LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding Zorghotel/herstellingsoord AGIS

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
2322183dra

Vergoeding Zorghotel/herstellingsoord AGIS

Ongelezen bericht door 2322183dra »

Binnenkort word ik geopereerd en krijg ik een knieprothese.

Omdat ik woon en werk op een binnenvaartschip staat het nu al vast dat ik eerst ‘aan de wal’ weer moet revalideren.
Het schip blijft varen en ook kan ik niet van en aan boord komen en ook is de benodigde fysiotherapie niet voorhanden.

Daar ik geen mogelijkheid heb om bij familie en/of kennissen tijdelijk te verblijven zou ik aangewezen zijn op een zorghotel.

Nu ben ik bij AGIS verzekerd met een comfortpolis waarbij o.a. met een maximum van 42 dagen per jaar, € 70,—per dag wordt vergoed.

Bij nadere informatie blijkt het nu dat een verblijf in Nederland in een zorghotel geen goede optie is voor mij.
Een zorghotel verleent alleen zorg tegen extra betaling en fysiotherapie wordt ingehuurd.
De 'goedkoopste' kost € 97,50 per dag en € 39,00 per dag voor eventuele medische zorg, zoals verband wisselen, etc.
Voor de rest van het herstel ben ik op mijzelf aangewezen.

Om snel en goed op de been te komen, zodat ik weer snel aan boord kan wonen EN werken, lijkt mij een RehaKlinik een betere optie.
Daar krijg ik zorg en optimale revalidatie ter plekke.
Aangezien ik deze zorg in Duitsland wel voorhanden is wil ik die daar inkopen.
Daar betaal ik € 133,90 per dag, alles inclusief [ zonder chefarts ]

Navraag bij AGIS bleek dat zij alleen de € 70,-- per dag willen vergoeden wanneer ik gebruik maak van een door hen gecontracteerd zorghotel in Nederland.
Ik moet dan zelf de rest bijbetalen, alleen de fysiotherapeut wordt wel vergoed.
Ik kan in mijn polis echter niets vinden dat de zorg alleen in NL moet plaatsvinden.

Ik verzocht AGIS of zij mij in dit specifieke geval tegemoet wil komen en mij de € 70,—per dag, waar ik voor verzekerd ben,
plus misschien wel een tegemoetkoming in de fysiotherapiekosten.

Tot nu toe heb ik nog steeds geen reactie ontvangen, alleen een standaardbrief van hun Zorgconsulente, die vasthoudt aan bovengenoemde regel.

Wat kan ik nu nog doen?
Bij wie moet ik zijn?

De tijd dringt, ik word over 10 dagen al geopereerd en weet nog steeds niet waar ik naar toe moet/kan na de operatie.

Wie weet het wel?

Schipperse

Chocomelk

Re: Vergoeding Zorghotel/herstellingsoord AGIS

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mischien eens contakt opnemen met het CIZ ?
Die kunnen je een extra vergoeding geven.

Als je in Nederland geopereerd wordt dan lijkt mij het duidelijk dat je dan ook in een zorghotel in Nederland gaat.
Begrijp ook wel dat het erg duur is, heeft niet voor niets de naam Zorghotel.

2322183dra

De zorgconsulente van de kliniek waar ik geopereerd word, heeft al contact opgenomen met het CIZ, maar daar vindt men dat ik daar geen aanspraak op kan doen, want dat je geen woonadres 'aan de wal' hebt, is voor hen geen indicatie.
Het enigste wat ik wil is de € 70,-- per dag waar ik voor verzekerd ben.
De rest betaal ik zelf wel.
Waarom zo moeilijk?
Die 'zogenaamde' gecontracteerde zorghotels zijn niets meer dan hotels, welke een paar kamers hebben ingericht met een 'hoog-laag' bed, een paar beugels in de badkamer en de fitnessruimte waar je samen met de fysiotherapeut gebruik van kan maken.
Dat is heel wat anders als het programma in een ReHaKlinik in Duitsland.
Ik mag toch het beste voor mezelf vragen en krijgen?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Natuurlijk mag jij het beste voor jezelf vragen, maar om dat ook te krijgen.....dat is het probleem.

Je schrijft zorghotels zijn niet veel meer als gewone hotels, waarom niet
naar een gewoon hotel waar de fysio heel vlak bij zit, zou dat geen optie zijn ?
Als je bij familie/vrienden ofzo zou kunnen verblijven zou je ook zelf naar de fysiotherapie moeten gaan, net zoals je een huis aan wal hebt.

Laten we wel eerlijk wezen en blijven als iedereen die geopereerd moet worden maar naar een zorghotel gaat dan kost het heel veel geld voor de verzekering.

AgisZv

Ongelezen bericht door AgisZv »

Beste Schipperse,

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Wil je in een e-mail naar [email protected] je klantnummer, naam en geboortedatum doorgeven?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Kim
Team webcare
Agis Zorgverzekeringen

2322183dra

Ik wil het forum mededelen dat de laatste reactie, van het Agis-webcare-team, positief is uitgevallen. :D
Ik heb mailcontact opgenomen en zij weer telefonisch met mij en dit heeft geleid tot een positieve oplossing. :)
Dank aan Lisette Jansen van het webcare-team, die een goede toehoorster was en de situatie in het juiste perspectief kon plaatsen.

Gesloten