LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziektenkostenverzekeringen 2014

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
derkje59

Ziektenkostenverzekeringen 2014

Ongelezen bericht door derkje59 »

Ik ben verzekerd bij VGZ en heb daar de vitaalpolis, waarin 300 euro voor alternatieve geneeswijzen (bv Musarella). Ik neem bij Musarella 2 consulten per jaar af en kom dan goed uit, hou nog wat over van mijn tegoed van 300 euro. Per 1 januari 2014 wordt die vergoeding opgedeeld naar 45 euro per dag (lees per keer) met een maxium van 300 euro. Bij navraag bij vgz over deze wijziging werd mij verteld dat dat nu bij elke verzekeringsmaatschappij zo was. Ook als ik mij voor 800 euro liet verzekeren bij een bepaalde polis blijft de vergoeding toch 45 euro per dag. Ik kom nu wel erg te kort, bovendien als het bij een of 2 consulten blijft á 45 euro, waar blijft dan het restant? van die 300 euro? Navraag bij independer levert het antwoord op dat een maatschappij waar je nog
100 % vergoed krijgt bij alternatieve zorg, de laagste vergoeding is 250 euro, en dat is de PNO zorg. En dat is nog de enigste polis die op die manier vergoed. De premie zou voor mij hetzelfde blijven als nu bij vgz, het enig nadeel aan deze voordelige verzekering is dat er maar 26 fysiotherapie behandelingen worden gegeven en dat is voor mij te weinig. Kan iemand mij uitleggen wat ik hieraan niet snap?
Groet, Derkje

Mathilde D.

Re: Ziektenkostenverzekeringen 2014

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het is duidelijk dat de zorgverzekeraar niet bereid is om exorbitante tarieven te betalen aan deze alternatieve genezers. Zonder enige achtergrond en opleiding vragen ze veel te hoge tarieven. Deze excessen moeten uitgebannen worden.
Ik vind dus dat de zorgverzekeraar gelijk heeft. Dit is een redelijke maatregel.

derkje59

Mijns inziens heeft het niets met de artsen te maken, mijn arts is big geregiseerd en tot voor een aantal jaren regulier gewerkt. Mijn punt is, als ik mij voor 300 euro laat verzekeren gaat iemand anders, de verzekering in dit geval, bepalen hoe ik die moet gaan gebruiken. Ik voel me net een kind dat zakgeld krijgt met spelregels. Als patient voel ik mij niet geholpen maar afgescheept. Ik ga nu dus 2 x 45 euro gebruiken omdat ik 2x per jaar op controle ga, wat gebeurt dan met het restant van het verzekerd bedrag? En als het zo zou zijn dat ze de tarieven te hoog vinden (als eens gekeken wat een internist krijgt voor een kwartier?) laat ze dat dan zeggen. Ik wil uitleg hierover maar ze kunnen het niet uitleggen, kennelijk

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

derkje59 schreef:Mijns inziens heeft het niets met de artsen te maken, mijn arts is big geregiseerd en tot voor een aantal jaren regulier gewerkt. Mijn punt is, als ik mij voor 300 euro laat verzekeren gaat iemand anders, de verzekering in dit geval, bepalen hoe ik die moet gaan gebruiken. Ik voel me net een kind dat zakgeld krijgt met spelregels. Als patient voel ik mij niet geholpen maar afgescheept. Ik ga nu dus 2 x 45 euro gebruiken omdat ik 2x per jaar op controle ga, wat gebeurt dan met het restant van het verzekerd bedrag? En als het zo zou zijn dat ze de tarieven te hoog vinden (als eens gekeken wat een internist krijgt voor een kwartier?) laat ze dat dan zeggen. Ik wil uitleg hierover maar ze kunnen het niet uitleggen, kennelijk
De BIG registratie van jouw arts heeft in dit geval niets met de vergoeding te maken.
De BIG is alleen voor reguliere geneeskunde(dus als hij een reguliere behandeling doet,krijg je dat vergoed) en niet voor alternatieve werkwijze.
En ja,een verzekeraar mag dat bepalen,dat is al een hele tijd zo.
Dat de verzekeraar niet alle alternatieve geneeswijze vergoed heeft te maken met het feit dat het merendeel niet wetenschappelijk is bewezen en dat de meeste onderzoeken die gedaan zijn of onbetrouwbaar zijn of geen duidelijke uitslag geven.
Niet meer dan terecht dat de verzekeraar daar dus paal en perk aan stelt.

Als U het daar niet mee eens bent,kunt U altijd een andere verzekeraar zoeken en daar naar toe gaan.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gilas schreef: Als U het daar niet mee eens bent,kunt U altijd een andere verzekeraar zoeken en daar naar toe gaan.
En als TS dan een verzekeraar heeft gevonden die dat allemaal wel betaalt, laat dat hier dan even weten. Dan weet de rest meteen waar ze hun geld niet heen moeten brengen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ik mag ook tot bepaald bedrag aan alternatief gebruiken en per keer wordt bep,bedrag vergoed!
Maar ik gebruik helemaal niks,nooit gedaan ook....waar is al die jaren dan mijn geld gebleven??
Zo kunnen we wel even doorgaan,beetje kromme gedachte sorry? Gebruik ook niet de teruggave voor een bril en nu. .....etc etc.

En de fysiobehandelingen is veel 26 behandelingen,ik heb ook zoiets en ik moet al jaren bijbetalen,
Omdat er steeds meer uit de chronische lijts gaat,prima is niet anders,
Maar u gaat echt geen betere vinden hoor....
Wens u veel succes....
En bereid u vast voor dat het steeds erger wordt....elk jr minder vergoed dus....hou dat vast in achterhoofd

Als u steeds slechter uitkomt en het bijna niet kan betalen,dan kunt u bij de belasting proberen wat terug te vorderen,dan is u drempel niet zo groot als het nu wel heel moeilijk wordt.

Lumith

Ongelezen bericht door Lumith »

Het is waar dat veel verzekeraard een max. budget per consult hebben voor alternatieve zorg. Maar dit is niet overal. Bij IZZ en PNO is dit inderdaad niet het geval.

derkje59

Lumith, bedankt voor je reactie. Ik zal dat van izz even nakijken. Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten, blijkbaar denken andere mensen daar anders over. Ik wil wat voor mij belangrijk is in mijn polis, uiteindelijk wil dat iedereen lijkt mij.

groet,

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

derkje59 schreef:Lumith, bedankt voor je reactie. Ik zal dat van izz even nakijken. Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten, blijkbaar denken andere mensen daar anders over. Ik wil wat voor mij belangrijk is in mijn polis, uiteindelijk wil dat iedereen lijkt mij.

groet,
Maar war had je dan willen horen. Oh dat is rot??
Je vraagt iets..en dan geven mensen antwoord...is geen discussie. Zo werkt het in de verzekeringen..

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten
fo·rum (het; o; meervoud: forums, fora)
1. groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: forumdiscussie
2. website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

pakketten zelf samenstellen kan niet, tenminste niet buiten de grenzen die verzekeraars aangeven. Is met elke verzekering zo trouwens . Niets nieuws of bijzonders aan. En aangezien zorgverzekeringen inmiddels gewoon beschouwd worden als schadeverzekeringen moet een verzekeraar (ook al pretenderen ze geen winstoogmerk te hebben..) er wel gewoon winst op maken.
Dus zal men risico's inperken. Dat dat over de rug van de klant gaat is heel normaal.
Daarom ben ik steeds kritischer aan het kijken wat ik wel en niet verzeker.
namelijk alleen de echte risico's die ik niet kan of wil dragen, zoals afbrandende huizen, , vervoermiddel zolang de dagwaarde nog behoorlijk is en dat soort zaken.

derkje59

Goed idee!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Geen (onverwachte) tandartskosten Vroem ? :wink:

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

niet voor mij :mrgreen:
wat tandartskosten betreft zijn de risico's bij de meeste gebitten voor de tandarts, en dus met navraag ook voor patiënt zelf redelijk voorspelbaar. En vaak ook nog eens gespreid en planmatig aan te pakken. Dat veel mensen voor onverwachte kosten komen, komt heel vaak voort uit eigen keus door uitgestelde noodzakelijke behandelingen, waardoor wel echte calamiteiten plaatsvinden die ook lastig inschatbaar zijn. Daarnaast in de meeste gevallen ook nog eens heel makkelijk beïnvloedbaar door eigen gedrag. Echt verzekeren daarvoor hoeft vaak niet, nog even afgezien ervan dat er nog maar 1 maatschappij is zo ongeveer waar van een echte verzekering sprake is, de rest zijn meer uitgesteld/gespreid betalen voorzieningen dan iets anders. De enige echte risicoverzekeringen (ongeval) beginnen nu onder druk van opstarten ixorg pas een beetje op te komen.

Gesloten