LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zilveren kruis achmea ellende

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Powerbox

Zilveren kruis achmea ellende

Ongelezen bericht door Powerbox »

Goedendag.

Hierbij mijn verhaal over Zilveren kruis Achmea.

Van 2003 tot 13-10-2008 heb ik in het buitenland gewoond.
Dit kan ik bewijzen via het SVB en het GBA.
Vanaf 11-06-2013 probeer ik het Zilveren kruis al wijs te maken door tientallen mailtjes en telefoon gesprekken dat ik dus geen zorg verzekering nodig had of kon hebben in de periode 2006 tot 13-10-2008.
De brieven met dreigementen en verhogingen blijven maar binnen komen.
Vanaf 11-06-2013 vraag ik al om een rekening waar op het juiste openstaande bedrag staat.
De laatste rekening die ik kreeg stond een bedrag op van 01-01-2008 toch knap als je tot 13-10-2008 in het buiten land gewoond heb.
Ik word er gek van.
Ik snap niet dat zo een groot bedrijf zijn administratie niet op orde heeft.
Ik geef ze nog 1 week om de verrekening in orde te maken anders klaag ik ze aan voor alles wat ze hebben.

Met vriendelijke groet
Dhr Bos

Mathilde D.

Re: Zilveren kruis achmea ellende

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Per 1-1-2006 is de Zorgverzekeringswet geintroduceerd in NL. ( ZVW) Toen zijn de regels veranderd voor een verplichte verzekering. Het kan zijn dat u, al meende u toen geen verzekering nodig te hebben, toch verplicht was om een zorgverzekering af te sluiten. Bijvoorbeeld alle "pensionado's" in Spanje, moesten toen ook opeens betalen voor een verplichte Nederlandse zorgverzekering.

Ik denk dat u uw situatie het best kan laten beoordelen door het CVZ, het College Voor Zorgverzekeringen. Zij beoordelen situaties met het buitenland. Ook kunt u zelf zoeken op hun website. Misschien wordt het u dan duidelijk. Ook is het mogelijk dat u daar duidelijk een situatie beschreven ziet, waarbij u NIET hoeft te betalen. Dat kunt u dan doorgeven aan het ZK.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 18 sep 2013 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Powerbox

Ik heb al aangetoond dat ik geen zieken verzekering nodig/kon afsluiten.
Dit kan je via de SVB op vragen.
Daarbij kan je geen verzekering aanvragen als je in het buitenland woont.
Zilveren kruis heeft al toe gegeven dat de fout bij hun zit.
Helaas moet dat al 3 maanden duren en door hun fout heb ik een boete.
In plaats van 78 euro betalen betaal ik nu 160 euro.
En dat terwijl ik geen schuld heb.
Wat mij nog het meest irriteert is dat ik al 100 euro kwijt ben om de helpdesk te bellen waar personeel zit die te beroerd zijn om eens naar de feiten en bewijzen te kijken.
Mail team en telefoon team weten niet van mekaar wat er speelt.
Klachten balie ook al gebeld en ook die geven mij gelijk.
Maar een simpele verrekening maken schijnt te ingewikkeld te zijn voor deze mensen.
Onder tussen mag ik natuurlijk wel lekker door betalen terwijl ik geen schuld heb.

28-08-2013 een brief binnen gehad of ik aub geduld wou hebben want ze zijn met de verrekening bezig.
Ik ben al bezig vanaf 11-06-2013
Moet je zien hoe snel ze zijn als je moet betalen!

Powerbox

Vandaag weer eens gebeld met Zilveren kruis Achmea.
Nu moet ik weer wachten tot na het weekend want misschien hebben ze dan de verrekening klaar.
In nette worden u zoekt het maar uit.
Maar onder tussen loopt de boete van het cvz lekker door en dat terwijl je kan aantonen dat je geen schuld hebt.
Kreeg vandaag ook een brief van het eigen risico binnen.
In de brief staat binnen 14 dagen 350 betalen.
Zelf wacht ik al vanaf 11-06-2013 maar dat maakt ze niet uit.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt wat een zooitje bij dat bedrijf.

aramis283

Ongelezen bericht door aramis283 »

Zo is zilveren kruis, en het kan nog beter als je onderstaande verhaal leest.

Ook mijn vriendin is lid van zorgverzekeraar zilveren kruis. Ik zelf bij Ditzo (Datzo)
Zij komen iedere keer aan met spookfacturen, je bouwt achter standen op terwijl je afbetaald.
De ene maand word verrekend met de andere zodat je zelf geen overzicht meer hebt en je betalingsbewijzen (afschriften van de bank) geen nut meer hebben, Ook Ditzo werkt zo, waarschijnlijk hebben ze dezelfde boekhouder.

Nu komt het ergste, wij kregen een brief van een incasso bureau uit naam van zilveren kruis.
Met een formulier voor een betalingsregeling. Deze hebben wij niet in gevuld en besloten het bedrag in eens te betalen, het kon eigenlijk niet uit, maar om er van af te zijn en een betalingsregeling te voorkomen.
Op deze formulier moest je dus je hele leven invullen incl. je BSN nummer (sofinummer).

Dit gaan we dus niet doen, he. Niemand heeft iets nodig met je BSN voor goede redenen.
Dit hadden we ook doorgegeven aan het incassobureau dat ze geen BSN van ons krijgen.

Nu kregen we een brief waarin vermeld staat dat zilveren kruis het BSN nummer al had doorgegeven.
????????

Dit kan toch niet zomaar? Zilveren kruis kan toch niet zomaar aan iedereen je BSN nummer uitdelen?
Daarmee overtreden ze toch de privacy wetgeving persoonsgegevens?

Schandalig, zilveren kruis geeft dus je BSN nummer af aan iedereen die het wil horen.
Lekker betrouwbaar zaakje.

En ook nog aan een incasso bureau, iedereen kan een incasso bureau beginnen of je nu gezeten hebt voor fraude of identiteitsfraude of oplichting en daar sturen ze dan ook nog eens je BSN naar toe.

Mijn vriendin heeft al een opzeg brief klaar liggen. Plus ik ga wat brieven schrijven denk naar tv programma's en kranten dat zilveren kruis je BSN nummer doorgeeft aan derden

Mathilde D.

Je hebt gelijk. Ik raad je aan om deze casus voor te leggen aan het College Bescherming Persoonsgegevens. Het BSN mag alleen in de zorg gebruikt worden, maar ik betwijfel of het ook gebruikt mag worden tijdens een incassoprocedure.

Trouwens, Ditzo is onderdeel Amersfoortse verzekeringen en van een ander ( lees: beter) kaliber dan Zilveren Kruis. Misschien moet u volgend jaar overstappen naar de Amersfoortse. ( de polisvoorwaarden van de basisverzekering zijn hetzelfde).

aramis283

Ongelezen bericht door aramis283 »

Bedankt voor de tip, ik zal dit zeker doen, want dit is toch te gek voor woorden.
Je weet nooit wat voor soort mensen er bij incasso bureaus werken, ze nemen iedereen aan.

Het mag trouwens niet gebruikt worden bij incasso procedures ik heb het nagevraagd bij het juridisch loket.
Niemand heeft het recht om je BSN door te geven aan derden.

Alleen aan overheidsinstellingen en justitie , maar ook alleen onder bepaalde voorwaarden. Dus ook niet altijd. Als dat zou mogen zou die hele privacy wet niks voorstellen en kun je net zo goed je BSN online zetten.

En ik ga ook zeker even op de site kijken van de Amersfoortse :idea:

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

de Amersfoortse maakt deel uit van Achmea, en is inmiddels denk ik bijna net zo erg en erg druk bezig lijkt het net zo erg te worden. Zal wel komen doordat men waarschijnlijk dezelfde werkprotocollen gebruikt. Als je overstapt, ga dan naar 1 van de kleine verzekeraars zoals ONVZ of zo, die niet deel uitmaken van 1 van de grote 4. Dan maak je een punt (naast wat ik begrijp veel betere service. Ik overweeg ook overstappen, zit nu bij de Amersfoorts maar de irritatiepunten met name in dit jaar stapelen zich op)

Mathilde D.

vroem schreef:de Amersfoortse maakt deel uit van Achmea, en is inmiddels denk ik bijna net zo erg en erg druk bezig lijkt het net zo erg te worden. Zal wel komen doordat men waarschijnlijk dezelfde werkprotocollen gebruikt. Als je overstapt, ga dan naar 1 van de kleine verzekeraars zoals ONVZ of zo, die niet deel uitmaken van 1 van de grote 4. Dan maak je een punt (naast wat ik begrijp veel betere service. Ik overweeg ook overstappen, zit nu bij de Amersfoorts maar de irritatiepunten met name in dit jaar stapelen zich op)
Dat wist ik nog niet. Link?

vroem

I stand corrected. Geen directe lijn , is meer een gevoel wat ik heb gezien enkele aanvaringen met medisch adviseurs die ook aan Acmea verzekeringen gelieerd blijken te zijn. Vandaar ook dat dezelfde soort discussie ook gevoerd moest worden met oa Agis verzekerden.
Formeel is de Amersfoortse nog een zelfstandige verzekeraar dus.

Powerbox

Nou daar gaan we dan.
Eindelijk heeft Zilverenkruis hun fout toegegeven.
Ik ben per 1 juli geen wanbetaler meer maar nu komt het leuke.
Zilveren kruis heeft mij per 1 juli afgemeld bij het CVZ en ik heb dus van de afgelopen maanden geld tegoed van het CVZ.

In totaal 640 euro

Dus door een fout van Zilveren kruis mocht ik bloeden en nu moet ik ook nog 10 weken wachten op het CVZ door een fout van het Zilverenkruis.
En dan nog raar vinden dat mensen in de problemen komen.

vroem

Had u ze al aansprakelijk gesteld voor alle directe en indirecte kosten?
CVZ kan er niets aan doen dat ZK die fout gemaakt heeft, dus ZK lijkt mij op te moeten komen voor alle kosten die u gemaakt heeft incl wettelijke rente e.d. Ook als particulier kunt u een incassoprocedure starten, als u er maar voor zorgt dat alles klopt. Wie eist bewijst.

Powerbox

Update 13-12-20013.
We zijn al weer een tijd verder en heb de verrekening al binnen gehad.
CVZ neemt zijn tijd wel hoor want innen zijn ze goed in maar terug betalen ho maar.
Zit nog steeds te wachten op mijn eigen geld.
We zijn ondertussen al 9 weken verder.
Ze moeten binnen 10 weken betalen anders krijgen ze van mij een deurwaarder.
Kunnen ze ook eens ervaren hoe ik mij voel.

wm77

Ongelezen bericht door wm77 »

Bij ons ook dikke ellende met zilveren kruis.
Welk pakket je ook hebt ze vergoeden niets. Alle facturen krijg je thuisgestuurd en kan ze dus zelf betalen. Het advies van de tandarts en de arts om bij deze krentenpikkers weg te gaan.

Begin dit jaar is de premie (januari) via mijn werkgever niet afgedragen aan ZK. Dit is met overstap van zorgverzekeringen misgegaan en in februari is alsnog de premie van mijn loon ingehouden.
Gek genoeg heeft ZK eenzijdig besloten om de premie vanaf juli rechtstreeks te incasseren. Dus zonder toestemming van mij automatisch incasseren. Hier kwam ik deze maand achter toen ik een brief kreeg dat de premie van januari nogmaals wordt geïncasseerd, volgens ZK in overeenstemming met mijn werkgever. Echter mijn werkgever weet van niets?? Ook mijn werkgever geeft aan dat het met ZK een drama en geeft aan a.u.b. een andere zorgverzekering af te sluiten.

Kort om een verzekering waar je niet moet zijn en zowel voor je werkgever als jezelf heb je enorm veel nawerk.

Gesloten