LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ, opzegproblemen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
s286803
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:19

VGZ, opzegproblemen

Ongelezen bericht door s286803 »

Ik ben 4 mei dit jaar 18 geworden en moest dus zelfstandig verzekerd zijn. Nu heeft mijn stiefvader mij doorverzekerd op zijn eigen polis en fijn voor mij betaald. Tot en met Oktober, daarna heeft hij mijn verzekering opgezegd bij het VGZ. Hier wist ik niets van maar nu krijg ik 3 maanden(!) later een rekening in de bus over de maanden oktober, november en december.

Het Vgz heeft zonder mijn medeweten mij doorverzekerd. Nu snap ik dat ik verplicht een basisverzekering moet hebben maar het is mij toch niet verplicht om die bij het VGZ te hebben? Bovendien hebben ze mij ook uitgebreid aanvullend en een basistand verzekering opgelegd. Dit alles komt bij elkaar op een bedrag van ongeveer 370 euro!

Ik vind het raar dat ik iets moet betalen voor een polis die ik nooit getekend of uberhaupt gezien heb. Ben ik nu verplicht te betalen voor iets wat ik niet (gekocht) heb of mag ik betaling weigeren en sta ik in mijn gelijk als ik dat doe?

Heeft er iemand een advies?

Alvast bedankt,

Tom

Zaakvoerder
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01

Re: VGZ, opzegproblemen

Ongelezen bericht door Zaakvoerder »

Eerste vraag: waar ben je in oktober, november en december dan wel verzekerd geweest? Bij een andere verzekeraar?

s286803
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:19

Re: VGZ, opzegproblemen

Ongelezen bericht door s286803 »

Ik zou in die maanden niet verzekerd moeten zijn geweest maar ook dat weet ik pas nu.

s286803
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:19

Re: VGZ, opzegproblemen

Ongelezen bericht door s286803 »

Ik zou in die maanden niet verzekerd moeten zijn geweest maar ook dat weet ik pas nu.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: VGZ, opzegproblemen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik begrijp dat het u logisch had geleken dat VGZ u had gemeld dat u niet meer verzekerd was. Ik weet niet hoe andere verzekeraars dit doen, maar het zou wel netjes geweest zijn, u een brief te sturen een maand vóór u 18 jaar werd. Van de andere kant had ook uw stiefvader u kunnen inlichten. Maar die heeft misschien gedacht dat VGZ dit wel zou doen.
U zou eens kunnen informeren bij de SKGZ in Zeist, hoe de regels hierover zijn en of hierover in de polisvoorwaarden wat te vinden is. Het kan ook zijn dat verondersteld wordt dat u de wet kent. (de Zorgwet).

Zaakvoerder
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01

Re: VGZ, opzegproblemen

Ongelezen bericht door Zaakvoerder »

Even los van de vraag of de vordering van VGZ nu terecht is of niet: als jij je per 1 januari 2008 bij een willekeurige zorgverzekeraar aanmeldt als verzekerde en je in de 3 maanden daarvoor onverzekerd bent geweest (hetgeen hier dus het geval lijkt te zijn), moet je aan de nieuwe verzekeraar een boete betalen. De hoogte van deze boete weet ik niet, maar neem dit mee in je beslissing.

Gesloten