LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding incontinentiemateriaal kind met syndroom

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
gerdapetra1963

Vergoeding incontinentiemateriaal kind met syndroom

Ongelezen bericht door gerdapetra1963 »

Hallo,

Ik wil hier mijn ongenoegen uitspreken over Turien & CO te Alkmaar vanwege het volgende:

mijn dochter, inmiddels deze maand 13 jaar geworden, is niet in staat fysiek om 's nachts wakker te worden om te plassen dus draagt noodzakelijkerwijs een luier 's nachts met extra inlay. Elke avond maak ik haar wakker om haar te laten plassen en verwissel haar inlay. Ik moet elk jaar een indicatie via de huisarts regelen om deze vervolgens aan de medische afdeling voor te leggen ter akkoord bij Turien & Co/VGZ.

Dit jaar is de indicatie opnieuw door de huisarts gemaakt tot tweemaal aan toe. Turien is echter van mening, ondanks dat vervolgens haar kinderarts/endocrinoloog uit het VUmc ook heeft gebeld, dat mijn dochter geen recht heeft op vergoeding van haar luiers nog langer!
De redenatie is dat zij overdag ook een luier zou moeten dragen om 's nachts een luier vergoed te krijgen. Dus in feite wordt zij gestraft voor goed gedrag overdag (geen luier) en zou beloond worden voor 24 uur incontinent zijn. Hoe kunnen ze dat uberhaupt controleren????

Ik voel mij erg benadeeld en vind het ronduit schandalig dat dit zomaar besloten wordt alsof ik of zij hier verder iets aan kunnen doe??!! Een kind met een meervoudige beperking (syndroom PWS) kiest hier niet voor en ik doe er alles aan om haar zindelijk te krijgen. Door haar fysieke beperking is zij gewoonweg niet in staat om wakker te worden. Ondanks het feit dat zij een luier draagt en een inlay heeft zij vaak de volgende ochtend een nat bed. Ik maak dat elke dag schoon. Dat doe ik dus allemaal niet omdat ik dat zo leuk vind.

Mag de zorgverzekeraar dit zomaar wijzigen? Ik heb vorige jaren geen afwijzing gekregen maar ben wel gezakt in premie sinds dit jaar vanwege een wijziging mijnerzijds.

Het lijkt er wel op alsof ze dit op deze manier willen verhalen/compenseren.... het voelt gewoonweg niet fair.... is de maatschappij inmiddels zo verhard dat dit zonder enige vorm van excuus of betrokkenheid wordt doorgevoerd? Blijkbaar. Ik betaal elke maand 175,00 aan premie (nu gezakt naar 145,-) en heb verder weinig kosten aan nota's.

Graag jullie reactie!

Met vr. grt.

Een bezorgde moeder......

Auti-Mama

Re: Vergoeding incontinentiemateriaal kind met syndroom

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik denk eigenlijk dat je al jaren geluk heb gehad. Bijna 10 jaar geleden kreeg ik ook incontinentie materiaal voor mijn zoon vergoed. Toen was de regel er al dat je 24 uur per dag incontinent moest zijn. Bij enkel gebruik 's nachts kreeg je niks vergoed. Dus ik vrees voor u dat er niks aan is te doen en het ook niks met verhardin heeft te maken. U heeft al jaren iets vergoed gehad waar u eigenlijk geen recht op had. ;)

Gesloten