LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] weigering zorgverzekering
weigering zorgverzekering
Hallo,
Wij wilde overstappen naar onvz zorgverzekering,
Nu heeft mijn man een basis verzekering en wilde ik de optifit vezekering.
Dit was geen probleem zeiden ze alles netjes online ingevult [naar waarheid]
Krijg ik telefoon dat wij wel geaccepteerd worden maar onze 3 kinderen [onder de 18 jaar] niet.
Ik vraag waarom niet.
Omdat de kinderen ADD hebben en dan misschien in de toekomst Concerta nodig hebben en dat een duur medicijn is.
mag dit zomaar?
Wij wilde overstappen naar onvz zorgverzekering,
Nu heeft mijn man een basis verzekering en wilde ik de optifit vezekering.
Dit was geen probleem zeiden ze alles netjes online ingevult [naar waarheid]
Krijg ik telefoon dat wij wel geaccepteerd worden maar onze 3 kinderen [onder de 18 jaar] niet.
Ik vraag waarom niet.
Omdat de kinderen ADD hebben en dan misschien in de toekomst Concerta nodig hebben en dat een duur medicijn is.
mag dit zomaar?
Re: weigering zorgverzekering
Lijkt mij niet geheel correct, maar ik ben een leek. Vraagt u eens gratis bij het Juridisch Loket wat hun antwoord is in deze materie. http://www.juridischloket.nl Op de site zie ik niet specifiek uw vraag, dus u kunt dan bellen met 0900-8020. 20 cent per minuut + de normale telefoonkosten. Succes.
Zouden uw kinderen bij u of bij uw man op de polis komen? Voor aanvullende verzekeringen mogen verzekeraars een ander acceptatiebeleid hanteren. Voor de basisverzekering mag dat niet.
Ja, dat mag. Maar enkel voor de aanvullende verzekering. Voor de basisverzekering hebben ze wel een acceptatieplicht. Maar Concerta wordt sowieso al niet helemaal meer vergoedt hoor. Ritalin wel, maar dat zit dan weer in het basispakket. Hooguit dat ze dan de eigen bijdrage die je zelf moet betalen in de hoogste verzekering vergoeden. Maar dat weet ik dus niet.
Op dat punt moet ik Zilveren Kruis weer een compliment geven.... Zelfs toen mijn kinderen al aan de Concerta zaten, werden we nog geaccepteerd voor de hoogste aanvullende verzekering. Wij betalen elke maand 40 euro aan de aanv. verzekering en krijgen er zeker 50 terug.
Op dat punt moet ik Zilveren Kruis weer een compliment geven.... Zelfs toen mijn kinderen al aan de Concerta zaten, werden we nog geaccepteerd voor de hoogste aanvullende verzekering. Wij betalen elke maand 40 euro aan de aanv. verzekering en krijgen er zeker 50 terug.
Kan het wel raden, maar wil het toch even zeker weten voordat een bedrijf hier weer als weet ik wat wordt neergezet.vogels schreef:Waarom denk je dat ze bijna het duurste AV pakket neemt?berndv schreef:Zouden uw kinderen bij u of bij uw man op de polis komen? Voor aanvullende verzekeringen mogen verzekeraars een ander acceptatiebeleid hanteren. Voor de basisverzekering mag dat niet.
Ja dat was de reden dat ik zelf het duurdere pakket wilde maar niet vanwege de medicijnen.
Een van de kinderen moet een beugel.
dat was niet het probleem kost toch snel3000 euro dus daar had ik het op verwacht.
De jongens slikken nu methylfenidaat 10 mg per dag dat gaat heel goed.
dus ik vindt het raar dat ze zeggen dat heel mischien in de toekomst de mogenlijkheid bestaat dat ze het gaan gaan gebruiken
Een van de kinderen moet een beugel.
dat was niet het probleem kost toch snel3000 euro dus daar had ik het op verwacht.
De jongens slikken nu methylfenidaat 10 mg per dag dat gaat heel goed.
dus ik vindt het raar dat ze zeggen dat heel mischien in de toekomst de mogenlijkheid bestaat dat ze het gaan gaan gebruiken
Mag u vinden natuurlijk, maar voor aanvullende pakketten geldt geen acceptatieplicht, dus hier gaat u niet verder mee komen.ilonk@ schreef: dus ik vindt het raar dat ze zeggen dat heel mischien in de toekomst de mogenlijkheid bestaat dat ze het gaan gaan gebruiken
Kijk hier maar eens:
http://www.balansdigitaal.nl/media/3495 ... e_2015.pdf
Er zijn voldoende aanvullende zorgverzekeringen die zowel een vergoeding voor een beugel geven en medicijnen als concerta vergoeden.
Succes
http://www.balansdigitaal.nl/media/3495 ... e_2015.pdf
Er zijn voldoende aanvullende zorgverzekeringen die zowel een vergoeding voor een beugel geven en medicijnen als concerta vergoeden.
Succes
Jawel hoor, mijn zoon had Concerta en ik kreeg zowel het medicijn als de eigen bijdrage vergoed alsook de Melatomine (5Mg). Ook zijn beugel is 100% vergoed.Concerta wordt sowieso al niet helemaal meer vergoedt hoor.
Ik heb via mijn werkgever een collectieve verzekering die het weer ondergebracht hebben bij VGZ.
Overigens wordt de Melatomine alleen vergoed als het in combi is met Concerta en/of Ritalin.
Doe daar aub heel erg goed vooronderzoek na voor je die beslissing neemt en kijk of er in de familie een erfelijke belasting is op Psychoses/Schizofrenie.en dan misschien in de toekomst Concerta nodig