LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UNIVE, Kesteren Medical Services, Credios

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
paultjesdezesdes

UNIVE, Kesteren Medical Services, Credios

Ongelezen bericht door paultjesdezesdes »

Kort en goed.
UNIVE zorgverzekering komt maar niet toe aan een goede afhandling van vergoedingen. Hierdoor krijg ik van Kesteren Medical Services steeds aanmaningen. Steeds leg ik het weer uit, en vervolgens krijg ik eerst een sommatie en daarna een kennisgeving dagvaarding van Credios Amersfoort.
Dit gaat over een vergoeding van een complete onderprothese uit 2008!!!.
Ik heb de machtiging van UNIVE. UNIVE zegt geen originele factuur te hebben van Kesteren. Desgevraagd heeft Kesteren mij nogmaals een kopie gestuurd van deze facturen, die ik weer heb doorgespeeld naar UNIVE: de heer Commandeur.
Ook heb ik mijn tandarts Verhagen en Waanders te Lichtenvoorde ingelicht.
Van hen krijg ik alle medewerking. Oh ja, het gaat hier wel over meer dan 2000 EURO en die kan ik niet en hoef ik niet te voldoen, op een eigen bijdrage van 90 euro na. Ik heb (had in 2008) een natura ZorgVerzekering van UNIVE. Dus UNIVE moet hier echt iets aan doen, want zo gaan ze mij en anderen als klant verliezen.

Rema

Re: UNIVE, Kesteren Medical Services, Credios

Ongelezen bericht door Rema »

Waarschijnlijk ligt de fout niet bij Univé, maar bij van Kesteren, het is daar een zootje.

Credios Creditmanagement

Ongelezen bericht door Credios Creditmanagement »

Geachte heer/mevrouw 'paultjesdezesdes',

In reactie op uw bericht op dit forum zouden wij graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn uw contactgegevens en dossiernummer naar ons te mailen? Dit staat vermeld op de brief die u van ons heeft ontvangen. Wij nemen dan contact met u op om deze zaak af te handelen.

Met vriendelijke groet,

Credios Creditmanagement

E-mail: [email protected]

AnnemarieS.

Ongelezen bericht door AnnemarieS. »

Herken dit zo! Ik krijg allemaal rekeningen waarvan ik totaal geen benul heb waarvoor ze zijn. Ik email ze, probeer ze te bellen maar krijg ze niet te pakken. Ik stond net een half uur in de wacht en gisteren werd ik er steeds uitgegooid.. . what to do? :(

Walvis

Ongelezen bericht door Walvis »

Door een patiënt werd ik attent gemaakt op het feit dat problemen met Kesteren werden besproken in een forum.
Ook maar eens gekeken.
Viel mij op dat de reacties uitsluitend komen van patiënten. Maar vanuit het standpunt dat ook behandelaars consument genoemd kunnen worden van het wanproduct als door Kesteren geleverd, wil ik graag kenbaar maken dat ook veel 'leed' gevoeld is door behandelaars. Niet alleen vanwege uitzonderlijk veel werk om eigen problemen met deze firma op te lossen, maar ook om patiënten te helpen hun problemen te verhelpen.
Het 'leed' was in ieder geval voldoende om er een artikel voor een vakblad voor tandartsen van te maken (Van Kletseren, Framed en Fuctotaal.fy in Tandartsenpraktijk/BSL/Springer).
Inmiddels begint er een ander licht te schijnen op deze affaire. Kesteren zou best eens geslachtofferd kunnen zijn door een participatiemaatschappij die belang heeft genomen in Famed. Door Kesteren te saboteren en gelijktijdig klanten van Kesteren te benaderen voor overstappen naar Famed met als argument dat Kesteren er maar een zooitje van weet te maken. Boze opzet zou heel wel achterliggende reden kunnen zijn voor alle ellende die patiënen en behandelaars al sinds februari 2008 heb ondervonden.
Heb gepoogd pdf van het artikel in het tandartsenblad hierbij te plakken, maar dat lukt jammer genoeg niet.

loesje 2

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik ben idd ook overgestapt van van kesteren naar famed, na een reeks van problemen. Mij werd verteld dat famed en van kesteren waren gefuseerd en alleen famed doet aan clearing voor paramedici.

Ik heb nog wel geprobeerd met van Kesteren over de gang van zaken te praten, maar kreeg dan altijd contact met iemand van famed.

Ik ben op dit moment wel tevreden over famed en krijg ook weinig klachten van patiënten.

rinus.m

Ongelezen bericht door rinus.m »

ook ik heb veel problemen met van Kesteren groep of is het troep
ben al sins Januarie bezig om teveel betaald geld terug tekrijgen
gr Rinus

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Univé betaalde alleen de oorspronkelijke rekening en geen copy meer wegens fraude!

Dus als je iets fout doe krijgt de tandarts niets en gaat de rekening naar patiënt.

Zelf betalen en bij Univé inleveren is toegestaan en gaat zelden fout.
Als Uw tandarts via een andere firma de rekening gaat sturen is de kans wegens deze extra schakel groter dan dat hij dit zelf zou uitvoeren!

Gezien de bewezen fraude met vervalste copy van rekening mag Univé voorzichtiger uitbetalen.
Ik weet dat er soms zelf geprinte rekening werd ingestuurd om zo de verzekeraar op te lichten!

Mijn tandarts stuurde dagelijks een envelop met meerdere klanten en die alleen in witte envelop zonder opdruk en anders gevouwen binnen kwam... geen 3x in 4x gevouwen was dus zelf geprinte fraude!

Dus daarom doet Univé vaak erg moeilijk....

rinus.m

wie o wie kan mij helpen om een geschil met van Kesteren groep op telossen
ben er al 8 maanden mee bezig
maar kom niet verder altijd maar belofte,s maar geen daden
gr Rinus.m

PJ.S.

Ongelezen bericht door PJ.S. »

Beste lezers, Ook ik heb problemen met "Van Kesteren Medical Factoring" en de FBTO.

Voor een behandeling heb ik toestemming aangevraagd bij de FBTO en verkregen. Ik heb de rekening, dd 14 juni 2009, van "Van Kesteren Medical Factoring" ingediend bij de FBTO á € 770,00.

Nu blijkt, uit een schrijven van, "Van Kesteren Medical Factoring", dd 20 juli 2009, dat het bedrag door de FBTO nog niet is overgemaakt aan "Van Kesteren Medical Factoring". Het bedrag van € 770,00 is nu verhoogd naar € 893,20. (Hoofdsom € 770,00 / Rente € 7,70 / Incassokosten € 115,50)

Tevens de medeling "Indien wij binnen het gestelde termijn, 07 dagen, geen betaling van u ontvangen hebben dan zullen wij de invorderingsprocedure, desnoods langs gerechtelijke weg voortzetten.

Hierop heb ik direct gebeld met de FBTO met de vraag waarom het bedrag nog niet is overgemaakt aan "Van Kesteren Medical Factoring".

FBTO gaf aan dat door administratieve oorzaken deze bij hen nog in behandeling is. Dit heb ik direct via een e-mail aan "Van Kesteren Medical Factoring" doorgegeven.

De reactie van "Van Kesteren Medical Factoring" was het volgende:

Geachte Heer/Mevrouw,

Naar aanleiding van uw E-mail kunnen wij u het volgende meedelen,

Wij begrijpen dat u uw nota ter declaratie heeft ingediend bij uw zorgverzekeraar FBTO. U geeft aan dat wij de procedure kunnen voortzetten aan het adres van FBTO. Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan dit verzoek. U bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling. U kunt onze betalingsvoorwaarden vinden op de achterkant van de nota.

Wij adviseren u zolang FBTO nog geen betaling heeft gedaan een termijnregeling met ons af te spreken, zodat er geen verdere kosten zullen ontstaan.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Mw.....

Contactcenter
Kesteren Medical Factoring

Mijn vraag is: kan "Van Kesteren Medical Factoring" mij aansprakelijk stellen voor deze kosten. Dit is door falen van de FBTO veroorzaakt. :?:

Wie kan mij raad hierin geven?

Bvd,
PJ.

rinus.m

kijk dat is het probleem
bij van Kesteren als je betalen moet weten ze je altijd optijd tevinden
maar als zij moeten betalen moet je bedelen bij ze en kunnen ze het niet vinden
ik weet dat dit niet de oplossing voor u is maar het zal een leidens weg worden voor u om u gelijk tehalen
ben er zelf al 8 maanden mee bezig

Tiny-M

Ongelezen bericht door Tiny-M »

@ pj.s. Het klopt dat jij aansprakelijk bent voor tijdige betaling. Jij bent degene die de behandeling heeft ondergaan en jij bent ook degene waarnaar de rekening gestuurd is. Jij bent dus ook verantwoordelijk.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Formeel klopt het wel dat je zélf verantwoordelijk bent voor betaling aan Kesteren.
Maar ben je niet juist verzekerd om te voorkómen dat je dit soort grote bedragen moet opbrengen? Als de verzekeraar laat van betalen is draai je als consument dus voor de "schade" op (betaling in termijnen is bij Kesteren verre van gratis; men berekent hier gewoon administratiekosten voor!).

Ik vermoed dat de achterliggende oorzaak het ontbreken van een contract tussen de tandarts en de zorgverzekeraar is (FBTO kent geen naturapolis bij mijn weten); als er een contract is tussen zorgverlener en verzekeraar kan er namelijk wél rechtstreeks bij de verzekeraar worden gedeclareerd en krijg je als patiënt/consument hooguit achteraf een rekening voor het niet-vergoede deel (meestal van de verzekeraar).

rinus.m

dat klopt
maar als er wat fout gaat stuurt vKesteren je als nog de rekening
met de dreiging van incasso kosten
daar heb je natuurlijk geen zin in en betaald
maar als later blijkt dat de rekening wel door de verzekerraar is betaald
probeer dan maar is je geld terug tekrijgen
daar ben ik al 8 maanden mee bezig

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

schoften zijn het bij credios, ik heb ze nu mailtje gestuurd en eis uitleg van ze. want telefonisch willen/kunnen ze niets zeggen. notabene gooien ze de hoorn erop als het ze te moeilijk wordt gemaakt. lees onderstaande maar en vervolg wordt hier wel bekend gemaakt.

Geachte mevrouw/mijnheer

Na u een aantal malen gebeld te hebben waarbij de hoorn er van uw kant steeds opgelegd wordt en u mij niet de gegevens wilt verstrekken waar ik om vraag, doe ik het nu middels deze e-mail.

Volgens uw gegevens staat er nog een bedrag open van € 90,98. Die zouden bestaan uit incassokosten die nog openstaan. Ik heb diverse malen gevraagd waar die kosten uit bestaan en ik krijg 4 verschillende verhalen te horen.

Volgens jullie bestaat het bedrag van € 90,98 uit: incassokosten: € 51,-
registratiekosten: € 25,-
en dan zou het restant betaan uit: rente e.d: € 15,98
--------------------------------------
dit is dus een totaalbedrag van: € 90,98

Nu sommeer ik u bij deze om mij uitleg te geven over de totale inhoud van de factuur zoals te zien in bovenstaand rekenvoorbeeld.

Ik wil u daarbij wel vermelden dat op een bedrag van 0 - 250 euro de incassokosten maximaal € 37,- ex.BTW mogen bedragen, conform rapport voorwerk II.
Registratiekosten behoren bij het voorgaande bedrag ( €37,-) inbegrepen te zijn.

Volgens jullie zeggen is dit niet het geval, jullie halen het volgende naar voren op jullie website en wordt mij medegedeeld:

Voor de berekening van deze kosten onderschrijven wij de gedragscode van de Nederlandse Vereniging van Incasso ondernemingen (NVI). Hierin wordt aangegeven dat € 25,- doorberekend mag worden, bovenop de tarieven van het Rapport Voorwerk II.

Volgens de website van de NVI en na telefonisch contact met hen is bovenstaande niet juist, ik zal u het volgende duidelijk voorleggen.

In artikel 10.1 staat " Bij toekenning van het forfaitaire tarief als in aanbeveling I of II bedoeld worden deze kosten in beginsel geacht in die vergoeding begrepen te zijn. "

- Dit betekend dat als jullie de incassokosten berekenen volgens de staffel uit rapport voorwerk II, dat deze kosten al zijn verrekend met het bedrag in de staffel - dus u mag niet nog eens aparte registratiekosten in rekening brengen!

Hier heeft u zich dus aan te houden.

Verder wil ik weten wat het overige bedrag van €15,98 precies is.

Ook is er al een bedrag van € 73,?? betaald, de hoofdsom was € 69,80. waar is die € 4,- mee verrekend?

Ik verwacht van U binnen 2 werkdagen een duidelijke uitleg. Indien binnen de gestelde tijd geen reactie van uw kant komt, beschouw ik dit bezwaar als aangenomen en ben ik verder vrij van overige betalingen, wat dus betekend dat ik alles heb betaald en er verder geen stappen naar mij worden genomen.

Anders zie ik een verdere gang naar de rechtbank zeer zeker tegemoet, waarbij ik u wel wil vermelden dat alle kosten daaruit voortvloeiend op u zal worden verhaald.

mij benieuwen wat de uitkomst word.

PJ.S.

Ongelezen bericht door PJ.S. »

Beste lezers,
Daar ik, zie onder, ook veel problemen heb gehad met Famed en Kesteren Medical Service heb ik de link van RADAR aan mijn tandarts gegeven. Hij had reeds heel veel klachten gehad van patienten. Dit betroft: toezenden verkeerde nota's, slechte bereikbaarheid Famed en Kesteren Medical Service, asociaal tewoord staan van patienten en de hoorn op de haak gooien.

Gelukkig is mijn tandarts bij hen weggegaan. Alle administratieve problemen en klachten van patienten behoren nu tot de verleden tijd !

Dus een goed leermoment voor wie erover denkt met hun in zee te gaan!

Cora8

Ongelezen bericht door Cora8 »

Ook ik heb dit hele jaar al toestanden door de gebrekkige tandartsrekeningen-administratie bij Van Kesteren en Fa-med en daardoor zware aanmaningen die totaal uit het niets komen van Bosveld, later Credios. Heb je eindelijk het ene kunnen uitpluizen, komt er weer een andere zware aanmaning van Credios voor een andere tandartsbehandeling van lang geleden waarvan je nooit een nota of herinneringen hebt gehad.
En het ergste is: wat anderen hier op het forum ook al ervaren, dat je geen informatie krijgt of zeer gebrekkige informatie als je belt naar Fa-med ('wij kunnen geen enkele informatie geven') en Credios. Ik ben nu bezig met telefoongesprekken met Credios op te nemen.

Gesloten