Op dit moment is nog niet duidelijk of VGZ bij de zorgaanbieder een contract gaat krijgen. In 2014 hadden ze wel een contract maar onduidelijk is of dat in 2015 het geval is. Voor wanneer moet zoiets bekend zijn? Want straks heb ik een verzekering die mijn zorgaanbieder niet vergoed. Dat wordt dan een ontzettend duur.
Schrijven VGZ:
Naar aanleiding van onderstaande e-mail hebben wij nogmaals voor je nagekeken of er sprake is van een contract in 2015. Op basis van de gegevens van de vestiging kunnen wij echter ook geen overeenkomst terugvinden. Momenteel vinden er nog wel onderhandelingen plaats omtrent de verlenging van de contracten. Mogelijk dat de instelling wel een vernieuwd contract krijgt echter is dit nu nog niet bekend.
Indien de instelling helemaal geen vernieuwd contract afsluit, dan betekent dit dat de behandeling niet volledig vergoed wordt maar slechts gedeeltelijk. Daarnaast moet je altijd rekening houden met een verrekening van je eigen risico.
gezondheid schreef:Op dit moment is nog niet duidelijk of VGZ bij de zorgaanbieder een contract gaat krijgen. In 2014 hadden ze wel een contract maar onduidelijk is of dat in 2015 het geval is. Voor wanneer moet zoiets bekend zijn? Want straks heb ik een verzekering die mijn zorgaanbieder niet vergoed. Dat wordt dan een ontzettend duur.
Ik denk dat er geen regels zijn voor alles dat met de aanvullende verzekering te maken heeft. Alleen dan van algemene regels over eerlijke handel en algemene regels waar een verzekeringsmaatschappij aan te houden heeft. Dus de regel dat op 19 november alles bekend moet zijn , geldt niet voor alles dat niet in de basisverzekering valt.
In dat geval raad ik aan om te informeren bij de NZA, 0900-7707070. Eventueel kunt ook een zogenaamde MELDING doen over VGZ op de website van de NZA.
Maar ik heb helemaal geen vertrouwen in de NZA. Ook hier wordt de consument weer slachtoffer.
De ggz instelling is failliet gegaan. Het is door een andere GGZ instelling overgenomen. Echter dat is niet bekend bij de zorgverzekeraars. Ik heb alle zorgverzekeraars gevraagd of zij een contract hebben. Slechts een paar komen met een goed antwoord. De rest geeft een foutief antwoord. De Consumentenbond heeft ook eens onderzocht of de antwoorden kloppen.