hallo
ik heb pas een i.m.t behandeling gehad bij een therapeut
die aangesloten is bij en geregistreerd bij de m.b.o.g voor orthomolucaire geneeskunde
als je op de site van behandelaars kijkt die deze therapie geven zie je overal dat de vergoeding valt onder alternatieve geneeswijze via een lijst van verzekeraars en vergoeding.mijn zorg verzekeraar zegt echter dat dit valt onder alternatieve beweegzorg.daar dat budget van mij al op is krijg ik dus niets vergoed.bij ander verzekeraars valt het wel onder alternatieve geneeswijze.iemand ervaring en tips met soortgelijke zaken?
mvg arno
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vergoeding imt therapie /orthomolucaire therapie
Re: vergoeding imt therapie /orthomolucaire therapie
De ene verzekeraar vergoedt wel, de ander niet. Die van u niet dus gewoon pech..
moet duidelijk in de polisvoorwaarden zijn opgenomen. Verzekeraars zeggen tegenwoordig wel vaker iets terwijl het er echt anders (of niet) in staat.
En vergelijk de teksten in de voorwaarden (vergeet de algemene voorwaarden niet, want ook daar staan vaak zaken in waar je wijzer van wordt mbt al dan niet gelijk hebben ) met de andere waar je mee vergelijkt.
En vergelijk de teksten in de voorwaarden (vergeet de algemene voorwaarden niet, want ook daar staan vaak zaken in waar je wijzer van wordt mbt al dan niet gelijk hebben ) met de andere waar je mee vergelijkt.
hallo dank voor de reactiedhc schreef:De ene verzekeraar vergoedt wel, de ander niet. Die van u niet dus gewoon pech..
ze vergoeden wel maar niet uit het budget waar deze therapie zoals staat op de lijst met vergoedingen
door aangesloten therapeuten van orthomolucaire therapie de mbog,ondervaltdaar valt ie onder alternatieve geneeswijze
mvg arno
hallo
ik heb inderdaad vgz al jaren,zelfs op de site voor orthomolucaire behandelaars
staat dat de vergoeding bij vgz uit het budget alternatieve geneeswijze gaat.
en niet uit alternatieve bewegingstherapie.
mvg arno
mvg arno
orthomoleculair lijkt mij ook lastig onder ""bewegingstherapie"" te schalen. Vraag VGZ eens naar de argumentatie waarom het niet onder algemeen alternatief valt naar hun mening.
vgz zegt dus dat de therapie die ik heb gehad daaronder valt deze staat niet op deze de lijst
kijk maar eens op de site mgob.nl en klik overzicht verzekeraars aan dan zie je dat met mijn verzekering aanvullend best de max vergoeding 800 euro is dat is het budget alternatieve geneeswijzen.mijn behandelaar is ingeschreven bij de mgob.voor alternatieve beweegzorg heb ik een budget van 600 euro maar daar hoort deze behandeling niet onder te vallen.
mvg arno
kijk maar eens op de site mgob.nl en klik overzicht verzekeraars aan dan zie je dat met mijn verzekering aanvullend best de max vergoeding 800 euro is dat is het budget alternatieve geneeswijzen.mijn behandelaar is ingeschreven bij de mgob.voor alternatieve beweegzorg heb ik een budget van 600 euro maar daar hoort deze behandeling niet onder te vallen.
mvg arno
vogels schreef:Staat toch duidelijk op de site van VGZ:arno66 schreef:hallo
mvg arno
Vergoeding beweegzorg 2014
In onze aanvullende verzekeringen hebt u een budget voor beweegzorg. Dit budget kunt u gebruiken voor bijvoorbeeld fysiotherapie, oefentherapie en oedeemtherapie. U krijgt hiervoor een vergoeding tot u het maximum van uw budget hebt bereikt.
Deze zorg valt onder beweegzorg:
Fysiotherapie
Bekkenfysiotherapie
Ergotherapie
Oefentherapie (Cesar Mensendieck)
Oedeemtherapie
Alternatieve bewegingstherapie (chiropractie, osteopathie, haptotherapie)
Mijn Fysio Online
Fitkids
Bekende verhaal, verzekeraars zijn sterk in niet uitkeren of smoesjes bedenken om dat niet te hoeven