LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergoeding zorgverzekeraar

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
sim-jac

vergoeding zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sim-jac »

Ik heb een zorgverzekering lopen bij Het Zilveren Kruis. De polis die ik heb is een Beter Af polis 3sterren.
Daar zit o.a een vergoeding in voor de dietiste. Nu heb ik echter een rekening gekregen van €28,40 die ik moet betalen omdat we een verplichte eigen risico hebben van €150,00. Heb vervolgens gebeld, maar dat zegt zo'n troela aan de telefoon; mevrouw deze regels heb ik niet gemaakt. Wat heb ik aan dit antwoord. Vervolgens heb ik een mail gestuurd en daarop heb ik een reaktie gekregen - ik citeer - De eerste 4 uur worden vergoed vanuit de Basisverzekering daar is het verplichte Eigen Risico van €150,00 van toepassing. Dit is de reden dat u de €28,40 zelf moet betalen, de nota is namelijk vergoed vanuit de Basisverzekering. Is de 4 uur volledig verbruikt dan volgt vergoeding vanuit uw Beter Af Polis met 3sterren.
Ik snap hier dus werkelijk niets van, heb een duurdere verzekering afgesloten om dit in te calculeren. Wie dit begrijpt mag het mij proberen uit te leggen.
Groetjes,
sim-jac

kiz

Re: vergoeding zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door kiz »

Voor alles wat onder de basisverzekering valt, geldt een eigen risico van € 150, dus ook voor de 4 uur diëtiste. Ná die 4 uur wordt er vergoed uit de aanvullende verzekering en dat gaat niet meer ten koste van het eigen risico.
Die regeling is inderdaad nogal moeilijk uit te leggen, zo'n "troela" heeft 'm inderdaad niet zelf bedacht, maar krijgt wel elke keer mensen aan de lijn die het niet begrijpen.

sim-jac

Re: vergoeding zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sim-jac »

Hallo luitjes,

Bedankt voor jullie reakties! Ik snap het.
Groetjes,
Mevr. Spuij

Gesloten