Hallo,
Ik heb vandaag bericht gehad van het C.A.K. d dat ik niet in aanmerking kwam voor de compensatie. terwijl ik een chronisch hartpatient ben. Ik gebruik 4 tabletten per dag voor mijn aandoening.
Ik heb 6 jaar geleden een hartinfarct gehad. Er staat toch duidelijk op de site van het C.A.K. dat deze mensen een compensatie krijgen. Ik ben bij mijn verzekeraar hierover langs geweest(Menzis). Deze vertelden mij dat alle mensen die zelf een aanvraag indienden, werden afgewezen.Wie heeft ook deze ervaring? Ik heb dus een bezwaar ingediend met een lijst van de medicijnen die ik heb gebruikt, ik ben benieuwd welk bericht ik hierop krijg.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoeding C.A.K.
Re: Vergoeding C.A.K.
Hallo,
Mijn vrouw en ik zijn ook bij Menzis verzekerd
Nou en bij Menzis hebben ze gelijk, ook wij zijn afgewezen door het CAK ook na indienen van een bezwaar.
Mijn vrouw chronisch astmatisch en medicatie notabene vlgs lijst Tabel 2 CARA werkzame stof Budesonide/Formoterol en toch afgewezen !!!
Ik zelf 3xchronische aandoening:
a) Hart kransslagaderziekte (chronisch),
b) Pancreatitus (chronisch)
c) Diabetes II (chronisch)
Eveneens na bezwaar afgewezen, terwijl ik sinds 2001 volledig arbeidsongeschikt ben. (WAO dus)
Ga er maar vanuit dat U ook afgewezen zult worden, want duidelijker als mijn bezwaren tegen beide beslissingen konden niet duidelijker !
Uiteraard neem ik géén genoegen met die afwijzingen en zal verder stappen ondernemen.
Succes
Mijn vrouw en ik zijn ook bij Menzis verzekerd
Nou en bij Menzis hebben ze gelijk, ook wij zijn afgewezen door het CAK ook na indienen van een bezwaar.
Mijn vrouw chronisch astmatisch en medicatie notabene vlgs lijst Tabel 2 CARA werkzame stof Budesonide/Formoterol en toch afgewezen !!!
Ik zelf 3xchronische aandoening:
a) Hart kransslagaderziekte (chronisch),
b) Pancreatitus (chronisch)
c) Diabetes II (chronisch)
Eveneens na bezwaar afgewezen, terwijl ik sinds 2001 volledig arbeidsongeschikt ben. (WAO dus)
Ga er maar vanuit dat U ook afgewezen zult worden, want duidelijker als mijn bezwaren tegen beide beslissingen konden niet duidelijker !
Uiteraard neem ik géén genoegen met die afwijzingen en zal verder stappen ondernemen.
Succes
-
In wat voor land leven we eigenlijk, ze beloven wel dingen, maar het wordt niet nagekomen! Ik ben wel erg benieuwd naar uw verdere stappen,ik hoop dat het u lukt. Ik begrijp dan niet waar die vergoeding voor geld, die was toch voor chronische patienten? Als je maar wat moet betalen, dan zijn ze er wel als de kippen bij. Eigenlijk moeten we al dit soort patienten oproepen, en hier een uitzending over maken. Dit is toch te gek voor woorden. Als ik na hun reactie ook wordt afgewezen, dan zal ik ook door blijven gaan.
Ja, ik ga TrosRadar sowieso vragen om aan deze problematiek aandacht te schenken en/of er een programma aan te wijden .
Er is ons van alles belooft, het begon met alle chronisch zieken en arbeidsongeschikten blijven buiten schot !?
Daarna hoorde ik via Menzis dat er nuances aangebracht zijn en dat we gecompenseerd zouden worden voor ca € 80.-
Daar is nu dus nog maar € 47.- van over !!!
Dat de politiek/overheid onbetrouwbaar gevonden wordt/is vindt ik niet zo vreemd, want (om maar één voorbeeld te noemen) er werd voor de kinder-opvang zomaar even 1 miljard teveel/meer uitgegeven !?
Dat is dus uitgewerkt door lieden die onvoldoende gekwalificeerd blijken om zoiets uit te voeren (hier spelen de partij politieke poppetjes een hele grote rol in !)
Ik heb sterk het vermoeden dat het met de herziening van dit zorgstelsel ook zo is gegaan (we beginnen ergens aan, maar we hebben geen idee hoe het verloop daarvan is).
Dat Eigen Risico verhaal is in mijn geval extra wrang omdat ik tijdens mijn (nog) werkzame leven particulier verzekerd was (met een hoge premie) en het Eigen Risico afgekocht heb (gevolg een nog hogere premie), maar ik wilde toendertijd, ook voor mijn vrouw en kinderen, geen drempel voor medische hulp.
En nu... wordt ons dat Eigen Risico ( 2x € 150.-) gewoon door de strot geduwd !?
Ik ben er bijna zeker van dat velen met het zelfde gevoel worstelen en hoop inderdaad dat er wat gaat gebeuren.
dank voor je reactie.
Er is ons van alles belooft, het begon met alle chronisch zieken en arbeidsongeschikten blijven buiten schot !?
Daarna hoorde ik via Menzis dat er nuances aangebracht zijn en dat we gecompenseerd zouden worden voor ca € 80.-
Daar is nu dus nog maar € 47.- van over !!!
Dat de politiek/overheid onbetrouwbaar gevonden wordt/is vindt ik niet zo vreemd, want (om maar één voorbeeld te noemen) er werd voor de kinder-opvang zomaar even 1 miljard teveel/meer uitgegeven !?
Dat is dus uitgewerkt door lieden die onvoldoende gekwalificeerd blijken om zoiets uit te voeren (hier spelen de partij politieke poppetjes een hele grote rol in !)
Ik heb sterk het vermoeden dat het met de herziening van dit zorgstelsel ook zo is gegaan (we beginnen ergens aan, maar we hebben geen idee hoe het verloop daarvan is).
Dat Eigen Risico verhaal is in mijn geval extra wrang omdat ik tijdens mijn (nog) werkzame leven particulier verzekerd was (met een hoge premie) en het Eigen Risico afgekocht heb (gevolg een nog hogere premie), maar ik wilde toendertijd, ook voor mijn vrouw en kinderen, geen drempel voor medische hulp.
En nu... wordt ons dat Eigen Risico ( 2x € 150.-) gewoon door de strot geduwd !?
Ik ben er bijna zeker van dat velen met het zelfde gevoel worstelen en hoop inderdaad dat er wat gaat gebeuren.
dank voor je reactie.