Ik heb van Unive zorg een vage brief gekregen over een nog te voldoende betaling welke ze door eigen schuld niet automatisch konden innen.
Nu staat er in de brief we een bedrag welke betaald moet worden, maar niet waar dit bedrag voor betaald moet worden. Het is of voor premie, deel van de premie, eigen risico of een eigen bijdrage. Je mag kiezen denk ik dan. Ojee bellen kan niet want waar het telefoon nummer zou moeten staan staat NVT. Toch maar even gebeld en gevraagd om een gespecificeerde rekening hiervan. Dit kunnen ze niet geven, maar telefonisch wel zeggen waar het bedrag vandaan komt.
en ik ben niet de enige met zo'n vage brief van Unive. In mijn familie zijn er al 3 vage brieven in totaal. ik heb geklaagd bij Unive via de site en ik betaal niet totdat ik een gespecificeerde rekening krijg.
Waarom kan Unive niet een duidelijke brief sturen waarin verwezen word naar een vergoedingsoverzicht.
Het komt door het geweldige 18 tekens hebbende IBAN rekening nummer. Hier verwacht ik nog wel meer problemen mee volgend jaar.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vage brief Unive zorg
Re: vage brief Unive zorg
Ik weet niet of uw familie zo blij is met de opmerking "In mijn familie zijn er al 3 vage brieven".
Het ligt niet aan de invoering van IBAM, maar aan de consequenties hiervan.
Bij te weinig saldo geen incasso! Daar ligt waarschijnlijk het probleem.
Het ligt niet aan de invoering van IBAM, maar aan de consequenties hiervan.
Bij te weinig saldo geen incasso! Daar ligt waarschijnlijk het probleem.
-
Saldo is en was voldoende, daar ligt het echt niet aan.
Al 4 weken wachtend op antwoord.
Al 4 weken wachtend op antwoord.
Heel raar. Bij mij heeft Univé de premie van januari 2014 nog afgeschreven, oa omdat ik pas op 29-12 ben overgestapt, maar dat werd duidelijk gecommuniceerd, en binnen 1 werkweek ook weer (zoals beloofd) teruggestort. Niks vaags, niks lang wachten.
Als ze niet zeggen waarvoor hoef je niet te betalen maar vraag je met het nummer van de brief om duidelijke specificatie waarvoor.
Zolang zij deze niet leveren ben je niet nalatig en waarom ze niet konden innen, was het bedrag soms te hoog?
Voor hoge bedragen moeten ze deze maatregel wettelijk verplicht doen.
Dus een arts die te hoge rekening stuurde is mogelijk want de Auto Incasso moet onder een bepaalde wettelijke door 2e kamer vastgestelde grens blijven.
Zolang zij deze niet leveren ben je niet nalatig en waarom ze niet konden innen, was het bedrag soms te hoog?
Voor hoge bedragen moeten ze deze maatregel wettelijk verplicht doen.
Dus een arts die te hoge rekening stuurde is mogelijk want de Auto Incasso moet onder een bepaalde wettelijke door 2e kamer vastgestelde grens blijven.