Ik zit met het volgende probleem.
Een aantal jaar geleden ( 01-01-2009 )heb ik een Univé Zekur verzekering aangevraagd. Dit is altijd een prima verzekering geweest. Toen heb ik een tijdje financiele problemen gehad, waardoor ik de premie niet langer meer kon betalen. Ze hebben mij geheel terecht aangemeld bij het CVZ. Ik kreeg acceptgiro van het CJIB, geen probleem. Gewoon betaald.
Op 1 Augustus 2010 heb ik een nieuwe zorgverzekering aangevraagd bij Zilveren Kruis Achmea. Ik dacht dat ik van de achterstand af was en dat dit kon. Had al een gehele tijd niks gehoord van Univé. Zilveren kruis accepteerde mij en inde elke maand tot heden de zorgverzekering in. Toen ik erachter kwam dat ik nog aangemeld was bij Unive ( afgelopen week ), heb ik dit opgezegd. Daarna toch maar even gebeld, om te vragen hoe dat kon dat dat ik bij twee verzekeringen aangemeld stond. Nu blijkt echter dat de achterstand nog niet is voldaan omdat ik al die tijd had moeten betalen, terwijl ik geen bericht daarover heb gehad en zolang dat niet zo is – dien ik bij Unive te blijven. De achterstand bedraagt 832,00 en gaat al via het CJIB?
Maar Zilveren kruis heeft dus zijn werk niet gedaan? Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb dus een dubbele zorgverzekering gehad. Zilveren Kruis had mij zo wie zo niet mogen aanmelden i.v.m. deze achterstand. Nu krijg ik van Unive een nieuwe polis en met een kopie daarvan kan ik mijzelf afmelden bij het zilveren kruis.
Echter hebben ze nu 7x 135,00 euro afgeschreven en bij Unive is de achterstand hoger geworden. Kan ik dit geld van zilveren kruis terug eisen, aangezien hun mij af hadden moeten melden?
Of ligt deze fout geheel bij mij?
Groetjes,
mamasill
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Univé & Zilveren Kruis Achmea Issue.
Re: Univé & Zilveren Kruis Achmea Issue.
Even een paar dingen helder krijgen. Je bent dus halverwege het jaar overgestapt? Ivm een collectiviteitsverzekering van je werkgever? Is dit het geval dan had je normaal gesproken over kunnen stappen bij een tijdige aanmelding. Maar zoals je al zegt heb je een achterstand bij de Unive. Zorgverzekeraars werken met een landelijk systeem wat Vecozo heet. Hierin moet vermeld staan of iemand een achterstand heeft of niet. Wat wel eens gebeurd is dat dit hier niet vermeld staat en als dat het geval is dan is de aanmelding bij Zilveren Kruis Achmea gewoon geldig omdat Unive je achterstand in Vecozo had moeten vermelden.