LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Unive/zorgsaam uit de bocht
Unive/zorgsaam uit de bocht
In december 2010 kreeg ik van Unive een brief met als strekking: zoals wij u meegedeeld hebben, wordt niet alles vergoed, dus wilt u 795€ overmaken.
Ik ben niet verzekerd bij Unive, dus ik stuurde hun een mail met de vraag om uitleg. In die mail vermeldde ik het klantnummer (die uit de brief dan) en mijn naam en adresgegevens. Na ruim een week kreeg ik een mail terug: dit waren onvoldoende gegevens, of ik ook mijn BSN wilde doorgeven en mijn rekeningnummer (!!). Bedankt voor de mail en een prettige dag. Vreemd dat ze niet op hun eigen brief- en klantnummer kunnen zoeken, maar goed.
Weer een week later: of ik mijn telefoonnummer wil doorgeven, want ze kunnen mij niet bellen. En bedankt en een prettige dag. Oke, dat ook nog maar dan. Mail terug: bedankt dat u ons uw nummer doorgeeft, wij bellen snel. Prettige dag. Na twee weken zelf maar eens gebeld. De medewerker zoekt in zijn systeem: het klantnummer is onbekend. Mijn adres: onbekend. Ik lees de hele brief voor: Oh maar Zorgsaam is voor militairen (ben ik ook al niet). Het rekeningnummer wat onderaan staat, blijkt 1 cijfer te verschillen met dat van Unive. Ik dacht meteen aan een spooknota. Ze gaan het uitzoeken en bellen mij binnen een week terug. Prettige dag!
Niet dus.
Na twee weken krijg ik weer een aanmaning, hetzelfde bedrag, maar nu opgesplitst in 6 nota's uit 2009 en 2010. Tot mijn verbazing staat er een naam bij de nota: degene met wie ik tot 1997 onofficieel heb samengewoond en sindsdien nooit meer heb gesproken of gezien. Na 14 jaar koppelen ze ineens onze gegevens aan elkaar?
Ik stuur weer een mail en vraag om opheldering. Alweer na ruim 2 weken word ik hier vriendelijk voor bedankt en een prettige dag gewenst. Na een week stuur ik een mail met de vraag of ik ook werkelijk een keer gebeld ga worden: bedankt voor de mail waarin u vraagt of u ook werkelijk gebeld gaat worden, en een prettige dag.
Vandaag heb ik de voorlopig laatste mail gestuurd: bedankt voor het nietszeggende antwoord, zoek het nu eens uit en neem dan contact op.
Neemt Unive zijn klanten niet serieus of lijkt het maar zo?
(Natuurlijk kan ik ook gewoon niet reageren en wachten tot er een deurwaarder verschijnt, maar dit is toch te gek?)
Ik ben niet verzekerd bij Unive, dus ik stuurde hun een mail met de vraag om uitleg. In die mail vermeldde ik het klantnummer (die uit de brief dan) en mijn naam en adresgegevens. Na ruim een week kreeg ik een mail terug: dit waren onvoldoende gegevens, of ik ook mijn BSN wilde doorgeven en mijn rekeningnummer (!!). Bedankt voor de mail en een prettige dag. Vreemd dat ze niet op hun eigen brief- en klantnummer kunnen zoeken, maar goed.
Weer een week later: of ik mijn telefoonnummer wil doorgeven, want ze kunnen mij niet bellen. En bedankt en een prettige dag. Oke, dat ook nog maar dan. Mail terug: bedankt dat u ons uw nummer doorgeeft, wij bellen snel. Prettige dag. Na twee weken zelf maar eens gebeld. De medewerker zoekt in zijn systeem: het klantnummer is onbekend. Mijn adres: onbekend. Ik lees de hele brief voor: Oh maar Zorgsaam is voor militairen (ben ik ook al niet). Het rekeningnummer wat onderaan staat, blijkt 1 cijfer te verschillen met dat van Unive. Ik dacht meteen aan een spooknota. Ze gaan het uitzoeken en bellen mij binnen een week terug. Prettige dag!
Niet dus.
Na twee weken krijg ik weer een aanmaning, hetzelfde bedrag, maar nu opgesplitst in 6 nota's uit 2009 en 2010. Tot mijn verbazing staat er een naam bij de nota: degene met wie ik tot 1997 onofficieel heb samengewoond en sindsdien nooit meer heb gesproken of gezien. Na 14 jaar koppelen ze ineens onze gegevens aan elkaar?
Ik stuur weer een mail en vraag om opheldering. Alweer na ruim 2 weken word ik hier vriendelijk voor bedankt en een prettige dag gewenst. Na een week stuur ik een mail met de vraag of ik ook werkelijk een keer gebeld ga worden: bedankt voor de mail waarin u vraagt of u ook werkelijk gebeld gaat worden, en een prettige dag.
Vandaag heb ik de voorlopig laatste mail gestuurd: bedankt voor het nietszeggende antwoord, zoek het nu eens uit en neem dan contact op.
Neemt Unive zijn klanten niet serieus of lijkt het maar zo?
(Natuurlijk kan ik ook gewoon niet reageren en wachten tot er een deurwaarder verschijnt, maar dit is toch te gek?)
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
misschien heeft je ex vriend dat nog op jouw adres gezet? ik zou na 1 mail al geen reactie meer geven, wie je niet bent ben je niet.
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
Ik denk dat hier een incasso bureau achter zit, waarschijnlijk wel in opdracht van Unive. Ze proberen duidelijk zoveel mogelijk gegevens te achterhalen. O.a door een BSN nummer te vragen waar ze niets mee te maken hebben.
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
Sluit me bij Mathilde aan.
Nergens meer op reageren gewoon afwachten. Je mailtjes goed bewaren.
Gewoon afwachten. En komt er een deurwaarder je wordt vanzelf uitgenodigd bij de kantonrechter en blijkbaar kun je aantonen dat je niet degene bent waar ze een vordering op hebben.
Nergens meer op reageren gewoon afwachten. Je mailtjes goed bewaren.
Gewoon afwachten. En komt er een deurwaarder je wordt vanzelf uitgenodigd bij de kantonrechter en blijkbaar kun je aantonen dat je niet degene bent waar ze een vordering op hebben.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
Geachte MNG,
Uit uw bericht maak ik op dat u een vordering hebt ontvangen die niet voor u bestemd is. Graag ontvang ik van u het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Kyra van Horst
Webcare Univé
Uit uw bericht maak ik op dat u een vordering hebt ontvangen die niet voor u bestemd is. Graag ontvang ik van u het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Kyra van Horst
Webcare Univé
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
Goh, Radar werkt goed!
Gisteren gedreigd met Radar (in mijn mail) en vanmorgen werd ik al gebeld! En net zie ik het bericht hier op het forum. Nu kunnen ze wel snel reageren!
Foutje in het systeem, snappen er niks van, maar het blijkt dat er bedragen op mijn rekening zijn gestort die niet voor mij bedoeld waren. Hoe het kan, geen idee, tja mevrouw, het is een foutje.
Mijn gedachte: ruim 14 jaar geleden hebben we blijkbaar een keer mijn rekeningnummer opgegeven voor declaraties. Naam-nummer check doen ze niet. Ik heb het nog niet nagekeken, maar ik schijn dus in 2009 bijna € 800 in gedeeltes ontvangen gehad te hebben.
Stel dat het waar is... dan moet ik dat gehele bedrag terugbetalen toch? Of heeft zoiets ook verjaring? En het is een heleboel geld voor mij (voor wie niet, zou je zeggen)
Gisteren gedreigd met Radar (in mijn mail) en vanmorgen werd ik al gebeld! En net zie ik het bericht hier op het forum. Nu kunnen ze wel snel reageren!
Foutje in het systeem, snappen er niks van, maar het blijkt dat er bedragen op mijn rekening zijn gestort die niet voor mij bedoeld waren. Hoe het kan, geen idee, tja mevrouw, het is een foutje.
Mijn gedachte: ruim 14 jaar geleden hebben we blijkbaar een keer mijn rekeningnummer opgegeven voor declaraties. Naam-nummer check doen ze niet. Ik heb het nog niet nagekeken, maar ik schijn dus in 2009 bijna € 800 in gedeeltes ontvangen gehad te hebben.
Stel dat het waar is... dan moet ik dat gehele bedrag terugbetalen toch? Of heeft zoiets ook verjaring? En het is een heleboel geld voor mij (voor wie niet, zou je zeggen)
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
MNG schreef:
Stel dat het waar is... dan moet ik dat gehele bedrag terugbetalen toch? Of heeft zoiets ook verjaring? En het is een heleboel geld voor mij (voor wie niet, zou je zeggen)
dat heeft geen verjaring dus hoop voor jou dat het niet waar is anders ken je dokken
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
Inmiddels zijn we 7 maanden verder en snapt Unive het nog steeds niet. Vragen om informatie, antwoorden krijg je niet maar mails eindigen allemaal hetzelfde: 'en verder wensen wij u een prettige dag!'
Krijg je iemand aan de telefoon: 'Goh ik kan u helemaal niet vinden...'
Uiteindelijk vorige maand iemand aan de telefoon gekregen die het allemaal zou oplossen: Danielle van Geel! Ik was helemaal blij. Eindelijk zou alles geregeld worden
Wat bleek... het hoorde niet bij haar afdeling dus ze moest het weer afstaan... Ik zou snel wat horen... Nou weer niet dus. Ja van hun waakhond Graydon. Die kun je ook alles uitleggen ze zeggen: we kijken het na u hoort van ons maar dan krijg je gewoon een nieuwe aanmaning.
Ik word er een beetje simpel van. Wat zal ik doen? Advocaat? TV-programma? niks...
Krijg je iemand aan de telefoon: 'Goh ik kan u helemaal niet vinden...'
Uiteindelijk vorige maand iemand aan de telefoon gekregen die het allemaal zou oplossen: Danielle van Geel! Ik was helemaal blij. Eindelijk zou alles geregeld worden
Wat bleek... het hoorde niet bij haar afdeling dus ze moest het weer afstaan... Ik zou snel wat horen... Nou weer niet dus. Ja van hun waakhond Graydon. Die kun je ook alles uitleggen ze zeggen: we kijken het na u hoort van ons maar dan krijg je gewoon een nieuwe aanmaning.
Ik word er een beetje simpel van. Wat zal ik doen? Advocaat? TV-programma? niks...
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
Nog steeds schijn of inmiddels blijk?MNG schreef:Mijn gedachte: ruim 14 jaar geleden hebben we blijkbaar een keer mijn rekeningnummer opgegeven voor declaraties. Naam-nummer check doen ze niet. Ik heb het nog niet nagekeken, maar ik schijn dus in 2009 bijna € 800 in gedeeltes ontvangen gehad te hebben.
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
Ja het blijkt te kloppen. Door mijn scheiding, verhuizing en al die ongein was het me niet opgevallen...
Ik ben vanmorgen gebeld, weer door een nieuwe en kon weer het verhaal vertellen. Wederom wordt het bekeken en zal ik het gaan horen. Ik ben benieuwd hoelang het dit keer duurt...
Ik ben vanmorgen gebeld, weer door een nieuwe en kon weer het verhaal vertellen. Wederom wordt het bekeken en zal ik het gaan horen. Ik ben benieuwd hoelang het dit keer duurt...
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 jun 2011 14:42
Re: Unive/zorgsaam uit de bocht
Kijk eens aan. Weer iemand die zit te wachten en te wachten op een serieuze reactie van UNINEE. Je denkt toch niet dat ze dat doen. Veel beloven en weinig geven. Is het je wel opgevallen dat je de laatste tijd geen commercial meer ziet van Unive. Zouden ze platzak zijn en de medewerkers ontslagen die dit soort zaken proberen op te lossen