LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAAROM WORDT ER NIET MEER OVERGESTAPT??

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
senseo

WAAROM WORDT ER NIET MEER OVERGESTAPT??

Ongelezen bericht door senseo »

Omdat je wel moet blijven zitten waar je zit !
Gezonde mensen blijven zich lekker goedkoop verzekeren.
Zieke en doodzieke mensen kunnen met hun ellende nergens meer terecht bij andere verzekeringen, worden geweigerd. Dus blijf je noodgedwongen zitten waar je zit. En je hoopt maar dat de kosten niet de pan uit gaan rijzen en dat je het kunt blijven betalen. En je hoopt maar dat de verzekeraar niet een nieuwe verzekering lanceert (misschien wel met dezelfde voorwaarden als de verzekering die jij nu hebt), waardoor de verzekering jou mooi uit de nog duurdere verzekering (met dezelfde voorwaarden van nu dus) kan knikkeren.
Vrije markt laat me niet lachen. :?

Ron58

Re: WAAROM WORDT ER NIET MEER OVERGESTAPT??

Ongelezen bericht door Ron58 »

Men gooit denk ik ook de handdoek in de ring als men de aanvullende polissen gaat bekijken, sommige maatschappijen doen hun uiterste best deze zo ingewikkeld mogelijk te maken.
Als je hele schimmige omschrijven leest zoals b.v.: Vergoeding: 100% van de eigen bijdrage na aftrek van ....... met een maximum van ..... dan zie je bij veel vergoedingen 100% staan, maar als je goed leest blijft er niets over.
100% met een maximum is trouwens een vreemde combinatie. 100% is 100% in mijn ogen.
Ik ben zelf vele uren bezig geweest met vergelijken en op een gegeven moment heb je gewoon de neiging om inderdaad maar lekker te blijven zitten waar je zit.

marcotvm

Ongelezen bericht door marcotvm »

Boven dat, de administratie van de zorgverleners is zorgwekkend!

Ik ben in oktober 2007 via United Consumers over gestapt van Menzis naar VGZ.

Groot was mijn verbazing dat ik ondanks bevestiging van zowel UC als VGZ toch een acceptgiro van Menzis voor Januari 2008 mocht ontvangen... En Feb 2008, Maart 2008... en ga zo maar even door. Ik had hierover al een paar brieven aan Menzis geschreven, maar geen gehoor.

Tot ik een incasso voor mijn kiezen kreeg van Menzis, toen was ik het zat en heb ik mijn rechtsbijstand advocaat ingeschakeld... Rond sept/okt 2008 was het EINDELIJK geregeld.

Op 1 ding na... Zowel VGZ als Menzis hebben mij nu de "wettelijke eigen bijdrage" in rekening gebracht: VGZ 150 eur, Menzis: 47 eur. De rekening van Menzis heb ik betaald en daarna doorgestuurd naar VGZ in de verwachting dat ik die wel weer terug zou ontvangen.

Niet dus. Na lang gebel over en weer was de rekening niet goed (ontbrak info; die kon ik weer niet krijgen, konden ze onderling ook niet uitkomen en een heleboel gezeik meer).

Dus nu, januari 2009 nog steeds niks terug ontvangen.
Vanmiddag gaat er weer een fax uit naar de advocaat waarin ik van een van beide ga eisen de teveel betaalde EUR 47 terug te krijgen en dat ze het verder maar onderling uit moeten vechten.

Ik heb een hele lange adem, zeker als het op mijn recht aankomt!

marcotvm

Ongelezen bericht door marcotvm »

Korte aanvulling... Menzis heeft uiteindelijk eieren voor haar geld gekozen en de ten onrechte gedeclareerde wettelijke bijdrage teruggedraaid (per brief) en reeds terug gestort.

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

goed zo! ik geef je groot gelijk,je moet tegenwoordig vechten voor je geld!!!!!!!!!!

ik geef je groot gelijk,wat een gezeur idd.
ik stap idd ook niet over,ik zou niet eens kunnen!
ik wordt wel basis geaccepteerd maar aanvullend hahahahahah neeee vergeet het maar met maandelijks 500 euro aan medicatie ,de nodige operatie,s therapieen enz....nee voor mij gaat die vlieger niet op!
ze kijken wel link uit,nou ben ik gelukkig tevreden dat scheelt...

marieke 2407

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Verstandiger is om niet over te stappen het geeft alleen maar ellende.
Zelf wil ik ook niet van collectieve aanbiedingen gebruik maken ondanks dat ze iets goedkoper lijken, als deze opgezegd word of je veranderd van werkgever ben je de pineut als oudere en kan je als nog een duurdere aanvullende verzekering afsluiten om dat je te oud bent en een groter risico ben voor de verzekering.

Gesloten