Doordat ik bij mijn werkgever per 1 juni 2007 ben uitgeschreven uit de collectieve verzekering, heb ik mij verzekerd via UnitedConsumers.
Bij de verzekering die via mijn werkgever liep heb ik de premie voor het gehele jaar vooruit betaald. Hierop heb ik een verrekening gekregen van het VGZ dat het teveel betaalde, € 990=, van de eerste collectieve verzekering terug gestort zou worden.
Op 29 aug. jl. heb ik hierover contact gehad met de afdeling verzekerdenadministratie.
In dit telefoongesprek is mij medegedeeld dat het geld op 23 juli 2007 is overgemaakt naar een verkeerd gironummer en dat zij het geld alsnog zouden overmaken
Op 4 oktober, heb ik tel. contact gehad met het VGZ en deze deelde mij mede dat na intern overleg het geld niet wordt uitbetaald omdat de bank het niet terug stort. Zij mocht mij ook niet doorverbinden met de betreffende collega van wie zij de opdracht kreeg mij dit mede te delen.
Naar aanleiding hiervan heb ik een aangetekend schrijven verzonden waarop door het VGZ in het geheel niet op gereageerd werd, misschien gingen zij er vanuit dat verdere stappen nemen voor mij niet rendabel zou zijn voor de hoge kosten.
Nadat ik de DAS rechtsbijstand had ingeschakeld heeft het VGZ het geld terug gestort zonder verdere toelichting.
Ik heb naar aanleiding hiervan ook nog een klacht ingediend bij de klachten commissie van het VGZ welke mij geheel in het gelijk stelde en het niet netjes vonden hoe haar collega’s mij behandelden en het vervelend vond dat ik kosten heb gehad aan de rechtsbijstand, maar kon verder niets voor mij doen.
Alles bij alles zit ik nu toch nog te kijken met de gemaakte kosten en een zeer naar gevoel jegens het VGZ
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vgz geen betaling van teveel geïnde premie
-
-
Re: vgz geen betaling van teveel geïnde premie
Het is goed dat dergelijke wanpraktijken in de openbaarheid komen. Daar kunnen anderen hun voordeel mee doen.