LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Unive zorgverzekering Zekur
Unive zorgverzekering Zekur
De mensen van unive hebben een jongeren verzekering opgericht in de vorm van zekur! Echter bleek ik hier een achterstand te hebben met betalen, hierover kreeg ik een brief thuis. Nadat ik deze maanden wilde betalen bleek dat ik de betaalkenmerken kwijt was en heb ik mijn betaling als onderwerp betaling juli en betaling augustus mee gegeven. Nu kreeg ik laatst weer een brief dat ik niet betaald had en nog steeds een achterstand heb. Na enige boze mailtjes en telefoontjes later blijkt dus dat ze mijn betalingen hebben afgeboekt op de maanden (let op!) op oktober en november afgeboekt hebben omdat het kenmerk niet klopte, kunnen hun het geld dus afboeken op elke willekeurige maand volgens hun. Inmiddels liggen de papieren bij een incassobureau en heb ik nog steeds een betalingsachterstand terwijl ik wel betaald heb! Jongeren in dit geval is goedkoop duurkoop en zit unive duidelijk te wachten op negavieve publiciteit want er valt geen land mee te bezeilen. Denk 2 keer na voor je hier een verzekering afsluit want de klantenservice weet nietw at het woord service betekend!!
Re: Unive zorgverzekering Zekur
misschien een tip voor de volgende keer. als u het betalingskenmerk niet kunt vinden even bellen met unive en vragen om het kenmerk. weet u zeker dat het goed gaat.
Geloof me met de service die deze zorgverzekering bied kom je geen stap verder.. Je kan bellen en e-mailen tot je erbij neer valt. Ik heb ze nog één kans gegeven voor ik echt negatief de publiciteit opzoek.. Bij deze wil ik alleen alle jongeren even waarschuwen!! Je kan jezelf beter ergens anders verzekeren. Mocht unive nu ineens bij trekken en wel luisteren naar mijn argumenten kan ik altijd dit bericht nog wissen, zoniet........
superklaver schreef:misschien een tip voor de volgende keer. als u het betalingskenmerk niet kunt vinden even bellen met unive en vragen om het kenmerk. weet u zeker dat het goed gaat.
hier sluit ik me bij aan ,unive staat niet echt slecht bekend dus waarom niet gebeld?
irenezw schreef: Ik heb ze nog één kans gegeven voor ik echt negatief de publiciteit opzoek..
hoe wou je dat doen dan ? door het hier neer te zetten? gewoon effe voor die tijd bellen was je nu volgens hun geen wanbetaler, en anders alsnog effe langs een kantoor van unive.
Ja of unive gaat hun klanten gewoon een beetje service bieden... Als je al een jaar teveel premie betaald hoor je daar niemand over. Ze hebben bij unive zo hun eigen regels, de ene maand betaal je een ander bedrag dan de volgende maand,volgens mij snappen ze zelf niet goed waar ze mee bezig zijn. Ik zou graag alleen weten of er meer mensen behalve bovenstaande reacties van mensen die waarschijnlijk bij unive werken er mensen zijn die ook negatieve ervaringen hebben met unive of zekur.
ik werk niet bij unive hor. snap niet hoe u daar bij komt. ik heb sinds een jaar mijn verzekeringen daar lopen. en de bedragen blijven hetzelfde en wisselen niet per maand. mijn ouders zitten ook bij unive en hebben er ook geen problemen mee.
en ik werk ook niet bij unive , maar ken ze wel dus snap uw reactie niet premies zijn altijd hetzelfde.
Ik ben het volledig eens met irenezw. Sinds een jaar ben ik bij Zekur en dus Univé verzekerd en sindsdien heb ik alleen maar problemen. Als ik bel, wordt mij vertelt dat ik een mail moet sturen. Als ik een mail stuur, duur het gemiddeld 1,5 maand voordat ik überhaupt een reactie krijg.
Als ik bel, krijg ik ook steeds het zelfde standaard verhaal. Ik heb nieuws voor ze, als het voorlezen van protocollen hun baan is kan iedere malloot daar werken. Uiteindelijk heb ik ze verteld dat ik naar programma´s als Radar en Kassa stap, omdat ik na een half jaar hetzelfde antwoord eindelijk eens actie wil. Daar reageren ze lachend op en zeggen ze dat ik het toch niet doe. Op het moment dat die zin door een bedrijf (welk bedrijf dan ook) gezegd wordt schieten bij mij de stoppen door. Dan heb ik het idee dat ik totaal niet serieus genomen wordt.
Wat mij betreft wil ik NOOIT meer in mijn leven meer wat te maken hebben met een bedrijf dat Univé heet en beweert geen winst oogmerk te hebben waar ik de vruchten van moet plukken. Tot op heden plukken zij, en dat is mijn bankrekening!!!
Als ik bel, krijg ik ook steeds het zelfde standaard verhaal. Ik heb nieuws voor ze, als het voorlezen van protocollen hun baan is kan iedere malloot daar werken. Uiteindelijk heb ik ze verteld dat ik naar programma´s als Radar en Kassa stap, omdat ik na een half jaar hetzelfde antwoord eindelijk eens actie wil. Daar reageren ze lachend op en zeggen ze dat ik het toch niet doe. Op het moment dat die zin door een bedrijf (welk bedrijf dan ook) gezegd wordt schieten bij mij de stoppen door. Dan heb ik het idee dat ik totaal niet serieus genomen wordt.
Wat mij betreft wil ik NOOIT meer in mijn leven meer wat te maken hebben met een bedrijf dat Univé heet en beweert geen winst oogmerk te hebben waar ik de vruchten van moet plukken. Tot op heden plukken zij, en dat is mijn bankrekening!!!
DaphneL schreef: Wat mij betreft wil ik NOOIT meer in mijn leven meer wat te maken hebben met een bedrijf dat Univé heet en beweert geen winst oogmerk te hebben waar ik de vruchten van moet plukken.
ik ken je zeggen dat elk bedrijf vruchten plukt anders kennen ze beter ophouden te bestaan, trouwens wel eens gehoord dat unive verschillende kantoren heeft dus vast ook bij jou in de wijk.
als je eerlijk bent stuur je de link naar unive toe, dan kennen ze zich verdedigen, hier iemand die dik te vreden is over unive
Of ik eerlijk ben, hoef ik niet over na te denken. Ik stuur met liefde deze link naar ze op. Misschien krijg ik dan eindelijk de reactie waar ik al zo lang op wacht. Tot nu toe herhalen ze aan de telefoon steeds dezelfde zin (stuur een mail), maar deze is na drie (!) maanden, tientallen telefoontjes en mails nog niet beantwoord. Met alle respect, maar dit vindt echt niemand goed.tiptoo schreef:DaphneL schreef: Wat mij betreft wil ik NOOIT meer in mijn leven meer wat te maken hebben met een bedrijf dat Univé heet en beweert geen winst oogmerk te hebben waar ik de vruchten van moet plukken.
ik ken je zeggen dat elk bedrijf vruchten plukt anders kennen ze beter ophouden te bestaan, trouwens wel eens gehoord dat unive verschillende kantoren heeft dus vast ook bij jou in de wijk.
als je eerlijk bent stuur je de link naar unive toe, dan kennen ze zich verdedigen, hier iemand die dik te vreden is over unive
Door dit akkefietje ben ik inmiddels 3 maanden niet verzekerd, en dat ligt niet aan mij. Dit gaat veel verder dan een simpel misverstand.
Wat betreft de kantoren in de buurt. Ik woon in een gemiddelde stad tegen de randstad aan en het dichtstbijzijnde kantoor ligt op 10km afstand.
Ik kan dit wel zeggen over Univé. Het is immers hun eigen slogan. Ik heb nog geen andere verzekering gezien die iets dergelijks als slogan hanteert.
als je niet verzekerd bent heb je een probleem en als het zo zwaar ligt dan zou je toch beter ondanks die 10 km effe bij ze langs gaan , er zal wel een bus rijden als je geen auto hebt? weet je wel wat het kost als je iets hebt en niet verzekerd bent??? goud geld en dat betaalt echt niemand voor je.DaphneL schreef:
Door dit akkefietje ben ik inmiddels 3 maanden niet verzekerd, en dat ligt niet aan mij. Dit gaat veel verder dan een simpel misverstand.
Wat betreft de kantoren in de buurt. Ik woon in een gemiddelde stad tegen de randstad aan en het dichtstbijzijnde kantoor ligt op 10km afstand.
.
dus aan wie het ook ligt ik zou er toch achteraan gaan hoor , nogmaals het kost echt veel als je wat krijgt en in het ziekenhuis komt ken je wel zeggen is hun schuld dat laat ik in het midden want ken jou niet , maar toch zal je dan zelf moeten betalen.
-
Beste Irenzw,
Mijn naam is Peter en ik ben medewerker van het webcare team van Zekur.
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Zekur webcare team
Mijn naam is Peter en ik ben medewerker van het webcare team van Zekur.
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Zekur webcare team
@irenezw en DaphneL
Het is duidelijk dat Unive zijn zaakjes niet helemaal in orde heeft. De wachttijden lijken mijn niet normaal. Ik heb zelf een bedrijf en dat hoef ik bij mijn klanten niet te proberen. Echter heeft de Unive hier een machtspositie. Je kan niet zomaar weggaan, want dan ben je niet verzekerd.
Ik stoei nu zo'n 6 maanden met een betalingsachterstand en ben erg stipt met het bij houden van een journaal.
Omdat ik vind dat bedrijven fouten mogen maken ga ik er nogmaals tijd in stoppen om aan te tonen dat ze mij niet correct behandelen.
Dit is waar ik mee te maken heb.
-Door verkeerde vermeldingen zijn achterstanden naar de achtergrond verdwenen waardoor het nu lijkt alsof ik een halfjaar achter loop met betalen.
- Ik heb met Graydon te maken waarvan ik op 16november een stellige, bijna dreigende brief krijg -die 12 november is verstuurd- dat ik binnen 5 dagen moet betalen terwijl ik ook al een brief heb liggen waar ze akkoord gaan met een betalingsregeling die ik netjes betaal.
- door dit gezeur ben ik mijn anvullende verzekering kwijt en heb ik de volle pond voor een nieuwe bril moeten betalen.
Nou zou je zeggen dan ga je toch weg bij Zekur?
Het geval wil dat ik zorg nodig heb (niet ernstig hoor) van een dusdanig niveau dat ik elk jaar meer kost dan dat ik oplever.
Het lijkt soms wel alsof ze juist willen dat ik mijn zorgverzekering bij Unive stopzet.
Als het waar is dat dit soort bedrijven protocollen gaan schrijven om dure clienten uit te faseren hebben we een groot probleem met zijn allen. Maar wie ben ik om daar over te oordelen en wat kan ik beginnen tegen zo'n grote organisatie.
Ergens geloof ik niet dat dit bewust gebeurd. Het probleem is gewoon dat het systeem zo in elkaar zit dat het uiteindelijk toch je eigen schuld is. Had je he kenmerk er maar duidelijk bij moeten zetten. Had je je rekening in eerste instantie maar netjes moeten betalen. En ze hebben (krijgen ) nog gelijk ook.
Door de crisis heb ik 3 maanden niets betaald gekregen. Als je dan naar de bank gaat krijg je ook niets (weer zo'n systeem). Dan heb je dus een zorgverzekeraar, een incassobureau en een bank waar je niets mee of tegen kunt beginnen.
Conclusie : koste wat kost je verzekering betalen.
Het is duidelijk dat Unive zijn zaakjes niet helemaal in orde heeft. De wachttijden lijken mijn niet normaal. Ik heb zelf een bedrijf en dat hoef ik bij mijn klanten niet te proberen. Echter heeft de Unive hier een machtspositie. Je kan niet zomaar weggaan, want dan ben je niet verzekerd.
Ik stoei nu zo'n 6 maanden met een betalingsachterstand en ben erg stipt met het bij houden van een journaal.
Omdat ik vind dat bedrijven fouten mogen maken ga ik er nogmaals tijd in stoppen om aan te tonen dat ze mij niet correct behandelen.
Dit is waar ik mee te maken heb.
-Door verkeerde vermeldingen zijn achterstanden naar de achtergrond verdwenen waardoor het nu lijkt alsof ik een halfjaar achter loop met betalen.
- Ik heb met Graydon te maken waarvan ik op 16november een stellige, bijna dreigende brief krijg -die 12 november is verstuurd- dat ik binnen 5 dagen moet betalen terwijl ik ook al een brief heb liggen waar ze akkoord gaan met een betalingsregeling die ik netjes betaal.
- door dit gezeur ben ik mijn anvullende verzekering kwijt en heb ik de volle pond voor een nieuwe bril moeten betalen.
Nou zou je zeggen dan ga je toch weg bij Zekur?
Het geval wil dat ik zorg nodig heb (niet ernstig hoor) van een dusdanig niveau dat ik elk jaar meer kost dan dat ik oplever.
Het lijkt soms wel alsof ze juist willen dat ik mijn zorgverzekering bij Unive stopzet.
Als het waar is dat dit soort bedrijven protocollen gaan schrijven om dure clienten uit te faseren hebben we een groot probleem met zijn allen. Maar wie ben ik om daar over te oordelen en wat kan ik beginnen tegen zo'n grote organisatie.
Ergens geloof ik niet dat dit bewust gebeurd. Het probleem is gewoon dat het systeem zo in elkaar zit dat het uiteindelijk toch je eigen schuld is. Had je he kenmerk er maar duidelijk bij moeten zetten. Had je je rekening in eerste instantie maar netjes moeten betalen. En ze hebben (krijgen ) nog gelijk ook.
Door de crisis heb ik 3 maanden niets betaald gekregen. Als je dan naar de bank gaat krijg je ook niets (weer zo'n systeem). Dan heb je dus een zorgverzekeraar, een incassobureau en een bank waar je niets mee of tegen kunt beginnen.
Conclusie : koste wat kost je verzekering betalen.
Bij Anderzorg kun je tot 30 jaar ook een speciale verzekering nemen, misschien is dat een goed alternatief. Ik heb me voor 2011 aangemeld
-
Doelgroep verzekeringen zijn de bijl aan de wortel van de solidariteit. Realiseer je dat indien je niet een betere extra betaald voor die rollator of what ever terwijl jij het nu niet nodig hebt omdat je jong bent, jij straks ook het dubbele zult moeten betalen als je oud bent. Immers alle goede risico's hebben zo'n leuke doelgroepverzekering met die lekkere lage premie. En de zwakken maar extra lappen.
Van verzekeraars met winstoogmerk verwacht ik deze praktijken wel, maar van Unive? een maatschappij die zegt op te komen voor "anderen""Ja het bestaat nog, zonder eigen belang opkomen voor anderen" Ja ja Unive en wel mooi aan het "cherry picken" met je jongeren verzekering.
Prima, maar dan doe niet alsof jullie zo betrokken zijn bij de maatschappy
Van verzekeraars met winstoogmerk verwacht ik deze praktijken wel, maar van Unive? een maatschappij die zegt op te komen voor "anderen""Ja het bestaat nog, zonder eigen belang opkomen voor anderen" Ja ja Unive en wel mooi aan het "cherry picken" met je jongeren verzekering.
Prima, maar dan doe niet alsof jullie zo betrokken zijn bij de maatschappy
Zekur is goedkoop dus krijg je weinig service.
Weinig mensen op de helpdesk en weinig kennis van zaken omdat dat de goedkoopste krachten zijn.
Een beetje het verhaal wat Youp van het Hek heeft over de telecom providers.
Advies, ga naar een goede verzekeraar en betaal wat meer zodat je geen zorgen hebt over je zorg.
Weinig mensen op de helpdesk en weinig kennis van zaken omdat dat de goedkoopste krachten zijn.
Een beetje het verhaal wat Youp van het Hek heeft over de telecom providers.
Advies, ga naar een goede verzekeraar en betaal wat meer zodat je geen zorgen hebt over je zorg.
Nadat mijn zoon in augustus zijn 18 jarigfe leeftijd heeft bereikt, heeft hij zelf via Unive Zekur een verzekering geregeld.
Hij was medeverzekerd via mijn polis via CZ.
Helaas heeft Unive de polis bij CZ niet opgezegd (zoals beloofd) en betaal ik al enkele maanden dubbele premie. Zowel bij Unive als bij CZ.
Unive heb ik hierover gebeld (kantoor Maastricht) met mijn verhaal, en het verzoek om de dubbel betaalde premie te restitueren. CZ laat weten dat bij hun geen verzekering is opgezegd...dus daar hoef ik niet aan te kloppen.
Ik kreeg het verzoek om schriftelijk mijn verzoek in te dienen.Deze brief, met mijn verzoek om een spoedige reactie, heb ik al weken geleden verstuurd.
Tot op heden heb ik geen reactie meer mogen ontvangen.
Voor mij een reden om per 1 januari deze verzekering weer op te zeggen.
En natuurlijk ook bij CZ.
Ik heb inhoudelijk ook nogmaals gekeken naar het zogenaamde jongerenpakket.
Sorry hoor...maar ik kom via internet (depender) aanbieders tegen die een beter pakket aanbieden tegen goedkopere tarieven.
Laat mij niet lachen, maar mijn zoon zit echt niet te wachten op een creditcard welke in het aanvullende pakket wordt aangeboden.
Ik zou zeggen "schoenmaker blijf bij je leest". Voor dergelijke zaken ga ik wel naar een bank....
Resumerende in mijn korte periode bij Unive;
1. Slechte service
2. Dure zorgverzekering
3. Sommige zaken binnen het pakket hebben echt niks te maken met zorg!
Hij was medeverzekerd via mijn polis via CZ.
Helaas heeft Unive de polis bij CZ niet opgezegd (zoals beloofd) en betaal ik al enkele maanden dubbele premie. Zowel bij Unive als bij CZ.
Unive heb ik hierover gebeld (kantoor Maastricht) met mijn verhaal, en het verzoek om de dubbel betaalde premie te restitueren. CZ laat weten dat bij hun geen verzekering is opgezegd...dus daar hoef ik niet aan te kloppen.
Ik kreeg het verzoek om schriftelijk mijn verzoek in te dienen.Deze brief, met mijn verzoek om een spoedige reactie, heb ik al weken geleden verstuurd.
Tot op heden heb ik geen reactie meer mogen ontvangen.
Voor mij een reden om per 1 januari deze verzekering weer op te zeggen.
En natuurlijk ook bij CZ.
Ik heb inhoudelijk ook nogmaals gekeken naar het zogenaamde jongerenpakket.
Sorry hoor...maar ik kom via internet (depender) aanbieders tegen die een beter pakket aanbieden tegen goedkopere tarieven.
Laat mij niet lachen, maar mijn zoon zit echt niet te wachten op een creditcard welke in het aanvullende pakket wordt aangeboden.
Ik zou zeggen "schoenmaker blijf bij je leest". Voor dergelijke zaken ga ik wel naar een bank....
Resumerende in mijn korte periode bij Unive;
1. Slechte service
2. Dure zorgverzekering
3. Sommige zaken binnen het pakket hebben echt niks te maken met zorg!
-
ls1 misschien een stomme vraag zit uw zoon nog op school?.
dat kan je een goedkoop basis pakket nemen en de aanvullende verzekering[en]zijn dan gratis voor thuis wonende kinderen die nog op school zitten[tm 28 jr]
wat betreft de verzekering die hij nu heeft nouw ik vind dat hun fout dat ze hem niet hebben opgezegd
en dan zouden ze u de premie niet moeten laten betalen als u de andere ook nog moet betalen
ter compensatie voor 1 jaar
ik heb voor mijn zoon fbto en die is goed[= 95 euro]
hoop voordelen oa de sportschool met 25% korting
en zo hebben ze wel meer dingen wat er bij een andere verzekering niet in zit
dat kan je een goedkoop basis pakket nemen en de aanvullende verzekering[en]zijn dan gratis voor thuis wonende kinderen die nog op school zitten[tm 28 jr]
wat betreft de verzekering die hij nu heeft nouw ik vind dat hun fout dat ze hem niet hebben opgezegd
en dan zouden ze u de premie niet moeten laten betalen als u de andere ook nog moet betalen
ter compensatie voor 1 jaar
ik heb voor mijn zoon fbto en die is goed[= 95 euro]
hoop voordelen oa de sportschool met 25% korting
en zo hebben ze wel meer dingen wat er bij een andere verzekering niet in zit
-
ook ik heb 2x hetzelfde probleem gehad, bellen en mailen schoot je niks mee op. totaal heeft het een half jaar geduurd voordat mensen het begrepen. en nee niet die van de klantenservice die bar slecht is maar ik heb mijn probleem opgelost met iemand van de webcare en die heeft mij uiteindelijk top geholpen.
ook ik wil niks meer van unive en ben ook overgestapt naar anderzorg!
veel succes en hopelijk is het alsnog gauw opgelost.
groetjes danielle
ook ik wil niks meer van unive en ben ook overgestapt naar anderzorg!
veel succes en hopelijk is het alsnog gauw opgelost.
groetjes danielle