LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VGZ zet me zorgverzekering stop!
Re: VGZ zet me zorgverzekering stop!
Klopt.sephora30 schreef:Ja je moet alsnog betalen, en ja je bent de afgelopen maanden wel verzekerd geweest.
Alle kosten die je zelf hebt gemaakt dien je gewoon in bij VGZ.
@paulpeace19,
VGZ zal de nieuwe verzekering met terugwerkende kracht hebben laten ingaan / of de oude verzekering hebben laten herleven als ware deze niet beëindigd geweest. Hierdoor bent u in deze periode wel verzekerd geweest en dient u ook de premie over deze periode alsnog te betalen.
Iedereen is namelijk verplicht een zorgverzekering te hebben. Indien VGZ dit niet zo zou doen, maar gewoon enkele maanden overslaan, kunt u over deze periode een groter probleem krijgen. U zult dan over deze periode alsnog een rekening van zorgpremie kunnen krijgen van het CVZ, deze kan direct via incassobureau of gerechtsdeurwaarder lopen. Om te beginnen is deze zorgpremie al hoger dan bij elke verzekeraar en komen daar de incassokosten e.d. bij.
Weigert u deze rekening van VGZ te betalen is het zelfs mogelijk dat VGZ u volledig uit de verzekering zet, waarbij het zelfs onmogelijk kan worden een zorgverzekering af te sluiten tegen 'normale condities'. Ook dan zult u aangewezen zijn op het CVZ tegen de hogere premie.
Dus ik zou zeggen, tel uit uw winst want op deze manier bent u echt het goedkoopst uit. Wellicht denkt u nu dat dit bangmakerij is, echter ik probeer enkel te waarschuwen en een gewaarschuwd mens... Leest u anders eens de verschillende topics door over de zaken die mensen overkomen die betalingsachterstand hebben opgelopen met de zorgpremie.
Er is inderdaad ook nog goed nieuws te melden. Al uw rekeningen van zorg die normaal gesproken verzekerd is, kunt u gewoon indienen bij VGZ en krijgt u gewoon conform de normale regels vergoed. Mogelijk dat eea wel eerst verrekend dient te worden met het eigen risico.
Dat VGZ hier ook wat steken heeft laten vallen, ben ik volledig met u eens. Mocht u een betalingsregeling nodig hebben, zou ik het wel zo netjes vinden als ze hieraan mee zouden werken.
En nee ik werk ook niet bij een zorgverzekeraar. Heb er wel ooit eens gewerkt maar dan weer niet bij VGZ.
dit klopt niet helemaal. De VGZ zet hem er niet uit, maar na 6 maanden achterstand gaat het CVZ de lopende premie + 30 % boete middels loonbeslag innen. De achterstand gaat naar een incassobureau, maar hij blijft verzekerd via VGZ en de aanvullende verzekeringen worden stopgezet. Het CVZ stopt met innen, als de achterstand volledig is werggewerkt. Maar als hij alleen die 2 maanden niet betaald en de komende tijd wel, zal het uiteindelijk bij een incassobureau terechtkomen, veel kosten erbij en uiteindelijk via de rechter.Weigert u deze rekening van VGZ te betalen is het zelfs mogelijk dat VGZ u volledig uit de verzekering zet, waarbij het zelfs onmogelijk kan worden een zorgverzekering af te sluiten tegen 'normale condities'. Ook dan zult u aangewezen zijn op het CVZ tegen de hogere premie
Bij VGZ kun je een betalingsregeling treffen van 5 termijnen (maanden). Daar doen ze niet moeilijk over, mits je niet al een regeling hebt lopen.
En zolang die achterstand loopt, kan hij niet overstappen naar een andere verzekeraar.
De rest klopt. Je bent wel verzekerd geweest, nl met terugwerkende kracht. Als je medische kosten had gemaakt in de tussentijd, werden die ook alsnog vergoed.
Iedere Nederlander is verplicht verzekerd. Je kunt gewoon niet een tijdje niet verzekerd zijn. Zo werkt dat niet.
Ja, zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn (ik ben er al iets te lang uit ). Maar goed moraal van het verhaal blijft wel overeind, namelijk de extra kosten.frenchy schreef:dit klopt niet helemaal. ... Maar als hij alleen die 2 maanden niet betaald en de komende tijd wel, zal het uiteindelijk bij een incassobureau terechtkomen, veel kosten erbij en uiteindelijk via de rechter.
Ik zou TS dan ook adviseren om de premie alsnog te betalen. Indien nodig met een betalingsregeling. Indien niet nodig dan maar meteen door de zure appel heen en snel vergeten. Dan is het leed sneller geleden zou ik denken.
@paulpeace19,
Misschien gaat VGZ niet akkoord met de door u voorgestelde betalingsregeling. Misschien even een rare vraag. Heeft u al gevraagd wat VGZ voor een betalingsregeling voorstelt ?
Wellicht is het ook verstandig te communiceren per mail hierover (zodat u iets kunt aantonen hierover). Geef hierbij dan ook aan dat u zeker wilt betalen echter dat u dit niet in 1 keer kunt en toch echt een regeling nodig heeft. Hiermee toont u zich namelijk ook bereidwillig te betalen. Zoiets doet het later altijd goed als het echt een incassotraject zou worden via een rechter ofzo. (in het ergste geval).
Ik ben het met u eens dat VGZ ook zeker steken heeft laten vallen en daarom vind ik eigenlijk ook dat ze u tegemoet behoren te komen met een betalingsregeling. Maarja het is soms maar net wie u treft met uw verzoek. Soms redeneren dit soort bedrijven nogal heel kort door de bocht. U heeft 2 maanden niet hoeven betalen en u had moeten weten dat u verzekerd moet zijn en dus moet betalen dus u had het geld over moeten houden. Letop dit is niet mijn redenatie maar zo wordt soms geredeneerd bij dit soort bedrijven.
Onderstaande heb ik gequote uit een ander VGZ-topic. Neemt u eens contact op met de webcare afdeling van VGZ en geef ze aan dat dit topic bestaat. Wellicht dat dit helpt en zij u wel willen helpen.
Misschien gaat VGZ niet akkoord met de door u voorgestelde betalingsregeling. Misschien even een rare vraag. Heeft u al gevraagd wat VGZ voor een betalingsregeling voorstelt ?
Wellicht is het ook verstandig te communiceren per mail hierover (zodat u iets kunt aantonen hierover). Geef hierbij dan ook aan dat u zeker wilt betalen echter dat u dit niet in 1 keer kunt en toch echt een regeling nodig heeft. Hiermee toont u zich namelijk ook bereidwillig te betalen. Zoiets doet het later altijd goed als het echt een incassotraject zou worden via een rechter ofzo. (in het ergste geval).
Ik ben het met u eens dat VGZ ook zeker steken heeft laten vallen en daarom vind ik eigenlijk ook dat ze u tegemoet behoren te komen met een betalingsregeling. Maarja het is soms maar net wie u treft met uw verzoek. Soms redeneren dit soort bedrijven nogal heel kort door de bocht. U heeft 2 maanden niet hoeven betalen en u had moeten weten dat u verzekerd moet zijn en dus moet betalen dus u had het geld over moeten houden. Letop dit is niet mijn redenatie maar zo wordt soms geredeneerd bij dit soort bedrijven.
Onderstaande heb ik gequote uit een ander VGZ-topic. Neemt u eens contact op met de webcare afdeling van VGZ en geef ze aan dat dit topic bestaat. Wellicht dat dit helpt en zij u wel willen helpen.
Wees gerust met CVZ heeft u voorlopig nog lang niet te maken. Het was enkel een van de scenario's wat zou kunnen gebeuren; overigens gecorrigeerd door frenchy als het bij die 2 maanden blijft. Want dan krijgt u daar niet mee te maken maar wordt het een incassobureau verhaal als het te lang gaat duren.uvit webcare schreef:Hallo,
Mijn naam is Peter en ik ben medewerker van het webcare team van VGZ.
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
VGZ webcare team
Nou paulpeace, als jij geen andere achterstand hebt of geen andere betalingsregeling, dan kun je gewoon een betalingsregeling krijgen hoor. Ik zou nog maar eens bellen. De enige voorwaarde is dat het in de komende maanden afgelost moet worden. Als jij vandaag belt, zou het vanaf volgende maand, dus met de premie van november, de eerste keer ingehouden worden. (of via acceptgiro)
Wat geven zij dan als redenen dat jij geen bet.regeling kunt treffen?
Of is het al naar de deurwaarder? Dan gaat het nl ook niet.
Wat geven zij dan als redenen dat jij geen bet.regeling kunt treffen?
Of is het al naar de deurwaarder? Dan gaat het nl ook niet.
snap dat het een beetje krom klinkt, maar het kan zijn dat als jij nog geen factuur hebt ontvangen over die 2 maanden, het ook nog niet in het systeem staat verwerkt. Als het niet in het systeem staat, kan er idd geen betalingsregeling worden getroffen. Dan kun je pas een regeling treffen op het moment dat jij een acceptgiro hebt gekregen.
Waarom kun je niet duidelijker zijn? Ze hebben toch een reden gegeven waarom het niet kon. En als niet, dan vraag je toch door?
Zoals ik nu de situatie zie, heb je recht op een betalingsregeling (mits die 2 maanden al in de rekening courant in het systeem verwerkt zijn)
Waarom kun je niet duidelijker zijn? Ze hebben toch een reden gegeven waarom het niet kon. En als niet, dan vraag je toch door?
Zoals ik nu de situatie zie, heb je recht op een betalingsregeling (mits die 2 maanden al in de rekening courant in het systeem verwerkt zijn)
-
Beste paulpeace19,
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
VGZ webcare team
Met vriendelijke groet,
VGZ webcare team