dan is dat niet te wijten aan de verzekerde zelf en kan het niet meer worden afgeschreven op welk jaar dan ook.. ( Zie consumentenbond zorgverzekering 2010) Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Ik vergat nog te zeggen dat deze zorgverzekeraar(Trias) mij in februari 2011 een brief toestuurde met daaraan een accept-giro die ik voor 2 maart 2011 moet overmaken. Het gaat dan ineens over de zorgpremie van de maand februari 2011.
Hoe heet dit ook alweer? Valsheid in geschrifte? Of denk ik nu te moeilijk?
Hoe heet dit ook alweer? Valsheid in geschrifte? Of denk ik nu te moeilijk?
-
Geachte Fiesiekus,
Ik werk voor het Webcare team van Zorgverzekeraar UMC. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Kyra van Horst
Webcare UMC
Ik werk voor het Webcare team van Zorgverzekeraar UMC. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Kyra van Horst
Webcare UMC
Kyra van Horst
Webcare UMC
Wel grappig dat de WCT's als paddestoelen uit de grond rijzen, maar waar het om gaat is, het voorkomen van fouten en niet het dweilen met de kraan open.
Maxiem.
Webcare UMC
Wel grappig dat de WCT's als paddestoelen uit de grond rijzen, maar waar het om gaat is, het voorkomen van fouten en niet het dweilen met de kraan open.
Maxiem.
-
Geachte Maxiem,
Hartelijk dank voor uw input. Ik ben het helemaal met u eens dat het voorkomen van fouten beter is dan ze achteraf herstellen. Ons webcare team is dan ook niet alleen opricht om klachten te verhelpen, maar vooral ook om er voor te zorgen dat eventuele fouten in de toekomst niet meer worden gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Kyra van Horst
Webcare UMC
Hartelijk dank voor uw input. Ik ben het helemaal met u eens dat het voorkomen van fouten beter is dan ze achteraf herstellen. Ons webcare team is dan ook niet alleen opricht om klachten te verhelpen, maar vooral ook om er voor te zorgen dat eventuele fouten in de toekomst niet meer worden gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Kyra van Horst
Webcare UMC