LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie kan mij helpen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rosdan

Wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door rosdan »

Wie kan mij helpen.

Ik heb een B-fase contract als uitzendkracht van 24 uur per week. Die om de 3 maanden verlengd wordt.
Het betreft week 18 van 3 t/m 7 mei.
5 mei was een oficiele vrije dag, 6 en 7 mei heb ik vrijgevraagd.
Dus kon ik die week maandag en dinsdag werken en met woensdag zo ik mijn 24 uren vullen.
Roosters worden donderdag of vrijdag uitgedeeld.
Ik heb vrijdag 18 gebeld naar de contact persoon maar kreeg geen gehoor en liet een berricht achter.Maar ze hebben niet terug gebeld.
Maandag heb ik kantoor opgebeld om te vragen wat er gaande was en kreeg ik als antwoord dat ze voor die week geen werk voor mij hebben.

Maar wel hebben ze oproepkrachten van A fase laten werken maandag en dinsdag.
Nu ging ik vandag kijken en zie ik dat ze mij alleen maar 1 dag hebben uitbetaald.
Volgens mij heb ik recht om 3 dagen uitbetaald te krijgen i.v.m. mijn contract.
Kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Rosdan

stofzuigertje

Re: Wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft dus van de 5 dagen er 4 kunnen werken en was er slechts 2 beschikbaar dus normaal mag U 3 dagen werken, nu slechts de helft en dus 1½ dag = 12 uren.

Dit soort contracten is vragen om problemen met feestdagen en zo.
Alleen een vakbond kan dit betrouwbaar beantwoorden en U helpen en als ze weten dat U lid bent zullen ze minder frauderen en fouten maken....

Lid worden was bij sommige FNV bonden in reclame, slechts €25,- voor eerste half jaar wat je normaal per maand betaalde.

Dus probeer of ze deze lopende zaak willen bemiddelen.

xnez

Re: Wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door xnez »

Je krijgt een dag pas vergoed als je die dag de afgelopen 13 weken,en daar minimaal 8(als ik het goed heb) van,ook hebt gewerkt.

Gesloten