LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer even de grens over.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vroem

Re: Weer even de grens over.

Ongelezen bericht door vroem »

dat klopt, die hebben ook geen tijd meer reservepotjes te maken, en de zorgpakketten worden alleen nog maar verder uitgekleed.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:
witte angora schreef:Jawel, wat jij bedoelt is precies wat ik bedoel met hoppen.
O, dacht dat jij mss wisselen van verzekeraar bedoelde.
Het is in feite allebei. Sinds 3 jaar zit ik bij de FBTO vanwege de tandartsverzekering. Volgend jaar nog een kroon, en dan is de boel voorlopig voldoende stabiel. Dan heb ik de keuze tussen: bij de FBTO blijven met een goedkoper tandpakket, of naar een andere maatschappij met andere/betere voorwaarden ten aanzien van het basispakket. In het eerste geval is het hoppen, in het tweede geval inderdaad van verzekeraar wisselen.

Moet ik er wel bij zeggen dat, als het om kronen en bruggen gaat, je bij de meeste maatschappijen geen AV kunt afsluiten als het gebit niet gezond genoeg is. Slechts een stuk of 4 maatschappijen stellen geen vragen, maar bij de FBTO bijvoorbeeld heb je een wachttijd van een half jaar voor ze kronen gaan vergoeden. Dus voor een noodgevalletje kun je daar ook niet terecht.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

vroem schreef:dat klopt, die hebben ook geen tijd meer reservepotjes te maken, en de zorgpakketten worden alleen nog maar verder uitgekleed.
Ten aanzien van reservepotjes is er nog een ander probleem. Iemand met een minimuminkomen kan o.a. kwijtschelding krijgen van de gemeentelijke heffingen. Alleen mag het vermogen (spaargeld) niet meer bedragen dan ca. 2200 euro. Zit je daarboven, dan krijg je dus geen kwijtschelding meer. En dat hakt er in.

Ok, voor dat geld kun je een stuk of drie kronen doen. Maar dan is er geen geld meer voor een ander tweedehands autootje, of een ander bankstel, om eens wat te noemen. Want ook daar moeten mensen zelf voor sparen.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

dat is een lastige...Ik weet niet eens of hier wel een DBC voor is....

Gesloten