Onlangs(21 dec) ben ik langs de tandarts geweest voor een behandeling en aangezien ik nog 20 jaar ben is het voor mij gratis. Ik ben ook op de hoogte van de nieuwe regeling dat iedereen nu moet betalen en die ging vanaf 01-01-2011 in, desondanks heb ik gewoon doodleuk een factuur binnen gekregen van 350 euro ofzo..Mijn tandarts heeft expres de behandeling voor 1 januari uitgevoerd zodat het gratis bleef. Ik heb gewoon een basis verzekering aangezien tandarts voor jongeren gratis was, dus dat zal het ook niet zijn..of er is iets wat ik niet weet.
Iemand die kan helpen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Univé Zekur
Re: Univé Zekur
stap eens binnen bij een kantoor van unive en leg het daar voor , is in elke stad wel te vinden. succes.
ManBearPig
Vraag aan de tandarts een copie van de rekening die naar de verzekeraar is gestuurd. Als de behandeldata die op de rekening staan vallen in 2010, dan dient de verzekeraar dat gewoon te vergoeden.
Maxiem.
Vraag aan de tandarts een copie van de rekening die naar de verzekeraar is gestuurd. Als de behandeldata die op de rekening staan vallen in 2010, dan dient de verzekeraar dat gewoon te vergoeden.
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 23 jan 2011 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een andere reden dat niet (alles) betaald wordt, is dat de tandarts weliswaar betaald wordt, maar niet alle "codes". Bijvoorbeeld worden er geen kronen vergoed uit de basisverzekering. En ook andere te dure codes worden niet vergoed.
En is dit de factuur van je tandarts? Die moet je zelf betalen en dan doorsturen naar je verzekeraar. Namelijk niet elke tandarts declareert rechtstreeks bij de zorgverzekeraar.
En is dit de factuur van je tandarts? Die moet je zelf betalen en dan doorsturen naar je verzekeraar. Namelijk niet elke tandarts declareert rechtstreeks bij de zorgverzekeraar.
Als U meent dat de nota ten onrechte is afgewezen dan kunt U het beste schriftelijk een klacht indienen.
Een klacht indienen
Heb je een klacht, dan kan je deze schriftelijk indienen bij ZEKUR van Univé, onder vermelding van je naam, adres en verzekerdenummer.
Klachten die betrekking hebben op je declaratie of de totstandkoming en de uitvoering van je zorgverzekering kun je voorleggen aan:
Univé Verzekeringen
T.a.v. Afdeling Klachtenmanagement
Antwoordnummer 9292
5600 VM Eindhoven
lees hier verder
Een klacht indienen
Heb je een klacht, dan kan je deze schriftelijk indienen bij ZEKUR van Univé, onder vermelding van je naam, adres en verzekerdenummer.
Klachten die betrekking hebben op je declaratie of de totstandkoming en de uitvoering van je zorgverzekering kun je voorleggen aan:
Univé Verzekeringen
T.a.v. Afdeling Klachtenmanagement
Antwoordnummer 9292
5600 VM Eindhoven
lees hier verder
Laatst gewijzigd door berend12 op 25 jan 2011 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mathilde D. schreef:Een andere reden dat niet (alles) betaald wordt, is dat de tandarts weliswaar betaald wordt, maar niet alle "codes". Bijvoorbeeld worden er geen kronen vergoed uit de basisverzekering. En ook andere te dure codes worden niet vergoed.
Was het niet zo dat alles werd vergoed voor personen onder de 20?