LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 nov 2017 13:21
Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
Avero Achmea heeft dit weekend aan hun verzekerden laten weten dat de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende Excellent polis (hun beste polis met topdekking, na medische selectie), per 1-1-2018 volledig wordt uitgekleed (4 pagina's met wijzigingen of vervallen vergoedingen). Terwijl de verzekeringspremie in 2018 gelijk blijft. Bij het aangaan van de verzekering heb ik bewust voor deze dekkingsvoorwaarden gekozen en heb ik de afgelopen jaren met het oog op de toekomst bewust meer premie betaald, zodat als ik het in de toekomst ooit nodig heb daarvoor (goed) verzekerd ben.
Wat nu als je chronisch patiënt ben en je niet zomaar vanwege medische selectie van verzekeraar kunt veranderen naar een ander Top pakket? Ik vind dat Avero Achmea de ethische grenzen overschreden heeft.
Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?
Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..
Wat nu als je chronisch patiënt ben en je niet zomaar vanwege medische selectie van verzekeraar kunt veranderen naar een ander Top pakket? Ik vind dat Avero Achmea de ethische grenzen overschreden heeft.
Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?
Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
Al uw voorstellen en ideeen zijn prima, maar helaas kunnen deze niet uitgevoerd worden. Een verzekering moet je zien als een collectief iets, dat de ene meer betaald voor dezelfde verzekering dan de andere, is bij dit soort verzekeringen onmogelijk.Klant_Avero_Achmea schreef:Avero Achmea heeft dit weekend aan hun verzekerden laten weten dat de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende Excellent polis (hun beste polis met topdekking, na medische selectie), per 1-1-2018 volledig wordt uitgekleed (4 pagina's met wijzigingen of vervallen vergoedingen). Terwijl de verzekeringspremie in 2018 gelijk blijft. Bij het aangaan van de verzekering heb ik bewust voor deze dekkingsvoorwaarden gekozen en heb ik de afgelopen jaren met het oog op de toekomst bewust meer premie betaald, zodat als ik het in de toekomst ooit nodig heb daarvoor (goed) verzekerd ben.
Wat nu als je chronisch patiënt ben en je niet zomaar vanwege medische selectie van verzekeraar kunt veranderen naar een ander Top pakket? Ik vind dat Avero Achmea de ethische grenzen overschreden heeft.
Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?
Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..
Teruggave van verzekeringsgeld is natuurlijk onmogelijk, je bent op jaarbasis verzekerd. Je gedachte dat je al jaren verzekerd bent is dus misschien begrijpelijk, maar niet van toepassing.
Als chronisch patient zit je inderdaad in een moeilijk pakket als je je wil verzekeren met een verzekring welke een medische goedkeuring vereist, anderzijds moet je je ook realiseren, het klinkt hard, dat vele anderen aan jou medische problemen meebetalen, het basisverschijnsel van een collectieve verzekering.
Dat je al jaren teveel premie betaald voor iets wat in de toekomst zou kunnen gaan plaatsvinden is misschien mooi bedacht, maar met de huidige manier van verzekeren (per kalenderjaar) eigenlijk gewoon weggegooid geld als je er geen gebruik van maakt.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
Volgens mij maakt het nauwelijks nog uit bij welke zorgverzekeraar je bent verzekert.
Ook ik heb de nieuwe polis ontvangen ÷ € 2 duurder , maarrrrr-------veel vergoedingen zijn geschrapt , precies wat ik ook had verwacht
Ook ik heb de nieuwe polis ontvangen ÷ € 2 duurder , maarrrrr-------veel vergoedingen zijn geschrapt , precies wat ik ook had verwacht
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
Het antwoord op alle vragen is eigenlijk heel simpel: “nee”. Zo werkt verzekeringsrecht niet.Klant_Avero_Achmea schreef:Avero Achmea heeft dit weekend aan hun verzekerden laten weten dat de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende Excellent polis (hun beste polis met topdekking, na medische selectie), per 1-1-2018 volledig wordt uitgekleed (4 pagina's met wijzigingen of vervallen vergoedingen). Terwijl de verzekeringspremie in 2018 gelijk blijft. Bij het aangaan van de verzekering heb ik bewust voor deze dekkingsvoorwaarden gekozen en heb ik de afgelopen jaren met het oog op de toekomst bewust meer premie betaald, zodat als ik het in de toekomst ooit nodig heb daarvoor (goed) verzekerd ben.
Wat nu als je chronisch patiënt ben en je niet zomaar vanwege medische selectie van verzekeraar kunt veranderen naar een ander Top pakket? Ik vind dat Avero Achmea de ethische grenzen overschreden heeft.
Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?
Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
U hebt nergens recht op. Overigens zijn de meeste Nederlanders zwaar oververzekerd. Wat hebt u dan eigenlijk gebruikt van die superdure aanvullende?
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
Afgelopen weekend heb ik veel verzekeringen bekeken (vooral aanvullende tandartsverzekeringen met acceptatievoorwaarden) en daarbij ook een aantal gezien die zonder nieuwe 'keuring' overgenomen kunnen worden door de nieuwe verzekeraar. Een kopie van de huidige polis is daarbij voldoende.
Misschien dat er ook verzekeraars zijn die bereid zijn hetzelfde met andere aanvullende verzekeringen te doen?
Misschien dat er ook verzekeraars zijn die bereid zijn hetzelfde met andere aanvullende verzekeringen te doen?
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
Volgens mij bent U in de war met een spaarrekening. Een ziektekosten verzekering is geen spaarpot voor u, maar voor de verzekeraar. U betaald premie en in ruil daarvoor betaald de verzekering (een deel van) de kosten. En omdat U en de andere verzekerden bij dezelfde maatschappij samen deze premie betalen kunnen zij de kosten betalen, omdat nu eenmaal niet iedereen kosten zal maken. MKlant_Avero_Achmea schreef:Avero Achmea heeft dit weekend aan hun verzekerden laten weten dat de dekkingsvoorwaarden van de aanvullende Excellent polis (hun beste polis met topdekking, na medische selectie), per 1-1-2018 volledig wordt uitgekleed (4 pagina's met wijzigingen of vervallen vergoedingen). Terwijl de verzekeringspremie in 2018 gelijk blijft. Bij het aangaan van de verzekering heb ik bewust voor deze dekkingsvoorwaarden gekozen en heb ik de afgelopen jaren met het oog op de toekomst bewust meer premie betaald, zodat als ik het in de toekomst ooit nodig heb daarvoor (goed) verzekerd ben.
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
Zonder keuring overnmen heb ik ook vaker gezien.grun schreef:Afgelopen weekend heb ik veel verzekeringen bekeken (vooral aanvullende tandartsverzekeringen met acceptatievoorwaarden) en daarbij ook een aantal gezien die zonder nieuwe 'keuring' overgenomen kunnen worden door de nieuwe verzekeraar. Een kopie van de huidige polis is daarbij voldoende.
Misschien dat er ook verzekeraars zijn die bereid zijn hetzelfde met andere aanvullende verzekeringen te doen?
Ik begrijp de verontwaardiging. In feite neem je de verzekering als je nog geen gebreken hebt, zodat je er later gebruik van kan maken. Dat geldt voor verzekeringen met een acceptatieprocedure. Wij hebben dit jaar ook veel geld betaald voor een te dure aanvullnde verzekering. Ik denk dat we deze toch maar weer laten vervallen.
Er zijn trouwens een aantal verzekeraars, zoals Zillveren Kruis, die geen acceptatievoorwaarden stellen voor de gewone aanvullend verzekeringen. ONVZ doet dit wel. En dat is de verzekeraar met de beste vergoedingen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
De wijziging gaat in per 1 januari en geld voor alle klanten.Klant_Avero_Achmea schreef: Kun je als loyale klant eisen dat de pakketwijziging uitsluitend bij nieuwe klanten en niet bij bestaande klanten wordt doorgevoerd?
Op welke basis de verzekering wijzigt per 1 januari 2018. Ze wijzigen niets met terugwerkende krachtKlant_Avero_Achmea schreef: Heb je als klant vanwege misleiding recht op teruggave van de premie tot de startdatum van de verzekering?
Nee natuurlijk niet.Klant_Avero_Achmea schreef: En kun je schadevergoeding eisen als je chronisch patiënt bent en niet zomaar van verzekeraar kunt wijzigen?
De zorg wordt steeds duurder je kunt van een verzekeraar niet verwachten dat ze rekening gaan houden met de behoeftes van een zeer kleine groep in hun aanvullende pakket. Hoe vervelend dit ook is maar zo werkt het niet.Klant_Avero_Achmea schreef: Ik hoop dat Avero Achmea tot inzicht komt dat dit niet zo maar kan. En dit naar hun bestaande klanten recht gaan zetten..
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
In principe heb je wel gelijk, maar aanvullende zorgverzekeringen worden vooral genomen door mensen die verwachten er ook gebruik van te gaan maken. Daarbij is de verhouding tussen premie en vergoeding vrij laag, anders dan bij een brandverzekering bijvoorbeeld.Dirkie schreef:Volgens mij bent U in de war met een spaarrekening. Een ziektekosten verzekering is geen spaarpot voor u, maar voor de verzekeraar. U betaald premie en in ruil daarvoor betaald de verzekering (een deel van) de kosten. En omdat U en de andere verzekerden bij dezelfde maatschappij samen deze premie betalen kunnen zij de kosten betalen, omdat nu eenmaal niet iedereen kosten zal maken. M
Het probleem is meer dat een van de vragen voor acceptatie is: 'Verwacht u komend jaar grote kosten?', en als het antwoord dan JA is, loop je de kans dat de verzekering geweigerd wordt. Iemand die graag zo'n verzekering wil, moet dus minimaal een jaar vooruit denken. Zo iemand vult op deze vraag dan naar eer en geweten NEE in en krijgt naar verwachting de verzekering. Het eerste jaar betaalt hij dan relatief veel premie maar declareert relatief weinig, om dan pas in het tweede jaar de grote declaraties in te dienen. Het is teleurstellend als het tweede jaar de vergoedingen dan opeens drastisch versoberd blijken.
Re: Vergoedingen Avero Excellent polis in 2018 extreem verlaagd
U verwachtte dus wel kosten, maar hebt die behandeling alleen maar uitgesteld, zodat u verzekerd kon worden.