LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive identiek aan VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.

Unive identiek aan VGZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De polisvoorwaarden van Unive zijn gelijk aan de polisvoorwaarden van Unive : dus "Select, Geregeld en Vrij" zijn identiek aan "Goede, Ruime en Eigen Keuze" van VGZ. De gecontracteerde zorgaanbieders zijn dezelfde en via "Vergelijk en Kies" te vinden.( zie afbeeldingen en links)
http://www.unive.vergelijkenkies.nl/vergelijk-en-kies

http://www.vgz.nl/zorgadvies/vergelijk-en-kies

pietjeplus

Re: Unive identiek aan VGZ

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Inloggen bij Coöperatie VGZ. Hieronder vallen onder andere de merken VGZ, IZZ, IZA, IZA GezondSamen, UMC Zorgverzekering, Bewuzt, IZA Cura, Univé Zorg en ZEKUR.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

pietjeplus schreef:Inloggen bij Coöperatie VGZ. Hieronder vallen onder andere de merken VGZ, IZZ, IZA, IZA GezondSamen, UMC Zorgverzekering, Bewuzt, IZA Cura, Univé Zorg en ZEKUR.
Ik heb niet alle polisvoorwaarden vergeleken, maar wel die van VGZ en Unive. Deze zijn EXACT hetzelfde. Ik veronderstel dat er bij de andere labels wel verschillen zijn: VGZ is daarbij risicodrager maar de polisvoorwaarden kunnen afwijken. ( met name IZA , IZZ en IZAGezondsamen). De UMCzorgverzekering is misschien hetzelfde als de restitutievariant van VGZ/Unive.
Dus de polisvoorwaarden en de gecontracteerde zorgverleners zijn exact gelijk en ook de gecontracteerde zorgverleners. De mate waarin duidelijk wordt gemaakt dat niet alle zorgverleners gecontracteerd zijn, verschilt nogal. Bij VGZ Ruime Keuze (zogenaamd de natura variant) wordt duidelijk vermeld dat er een beperkte contractering is voor 15 operaties ( belangrijke!: staar, knievervanging, kankerbehandelingen). Bij Unive Geregeld wordt dit niet duidelijk vermeld. Maar dezelfde zorgzoeker ( " Kies en vergelijk") vindt dezelfde zorgverleners. Dus de verzekeringen zijn exact gelijk, hoewel dit aan de buitenkant niet te zien is.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dus de verzekeringen zijn exact gelijk, hoewel dit aan de buitenkant niet te zien is.
Ik snap niet zo goed , waar jij je druk om maakt. Je hebt deze 2 toch niet?

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

wellicht om zonder eigenbelang andere mensen van toch wel belangrijke info te voorzien, waar die misschien iets aan kunnen hebben?
tenminste, dat lijkt mij ook een belangrijke functie van een forum als dit: niet alleen de individuele gevallen helpen en met de neus de goede kant op zetten wanneer dat kan en lukt, maar ook gewoon in het algemeen belang informatie delen zonder alleen aan je eigenbelang te denken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Binnen VGZ groep zijn er zowel verschillen als overeenkomsten dus het kan dat je soms hetzelfde te zien kreeg...

Maar premie, daar zag ik bij mijn wel verschil in, net als de korting voor E500,- extra...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Dan zou iemand dus de goedkoopste van de 2 kunnen kiezen?

Gesloten