Dec, is er netjes automatsich geincasseerd voor Jan. In januari heb ik ZELF een premie bedrag overgemaakt. Toen deze automatsch werd geincasseerd heb ik deze laten storneren (dubbel betaald). Sindsdien heb ik nooit meer zelf overgemaakt, altijd automatische incasso's die GOED ZIJN GEGAAN.
Nu krijg ik een brief, mijn premie van feb is niet betaald?! Na betalingsbewijzen te hebben opgestuurd krijg ik als reactie: sorry dat we geen goed nieuws hebben.. de premie is afgeboekt op wat wij vermoeden dat uw vader is. U zult dit onderling met uw (vader) moeten verrekenen.Heel vervelend dat ik geen betalingskenmerk heb ingevoerd dus..
maar ik heb WEL in de omschrijving MIJN naam, geb. datum en premie maand erin gezet!! Het lijkt wel alsof VGZ van HUN probleem mijn probleem maakt. Dit is immers een fout die HUN hebben gemaakt!!!
Het enige wat ik dus in hun ogen fot heb gedaan is geen betalngskenmerk invullen.. het maakt ze niet uit dat ik bij de omschrijving wel mijn naam en mijn gegevens heb gezet..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vgz: geen betalingskenmerk wel omschrijving
-
-
Re: vgz: geen betalingskenmerk wel omschrijving
Help!! Ik kan en wil dit niet dubbel betalen!!
Nee hoor. Jij hebt een fout gemaakt door niet het betalingskenmerk in de betaling op te nemen. Er staat bij zulke rekeningen altijd dat je het betalingskenmerk moet betalen. Als je netjes het betalingskenmerk opneemt, dan worden de betalingen automatisch aan jou gekoppeld. Als je dat nummer niet invult, dan moeten de mensen die betalingen handmatig gaan uitpluizen. Het kan zelfs zo zijn dat ze dan de omschrijving niet eens te zien krijgen.claudia2701 schreef: Het lijkt wel alsof VGZ van HUN probleem mijn probleem maakt. Dit is immers een fout die HUN hebben gemaakt!!!
Er is dus geen problemem, mits je gewoon op de juiste manier betaalt. Als je dat niet doet, dan heb jij een probleem.
Dezelfde reden kreeg ik ook te horen van de VGZ, je hebt de betalingskenmerk niet ingevuld. Ik had een achterstand en heb met ze een regeling getroffen dat ik ze ieder maand extra betaal. Hier heb ik me netjes aan gehouden en om de betaling op tijd te betalen heb ik er een periodieke betaling van gemaakt met mijn klantenummer, zodra mijn salaris binnen kwam werd het automatisch afgeschreven. Nu heb ik een brief gekregen van de incasso Flanderijn en de CVZ. Ik heb aan de incasso bureau laten zien dat ik heb betaald maar, ze sturen me een brief terug dat de VGZ per maart jl. is gestopt met de betalingsregeling omdat ik mijn betaling niet heb gedaan. Dit puur omdat ik de betalingskenmerk niet heb gebruik. Ik sta nu vast en weet niet wat ik moet doen, wie kan mij daarin helpen en wat zijn nou daadwerkelijk mijn rechten.
-
Zoals Donna al zegt.
Als een bedrijf een betaling niet kan verwerken, omdat er een kenmerk o.i.d. ontbreekt, dienen ze het gewoon terug te storten. Zolang het bedrijf het geld niet heeft teruggestort, mag u ervanuit gaan dat het ook correct verwerkt is.
Een betalingsregeling is een gunst, en geen recht, dus u kunt daarom niet eisen dat VGZ een betalingregeling aanbiedt.
Als een bedrijf een betaling niet kan verwerken, omdat er een kenmerk o.i.d. ontbreekt, dienen ze het gewoon terug te storten. Zolang het bedrijf het geld niet heeft teruggestort, mag u ervanuit gaan dat het ook correct verwerkt is.
Een betalingsregeling is een gunst, en geen recht, dus u kunt daarom niet eisen dat VGZ een betalingregeling aanbiedt.
-
- Contacteer:
Beste Donna,
Een betalingskenmerk zorgt ervoor dat wij de betaling op de juiste vordering boeken. Een betaling zonder betalingskenmerk wordt niet automatisch aan de juiste vordering gekoppeld. Het kan daarom voorkomen dat deze betalingen op andere vorderingen worden geboekt dan waar u ze voor had bedoeld.
U geeft echter aan dat uw betaling op een andere verzekerde is geboekt. Zou u voor mij in het kort uw klacht, inclusief klant- en telefoonnummer willen sturen naar [email protected]. Dan controleer ik voor u of wij alle processen juist hebben gevolgd. Zou u hierbij ook de betalingsbewijzen willen toevoegen (rekeningafschriften of schermprintjes van uw online bankieren) van de betalingen die fout zijn geboekt volgens u? Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Errol
Medewerker webcare
Een betalingskenmerk zorgt ervoor dat wij de betaling op de juiste vordering boeken. Een betaling zonder betalingskenmerk wordt niet automatisch aan de juiste vordering gekoppeld. Het kan daarom voorkomen dat deze betalingen op andere vorderingen worden geboekt dan waar u ze voor had bedoeld.
U geeft echter aan dat uw betaling op een andere verzekerde is geboekt. Zou u voor mij in het kort uw klacht, inclusief klant- en telefoonnummer willen sturen naar [email protected]. Dan controleer ik voor u of wij alle processen juist hebben gevolgd. Zou u hierbij ook de betalingsbewijzen willen toevoegen (rekeningafschriften of schermprintjes van uw online bankieren) van de betalingen die fout zijn geboekt volgens u? Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Errol
Medewerker webcare