LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vgz? spijt als haren op mijn hoofd
-
vgz? spijt als haren op mijn hoofd
Hierbij wil ik de laksheid van vgz kenbaar maken.
Zoals menigeen hier weet heeft ons dochtertje eind oktober een niertransplantatie ondergaan.
Hiervoor moeten wij elke week naar het st. Radboud in nijmegen. Deze kosten moeten wij voorschieten en daarna kunnen we dit declareren bjj vgz.
Nu hebben wij begin januari ingediend bij vgz (ruim €1100) en dit zou ook volgens hun eigen website binnen 10 dagen op de rekening staan.
Nou na ruim 2 weken staat het er nog niet op en sterker nog het is nog niet eens verwerkt.
Ik heb al vaak gebeld en ook uitgelegd dat dit heel veel geld voor ons is en dat wij hierdoor nu achter lopen met andere betalingen.
Ook kunnen we nu niet meer voor controles naar nijmegen omdat we afhankelijk zijn van het geld dat we hebben voorgeschoten.
Als je belt krijg je te horen dat we maar geduld moeten hebben. Maar owee als je de maandelijkse premie later betaald.
Sterker nog, we moesten nog een kleine eigen bijdrage betalen voor medicijnen o.i.d. dit mest betaald worden van het voorgeschoten geld.
Omdat dit nu nog niet betaald is hebben ze er maar ff €40 incassokosten overheen gegooid.
Vgz? Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat we hier naar overgestapt zijn.
Ps. Sorry voor eventuele fouten. Dit is via mijn telefoon getypt.
Zoals menigeen hier weet heeft ons dochtertje eind oktober een niertransplantatie ondergaan.
Hiervoor moeten wij elke week naar het st. Radboud in nijmegen. Deze kosten moeten wij voorschieten en daarna kunnen we dit declareren bjj vgz.
Nu hebben wij begin januari ingediend bij vgz (ruim €1100) en dit zou ook volgens hun eigen website binnen 10 dagen op de rekening staan.
Nou na ruim 2 weken staat het er nog niet op en sterker nog het is nog niet eens verwerkt.
Ik heb al vaak gebeld en ook uitgelegd dat dit heel veel geld voor ons is en dat wij hierdoor nu achter lopen met andere betalingen.
Ook kunnen we nu niet meer voor controles naar nijmegen omdat we afhankelijk zijn van het geld dat we hebben voorgeschoten.
Als je belt krijg je te horen dat we maar geduld moeten hebben. Maar owee als je de maandelijkse premie later betaald.
Sterker nog, we moesten nog een kleine eigen bijdrage betalen voor medicijnen o.i.d. dit mest betaald worden van het voorgeschoten geld.
Omdat dit nu nog niet betaald is hebben ze er maar ff €40 incassokosten overheen gegooid.
Vgz? Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat we hier naar overgestapt zijn.
Ps. Sorry voor eventuele fouten. Dit is via mijn telefoon getypt.
-
Re: vgz? spijt als haren op mijn hoofd
Ik denk niet dat dat mag. Als je nog iets krijgt van vgz en je moet nog iets betalen moeten ze dat dan niet met elkaar verrekenen??
Vreselijk !
Vind dit ook zwaar schandalig van het VGZ en ook om dan er nog
bij te zeggen dat je maar geduld moet hebben.
Net of iedereen een kamertje vol met geld heeft liggen.
Vind dit ook zwaar schandalig van het VGZ en ook om dan er nog
bij te zeggen dat je maar geduld moet hebben.
Net of iedereen een kamertje vol met geld heeft liggen.
Echt belachelijk!!! ik vind het al belachelijk dat je het uberhaubt voor moet schieten....hoeveel mensen zouden dat niet eens kunnen in een vergelijkbare situatie....
Flinke klachtbrief schrijven, zeggen dat ze nog een week hebben om te betalen en anders schakel je de ombudsman in. Of klachtencommissie, of waar je dan ook moet wezen. Het is ook geen klein bedrag, zeg!!
Wat dat betreft mag ik bij Zilveren Kruis niet klagen.... Altijd binnen een week mijn geld al terug.
Wat dat betreft mag ik bij Zilveren Kruis niet klagen.... Altijd binnen een week mijn geld al terug.
-
Kleine update waardoor ik nog kwader ben.
Ben net gebeld door tim v/d b. Van het klachtenteam met de mededeling dat het geld waarschijnlijk volgende week op mijn rekening staat.
Heb te kennen gegeven dat ik graag wil weten wat voor dag.
Daar kon hij geen antwoord op geven, ik moest maar geduld hebben en hij wilde verder niet in discussie.
Hierop heb ik aangegeven dat hijvan het klachtenteam is en dus juist de discussie moet aangaan om het op te lossen. Toen ik aangaf dit voorval ook op dit forum geplaatst te hebben en ik ook een klacht bij SKGZ zou neerleggen zei hij doodleuk; ik zou het ook nog op het forum van kassa neer zetten.
Geloof me, toen ontplofte ik letterlijk.
Dit persoon werkt dan op de klachtenafdeling van vgz?
Ik heb nu ook aangegeven dat die incassokosten niet betaald gaan worden en ze me daarvoor mogen dagvaafden.
Wat een onbeschoft en machtmisbruikend bedrijf zeg.
Ben net gebeld door tim v/d b. Van het klachtenteam met de mededeling dat het geld waarschijnlijk volgende week op mijn rekening staat.
Heb te kennen gegeven dat ik graag wil weten wat voor dag.
Daar kon hij geen antwoord op geven, ik moest maar geduld hebben en hij wilde verder niet in discussie.
Hierop heb ik aangegeven dat hijvan het klachtenteam is en dus juist de discussie moet aangaan om het op te lossen. Toen ik aangaf dit voorval ook op dit forum geplaatst te hebben en ik ook een klacht bij SKGZ zou neerleggen zei hij doodleuk; ik zou het ook nog op het forum van kassa neer zetten.
Geloof me, toen ontplofte ik letterlijk.
Dit persoon werkt dan op de klachtenafdeling van vgz?
Ik heb nu ook aangegeven dat die incassokosten niet betaald gaan worden en ze me daarvoor mogen dagvaafden.
Wat een onbeschoft en machtmisbruikend bedrijf zeg.
Laatst gewijzigd door renegade66 op 25 jan 2013 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand van het klachtenteam van VGZ gaat zo tekeer tegen een klant,
sorry dit is echt te aso voor woorden !
@ VGZ, ik hoop dat jullie dit lezen en jullie wat meer menselijke gevoelens naar
boven willen laten komen zodat deze mensen gewoon weer naar de controle's kunnen
gaan wat nodig is !
We barsten verdorie niet allen van het geld.
sorry dit is echt te aso voor woorden !
@ VGZ, ik hoop dat jullie dit lezen en jullie wat meer menselijke gevoelens naar
boven willen laten komen zodat deze mensen gewoon weer naar de controle's kunnen
gaan wat nodig is !
We barsten verdorie niet allen van het geld.
-
Nou ja zeg, weer een bericht van mij verwijderd?
Ok laatste poging.
De manager van de klachtenafdeling heeft naar aanleiding van dit forum contact opgenomen en heeft toegezegd dat dit alles niet is gegaan zosls het hoort.
Geld wordt vandaag nog overgemaakt, incassokosten worden kwijtgescholden en we krijgen een bos bloemen toegestuurd.
Jammer dat het eerst openbaar op een forum moet komen maar redelijk netjes opgelost.
Topic kan gesloten worden.
Ok laatste poging.
De manager van de klachtenafdeling heeft naar aanleiding van dit forum contact opgenomen en heeft toegezegd dat dit alles niet is gegaan zosls het hoort.
Geld wordt vandaag nog overgemaakt, incassokosten worden kwijtgescholden en we krijgen een bos bloemen toegestuurd.
Jammer dat het eerst openbaar op een forum moet komen maar redelijk netjes opgelost.
Nou te hopen dat ze zich aan hun afspraak houden.renegade66 schreef:Nou ja zeg, weer een bericht van mij verwijderd?
Ok laatste poging.
En die Jules is een nepper dezelfde als van Intrum
Succes en beterschap met je dochtertje
Topic kan gesloten worden, maar niet alvorens ook ik mijn verbazing wil uiten hoeveel er is weggehaald. Dat een zorgverzekering je zo lang in de kou heeft laten staan is echt "not done". Vind het voorschieten van zo'n niertransplantatie al heel vreemd en ik ga hierover mijn eigen verzekering eens aanspreken of zij ook zo werken. Dat je een bloemetje krijgt en de incasso kosten niet zullen worden doorberekend is in mijn ogen alleen maar normaal. Hoop bovenal dat het goed gaat met je dochtertje; het allerbelangrijkste. Maar inderdaad: rode kaart voor VGZ.renegade66 schreef:Nou ja zeg, weer een bericht van mij verwijderd?
Ok laatste poging.
-
@tenormin,
Het is geen voorschieten vsn niertransplantatie maar voorschieten van reiskosten.
Maar zeker weten dat er dus berichten verwijderd worden die gewoon ontopic zijn.
Maar ik schijn volgens angel1978 ook gescholden en gevloekt te hebben.
Nou ik kan het me niet herinneren. Ik heb alleen gezegd dst het bij vgz lapzwansen zijn.
Dat is geen schelden of vloeken lijkt mij.
Maar zeker is wel dat vgz mee leest.
Het is geen voorschieten vsn niertransplantatie maar voorschieten van reiskosten.
Maar zeker weten dat er dus berichten verwijderd worden die gewoon ontopic zijn.
Maar ik schijn volgens angel1978 ook gescholden en gevloekt te hebben.
Nou ik kan het me niet herinneren. Ik heb alleen gezegd dst het bij vgz lapzwansen zijn.
Dat is geen schelden of vloeken lijkt mij.
Maar zeker is wel dat vgz mee leest.
-
renegade66 schreef:Nou ja zeg, weer een bericht van mij verwijderd?
Ok laatste poging.
nou ben blij voor je!
geloof dat moderatie niet snapt hoe de vork in de steel zit??? moet nu toch wel eens duidelijk worden!lijkt me
mijn parodie is weer weg,zie ik....boeiend...alleen voor mensen die denken adt ik het ben..
maar voor hoelang,ik lig er niet wakker van....
vind de reactie van VGZ hier ook weer onmogelijk, natuurlijk zijn ze niet gediend van onbeschofte telefoontjes, wie wel?
maar heeft de webcare medewerker echt gesproken met de persoon die je aan de telefoon gehad hebt? En heeft die persoon echt gezegd dat je onbeschoft was?
Ik heb dit eerder gezegd op dit forum (en toen van de VGZ webcare op mijn kop gehad) maar wij in het ziekenhuis noemen dit VGZjes (sorry renegade, niet vervelend naar jou bedoeld).
Wat is een VGZje: dat is een patient verzekerd bij VGZ en om de een of andere reden is daar altijd een of ander administratief probleem mee. Dan krijg je dit soort gesprekken:
ik: wat was de uitslag van de biopsie van patient X
collega: biopsie is nog niet geweest
ik: oh was er iets aan de hand?
collega: nee VGZje
Echt, ik vind dit heel erg, ook voor jou renegade, want je zit nu niet echt in een situatie waarin je kan overstappen. Nou wil ik niet zeggen dat andere zorgverzekeraars geen fouten maken maar wij hebben alleen VGZjes, en geen Achmeatjes of CZjes. Nou wil ik ook niet zeggen dat VGZ alles schuld is, want een patient kan ook zelf een fout gemaakt hebben (of wij als ziekenhuis) maar nog steeds...
isabel
maar heeft de webcare medewerker echt gesproken met de persoon die je aan de telefoon gehad hebt? En heeft die persoon echt gezegd dat je onbeschoft was?
Ik heb dit eerder gezegd op dit forum (en toen van de VGZ webcare op mijn kop gehad) maar wij in het ziekenhuis noemen dit VGZjes (sorry renegade, niet vervelend naar jou bedoeld).
Wat is een VGZje: dat is een patient verzekerd bij VGZ en om de een of andere reden is daar altijd een of ander administratief probleem mee. Dan krijg je dit soort gesprekken:
ik: wat was de uitslag van de biopsie van patient X
collega: biopsie is nog niet geweest
ik: oh was er iets aan de hand?
collega: nee VGZje
Echt, ik vind dit heel erg, ook voor jou renegade, want je zit nu niet echt in een situatie waarin je kan overstappen. Nou wil ik niet zeggen dat andere zorgverzekeraars geen fouten maken maar wij hebben alleen VGZjes, en geen Achmeatjes of CZjes. Nou wil ik ook niet zeggen dat VGZ alles schuld is, want een patient kan ook zelf een fout gemaakt hebben (of wij als ziekenhuis) maar nog steeds...
isabel
-
@isabel1,
Er is helemaal geen webcare medewerker aan te pas geweest.
De vgz webcare hier was een trol die weer eens liep te stoken.
In jou ogen ben ik dan misschien zo'n vgzje, maar voor alle duidelijkheid, ik heb geen fouten gemaakt.
Ik heb gewoon declaratie's ingestuurd op 4 jan. En die komen bij vgz op 11jan. binnen. Dit is al discutabel, vervolgens doen ze er twee weken over om niet te verwerken tereijl het binnen 10 dagen verwerkt en op de rekening moet staan. (Zijn hun eigen woorden en staat duidelijk op hun site.)
Dan kun je ook nog eens een grote mond krijgen van iemand op de klachtenafdeling.
En dat is een correcte werkwijze???
Nou sorry, als ik dit zou doen bij mijn baas sta ik binnen no time op straat.
Maar ze hebben het nu opgelost zeggwn ze en ik hiervan ook de bevestiging in mijn mail ontvangen dus ik ga daar dan ook van uit.
Er is helemaal geen webcare medewerker aan te pas geweest.
De vgz webcare hier was een trol die weer eens liep te stoken.
In jou ogen ben ik dan misschien zo'n vgzje, maar voor alle duidelijkheid, ik heb geen fouten gemaakt.
Ik heb gewoon declaratie's ingestuurd op 4 jan. En die komen bij vgz op 11jan. binnen. Dit is al discutabel, vervolgens doen ze er twee weken over om niet te verwerken tereijl het binnen 10 dagen verwerkt en op de rekening moet staan. (Zijn hun eigen woorden en staat duidelijk op hun site.)
Dan kun je ook nog eens een grote mond krijgen van iemand op de klachtenafdeling.
En dat is een correcte werkwijze???
Nou sorry, als ik dit zou doen bij mijn baas sta ik binnen no time op straat.
Maar ze hebben het nu opgelost zeggwn ze en ik hiervan ook de bevestiging in mijn mail ontvangen dus ik ga daar dan ook van uit.
En van jou worden berichten verwijderd die schijnbaar niet off topic
waren, ik heb het niet gelezen dus ga er vanuit dat het gewoon waar is
wat je schrijft.
Maar het bericht van de zogenaamde VGZ webcare mag gewoon blijven staan !?
waren, ik heb het niet gelezen dus ga er vanuit dat het gewoon waar is
wat je schrijft.
Maar het bericht van de zogenaamde VGZ webcare mag gewoon blijven staan !?
Want !?VGZ webcare schreef:Terecht. De waarheid moet gezegd mogen worden.Chocomelk schreef:Maar het bericht van de VGZ webcare mag gewoon blijven staan !?
Als dat de waarheid is wat u schrijft dan was het nu niet afgehandeld.
nee precies, dat is wat je een vgz je maakt, je hebt zelf altijd netjes gedaan wat je moest doen, en nu moeten zij het doen en gebeurd er niks. dat is een vgzje.n jou ogen ben ik dan misschien zo'n vgzje, maar voor alle duidelijkheid, ik heb geen fouten gemaakt.
je hebt niks fout gedaan, ik wil alleen zeggen bij niemand bij vgz loopt dingen soepel.
isabel
Wat erg dat iemand zich als VGZ Website voordoet. Is zoiets eerder voorgekomen?
Hier zou de moderator dan super alert op moeten zijn. Als berichten van TS zomaar verdwijnen moet het toch niet mogelijk zijn dat een nep medewerker van VGZ zijn "schrijfje" kan doen.
@renegade66, had je topic ietwat verkeerd gelezen, moest dus reiskosten zijn, sorry.
Hier zou de moderator dan super alert op moeten zijn. Als berichten van TS zomaar verdwijnen moet het toch niet mogelijk zijn dat een nep medewerker van VGZ zijn "schrijfje" kan doen.
@renegade66, had je topic ietwat verkeerd gelezen, moest dus reiskosten zijn, sorry.
Laatst gewijzigd door tenormin op 26 jan 2013 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.