LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive ik heb er niks meer mee!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
m0natoetj

Unive ik heb er niks meer mee!

Ongelezen bericht door m0natoetj »

Goed ik heb gezien dat ik niet de enige ben met klachten over unive.

Ik had daar een zorgverzekering van unive Zekur. Dit omdat het goedkoop was voor een student/scholier.

Het stomme is dat unive je altijd weet te vinden als jij maar moet betalen want anders wordt er niet gereageerd. Dit is iedere keer het geval geweest.

Ik ben van mening dat ik al mijn premie heb betaald. Echter beweert Unive van niet.
Na al dit gezeur onderling heeft Unive de boel verstuurd naar AGC deurwaarders en incasso.

Volgende stap AGC zal het wel even oplossen voor die arme unive. Ik heb dus een brief gekregen dat ik op de rechtbank moest verschijnen. Echter heeft mijn moeder dit stuk aangenomen en ik heb het, helaas voor mij, niet gezien dat ik moest komen.

Goed, AGC stuurt brief na brief dat ik het moet betalen. Ik kan het niet betalen ik ben student en mijn opleiding is al er duur. In 2010 heeft mijn moeder, na aanleiding van een dreiging dat de inboedel verkocht ging worden, een brief gestuurd naar AGC. Dat zij het op zich zou nemen en AGC geld kon afschrijven van de vernoemde rekening. Dit heeft AGC nagelaten.

Nu heb ik ruim een half jaar verder en inmiddels 2011 een brief ontvangen dat het bedrag nog hoger is geworden. Wie is er nou nalatig geweest???

Daarbij kan ik het niet eens betalen ik ben student al die bijkomende kosten van proces en dergelijke lukt niet!

Pareltje31

Re: Unive ik heb er niks meer mee!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

heb je in al die tijd wel eens naar Unive bewijzen gestuurd dat je alles heb betaald?

m0natoetj

Ongelezen bericht door m0natoetj »

ja dat heb ik gedaan maar daar reageren ze niet op had ik maar op de rechtszaak moeten komen

Casziej

Ongelezen bericht door Casziej »

Het komen opdagen op de rechtzaak is eigen verantwoording. Het klopt inderdaad dat ''je dan maar naar de rechtbank had moeten komen''. Zodra je niet op komt dagen, vergooi je je kans om jou zegje te kunnen doen. Jammer, maar helaas.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Goed, AGC stuurt brief na brief dat ik het moet betalen. Ik kan het niet betalen ik ben student en mijn opleiding is al er duur.

Je hoeft niks te betalen want volgens jou is alles al betaald en heb je daar bewijzen van.
Hoe kan het zijn dat jouw moeder een ambtelijk stuk niet aan jou doorgeeft?

Casziej

sephora30 schreef:Goed, AGC stuurt brief na brief dat ik het moet betalen. Ik kan het niet betalen ik ben student en mijn opleiding is al er duur.

Je hoeft niks te betalen want volgens jou is alles al betaald en heb je daar bewijzen van.
Hoe kan het zijn dat jouw moeder een ambtelijk stuk niet aan jou doorgeeft?
Grappig, ik wilde net mijn vorige post aanpassen en deze vraag bijvoegen.

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

m0natoetj schreef:ja dat heb ik gedaan maar daar reageren ze niet op had ik maar op de rechtszaak moeten komen
neem aan dat voor er een rechtzaak gepland wordt hier redelijk wat tijd aan vooraf is gegaan dus naar mening heb je dan tijd genoeg dingen op te sturen

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Al contact opgenomen met het juridisch loket.
Het lijkt mij dat als je bewijzen hebt dat je alles betaald hebt, je niks hoeft te betalen ondanks dat er een rechtzitting is geweest.

Casziej

sephora30 schreef:Al contact opgenomen met het juridisch loket.
Het lijkt mij dat als je bewijzen hebt dat je alles betaald hebt, je niks hoeft te betalen ondanks dat er een rechtzitting is geweest.
Je kunt dan het beste contact opnemen met het betreffende incassobureau. Daar zul je dan de (bewijs)stukken moeten overleggen. Overigens, omdat je niet op de rechtzaak bent komen opdagen, weet ik niet of je de extra incassokosten terug kan halen. Hierbij wordt dus vaak het argument gebruikt dat je gewoon op de rechtzaak aanwezig had moeten zijn, ter voorkoming hiervan.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom ben je niet langs een kantoor gegaan van Univé, kunnen ze gelijk zien of je elke maand op tijd betaalde en alles regelen.
Maar je moeder, als die een brief die zo belangrijk is niet doorgeeft, laat haar die extra kosten dan maar betalen.
Je wist dat dit eraan zat te komen omdat je weigerde de hogere incasso te betalen.

Verder wil ik je erop wijzen dat je naast 12x per jaar ook op tijd moet betalen dus ook te laat betalen kan extra kosten veroorzaken en dus was je 12x op tijd met betalen?

En de matige service, Zekur is goedkoper en dat merk je in het meer zelf moeten doen.
Ze geven dan wel 40% goedkopere zorgverzekering en daar kun je iets minder service voor verwachten.

Dat je geld tekort hebt is niet hun probleem, zij bieden een product aan en bij te laat betalen word het duurder en alleen als je kunt aantonen dat er wel op tijd betaald is ga je vrijuit.
Ook moet je bij zelf betalen wel duidelijk alle info vermelden want het kan zijn dat je wel het bedrag betaalde maar zonder jou inschrijf nummer weten ze ook niet waar dit geld voor is.

Ook een Tikfout bij betalen acceptgiro is nog mogelijk en dan komt het bij hun ook verkeerd binnen dus kijk eerst of jou betalingen wel foutloos waren.
De 16 cijfers op acceptgiro zijn bepalend, ik betaalde ook wel eens voor iemand anders, en die naam en rekening worden dus niet gecontroleerd.
(deze betaling was wegens DSB failliet en hij kon toen niets meer)

anti-unive

Ongelezen bericht door anti-unive »

[Dit is verwijderd door de moderator omdat het niet aan de gedragsregels voldeed.]

uvit webcare

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Beste m0natoetj en anti-unive,

Vervelend om te horen dat jullie beiden problemen hebben met Univé Zekur. Ik werk voor het Webcare team van Univé en wil graag kijken of ik iets voor jullie kan betekenen. Willen jullie zo vriendelijk zijn om jullie klantnummer en het telefoonnummer waarop jullie overdag te bereiken zijn te mailen naar [email protected]? Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met jullie op.

Met vriendelijke groet,

Kyra van Horst,
Webcare Univé

anti-unive

Ongelezen bericht door anti-unive »

[Dit is verwijderd door de moderator omdat het niet aan de gedragsregels voldeed.]

Gesloten