LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Unive Zeker , Aangereden zelf ambulance betalen?
Unive Zeker , Aangereden zelf ambulance betalen?
Hallo ik ben een jongeman van 20 jaar en was een paar maanden aangereden door een auto van achteren hierdoor had ik gelukkig niets ernstig overgehouden maar had wel een lichte hersenschudding, ik had zelf de ambulance gebelt omdat ik op dat moment me niet meer goed kon bewegen en orienteren ik heb ook aangifte gedaan bij de politie ik kreeg een acceptgiro met 220 euro aan eigen risico voor een ritje met de ambulance? Hoe kan dit en wat heb ik dan eigenlijk aan deze verzekering, ik moet binnenkort ook nog een verstandkies eruit laten trekken in het ziekenhuis maar dit baart me zorgen dan laat ik hem liever zitten , wat raden jullie me aan en is het normaal dat ik zoveel moet betalen?, en kan ik het niet op een of andere manier declaren omdat ik ben aangereden?
veel dankk!!
veel dankk!!
Re: Unive Zeker , Aangereden zelf ambulance betalen?
Sorrie, maar woon je onder een steen of Zo? Het eigen risico op een Zorgverzekering? Nooit van Gehoord?
Nou stuur die rekening maar gauw naar je rechtsbijstandsverzekering dan om te gaan verhalen op de tegenpartij.....
Nou stuur die rekening maar gauw naar je rechtsbijstandsverzekering dan om te gaan verhalen op de tegenpartij.....
Gewoon die verstandskies laten trekken. Het eigen risico is nu toch opgesoupeerd door het ambulance ritje en ja dat is duur, heel duur.Husayins schreef:Hallo ik ben een jongeman van 20 jaar en was een paar maanden aangereden door een auto van achteren hierdoor had ik gelukkig niets ernstig overgehouden maar had wel een lichte hersenschudding, ik had zelf de ambulance gebelt omdat ik op dat moment me niet meer goed kon bewegen en orienteren ik heb ook aangifte gedaan bij de politie ik kreeg een acceptgiro met 220 euro aan eigen risico voor een ritje met de ambulance? Hoe kan dit en wat heb ik dan eigenlijk aan deze verzekering, ik moet binnenkort ook nog een verstandkies eruit laten trekken in het ziekenhuis maar dit baart me zorgen dan laat ik hem liever zitten , wat raden jullie me aan en is het normaal dat ik zoveel moet betalen?, en kan ik het niet op een of andere manier declaren omdat ik ben aangereden?
veel dankk!!
Dat trekken gaat wel gebeuren bij de kaakchirurg omdat het moet ? Dus gecompliceerd is ? Of heeft u een tandarts die standaard geen verstandskies trekt ? Daar moet u wel op letten, anders komt het niet voor vergoedingen aanmerking.
TS heeft op eigen houtje een ambulance gebeld. Vreemd, want TS kon zich niet goed bewegen en orienteren...
Die kosten gaan wij, en zijn zorgverzekering natuurlijk niet betalen.
Zorgverzekering vergoedt alleen bij noodzaak en kennelijk is er niemand geweest om die noodzaak te bevestigen...
De brandweer komt ook niet gratis voorrijden om je poes uit de boom te halen...
Die kosten gaan wij, en zijn zorgverzekering natuurlijk niet betalen.
Zorgverzekering vergoedt alleen bij noodzaak en kennelijk is er niemand geweest om die noodzaak te bevestigen...
De brandweer komt ook niet gratis voorrijden om je poes uit de boom te halen...
-
112 stuurt alleen ambulance als zei denken als het nodig is.
Het is wel voor je vergoed ,ritje ambulance is duurder, maar ja je eigen risico....
Enne wees er op voorbereid,als het goed is wordt dat per 1 Jan 350 Eur, dan weet je dat vast..
Als je nu medicatie krijgt enz dan is je eigen risico dus al op,als de medicatie helemaal vergoed wordt..
Misschien slim om je eens beetje te verdiepen in wat er vergoed wordt en niet.
Kaakchirurg komt uit de basis,als je daar je kies moet laten trekken,dus kost niks extra.s
Doet de tandarts het,lees dan even je polis...
Doe dat zo en zo even...dan weet je beetje hoe alles werkt,
Succes
Het is wel voor je vergoed ,ritje ambulance is duurder, maar ja je eigen risico....
Enne wees er op voorbereid,als het goed is wordt dat per 1 Jan 350 Eur, dan weet je dat vast..
Als je nu medicatie krijgt enz dan is je eigen risico dus al op,als de medicatie helemaal vergoed wordt..
Misschien slim om je eens beetje te verdiepen in wat er vergoed wordt en niet.
Kaakchirurg komt uit de basis,als je daar je kies moet laten trekken,dus kost niks extra.s
Doet de tandarts het,lees dan even je polis...
Doe dat zo en zo even...dan weet je beetje hoe alles werkt,
Succes
Maar is inderdaad uiteraard te verhalen op WA verz vd auto, heb je geen Rb verzekering dan kun je zelf contact opnemen met zijn maatschappij
-
4 weken geleden ben ik gevallen met mijn fiets.
Plat op mijn gezicht, mijn man draaide me om en mijn gezicht was direct heel erg gezwollen en blauw en vol met schaafwonden.
112 gebeld, die zeiden dat ik naar het ziekenhuis moest wat ze dachten dat ik mijn kaak of jukbeen misschien had gebroken. dit was gelukkig niet zo.
Nu krijg ik ook een rekening van de arts van de eerste hulp en van de ambulance.
Dit vindt ik wel vreemd dat dit van je eigen risico wordt afgehaald.
Het is toch een ongeluk??? ook al kost de ambulance en arts meer dan dat de rekening aan geeft. Blijf het vreemd vinden
Plat op mijn gezicht, mijn man draaide me om en mijn gezicht was direct heel erg gezwollen en blauw en vol met schaafwonden.
112 gebeld, die zeiden dat ik naar het ziekenhuis moest wat ze dachten dat ik mijn kaak of jukbeen misschien had gebroken. dit was gelukkig niet zo.
Nu krijg ik ook een rekening van de arts van de eerste hulp en van de ambulance.
Het is toch een ongeluk??? ook al kost de ambulance en arts meer dan dat de rekening aan geeft. Blijf het vreemd vinden
Tjah dat maakt niets uit valt allemaal onder je eigen risico.Helen Rutten schreef:4 weken geleden ben ik gevallen met mijn fiets.
Als je door een ongeval geopereerd zou moeten worden dan krijg je ook een rekening voor je eigen risico.
-
Sinds wanner vallen schaafwonden, blauwe plekken en zwelling onder 'bel 112, ik moet met een ambulance vervoerd worden'?Helen Rutten schreef:4 weken geleden ben ik gevallen met mijn fiets.
Dat lijkt me redelijk overdreven.
En wat te denken van mensen die plotseling, buiten eigen doen om chronisch ziek worden?
Dat is ook een ongeluk (niemand zit erop te wachten dat hem dit overkomt en kan er niets aan doen) en die moeten ook elk jaar hun eigen risico betalen.
-
Ja sorry hoor...dus per ongeluk vallen valt niet onder eigen risico? Ik ben per ongeluk al 14 jr chronishc ziek??
Mijn hemel...laat maat...
Violet ben het helemaal met je eens!!!
Je zal met een hart aanval liggen ,nee sorry ambu kan niet komen is naar iemand toe met schaafwonden,sorry hoor...
Kunt u niet meer lopen na het vallen of eng of weet ik wat,maar 112 bellen...gek dat de zorg zo duur wordt..echt gek???
Mijn hemel...laat maat...
Violet ben het helemaal met je eens!!!
Je zal met een hart aanval liggen ,nee sorry ambu kan niet komen is naar iemand toe met schaafwonden,sorry hoor...
Kunt u niet meer lopen na het vallen of eng of weet ik wat,maar 112 bellen...gek dat de zorg zo duur wordt..echt gek???
Het krijgen van een ongeluk is toch ook gewoon een gezondheidsrisico? Volgens mij zijn de meeste gezondheidsproblemen (botbreuken, kneuzingen, hersenschudding etc) direct of indirect het gevolg van een ongeluk of ongelukje. En die zouden dan allemaal niet onder het eigen risico moeten vallen?Helen Rutten schreef: Het is toch een ongeluk??? ook al kost de ambulance en arts meer dan dat de rekening aan geeft. Blijf het vreemd vinden
De beste stuurlui staan aan wal. Deze mensen, die nooit hebben gevaren en dat ook nooit zullen doen, weten precies hoe je moet voorkomen dat een schip op de klippen loopt.VioletPrue schreef:Sinds wanner vallen schaafwonden, blauwe plekken en zwelling onder 'bel 112, ik moet met een ambulance vervoerd worden'?
Dat lijkt me redelijk overdreven.
Nee, ik vind het niet overdreven. Bij het ene ongeluk heb je een paar schaafwonden en door het andere kom je in een levensbedreigende situatie. De mensen die bij de alarmcentrale werken zijn artsen die getraind om dit soort situaties in te schatten. Daarbij zullen er altijd situaties te zwart worden ingeschat, maar het is beter om de ambulance een keer te veel dan een keer te weinig te laten rijden. Want dan is vraagt iedereen zich weer af hoe dit kon gebeuren.
Er zijn slechts een paar dingen uitgezonderd van het eigen risico, huisartsbezoek en kraamzorg zijn er 2 die me te binnen schieten, en >1 minuutje googlen levert dit rijtje vanaf rijksoverheid.nl op.GJvdZ schreef:Het krijgen van een ongeluk is toch ook gewoon een gezondheidsrisico? Volgens mij zijn de meeste gezondheidsproblemen (botbreuken, kneuzingen, hersenschudding etc) direct of indirect het gevolg van een ongeluk of ongelukje. En die zouden dan allemaal niet onder het eigen risico moeten vallen?Helen Rutten schreef: Het is toch een ongeluk??? ook al kost de ambulance en arts meer dan dat de rekening aan geeft. Blijf het vreemd vinden
De rest valt er dus wel onder.Zorg die niet onder het eigen risico zorgverzekering valt
Niet alle zorg valt onder het verplichte eigen risico. Voor de volgende zorgkosten betaalt u geen eigen risico:
-huisarts;
-verloskundige zorg en kraamzorg;
-gratis bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek;
-de griepprik voor risicogroepen;
-zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.