Vanaf July dit jaar lig ik overhoop met de Inkasso Unie uit Eindhoven over een onterechte vordering van hun klant de Zilveren Kruis/ Achmea.
Wat is er aan de hand: Welnu. De in kasso Unie wil van mij Euro 593,87 vorderen van niet betaalde ziekenfondspremies (wel mijn eigen schuld), maar het bedrag klopt niet. Het Zilveren Kruis/Achema melde mij dat ik hun euro 382, 87 schuldig bent. Een aardig verschil lijk mij.
Uit het financieel overzicht van de Zilveren Kruis/Achmea blijkt tevens dat wat zij van de Inkasso Unie hebben ontvangen (bestaande uit een oude vordering uit 2006), dat de data's niet kloppen, want ik mis twee betalingen die ik aan de Inkasso Unie heb gedaan, maar het blijkt dat Zilveren Kruis deze niet heeft ontvangen, of niet terug kan vinden in hun eigen on-overzichtelijke financiele administratie.
Ik mis 8 december 2006 en die van 19-7-2007 een totaal bedrag van euro 138,00 (= 2 x euro 69,-). Dus het bedrag dat Zilveren Kruis/Achmea van mij voderend klopt ook niet, volgens mijn berekening moet dat geen 382,87 zijn , maar eur 246, 87. Maar De Zilveren Kruis/Achmea wil niet mee werken.
Nu hebben zij de Inkasso Unie opdracht gegeven om een bedrag van 593,87 op mij te verhalen. Ik heb tot 3 maal toe een email verstuurd waarop ik te kennen geeft nieyt accoord te gaan met de vordering, ik heb ze op 2-8-2007 nog een brief gestuurd met bewijzen, en de Inkasso Unie zegt keihard, hebben wij niet ontvangen? Vreemd, want alle verstuurde poststukken die ik aan de Inkasso Unie heb verstuurd zijn altijd aangekomen en behandeld. Nu heb ik dit document niet aangetekend opgestuurd, maar wil niet zeggen dat zij het niet hebben ontvangen.
Nu dreigt de Inkasso Unie mij met rechtsmaatregelen om euro 593,87 terug te halen, d.m.v. een intimiderende brief te sturen op 3 September j.l., met de mededeling dat ik binnen 48 uur moet betalen. Volgens mij klopt hiervan geen snars, want ik ontving deze brief op 5 Setember 2007, dus hoe kan ik binnen 48 uur betalen????
Dus heb ik ze vandaag(5 Setember 2007) een aardig mailtje gestuurd waarop in de Inkasso Unie heb mede gedeeld dat de vordering niet correct is en dat het bedrag niet klopt.
Ik heb het vermoeden, dat de Inkasso Unie zich schuldig maakt aan bedreiging, oplichting (want de Zilveren Kruis heeft de twee genoemde bedragen niet ontvangen van de Inkasso Unie, u weet wel 8-12-2006 en die van 19-7-2007 en ik heb de betaalbewijzen).
Waar mij hier om gaat is:
1. kan de Inkasso Unie dit zomaar doen.
2. Ben ik gehouden aan de grillen van de Inkasso Unie, terwijl ik met hun geen contractuele verplichtingen ben aan gegaan, zeg maar een handteking heb geplaatst voor een betalingsregeling, want Zilveren Kruis /Achmea kan wel een klant zijn van de Inkasso Unie, maar dat wil niet zeggen dat ik acord ga met deze vordering.
3. Wanneer ik Zilveren Kruis /Achmea gewoon het openstaande som in delen over maak, zoals ik hun schriftelijk heb medegedeeld, een betalingsregeling heb angeboden en/of hun schriftelijk heb medegedeeld dat ik hun extra een betaling gaat doen en zij wijzen deze af met de mededeling ''wij hebben u reeds een regeling aangeboden, u heeft hierop niet gereageerd', daarom hebben wij deze vordering uit besteed aan de Inkasso Unie'' Ben ik dan gehouden aan de grillen van de Inkasso Unie????? Terwijl ik nergens voor heb getekend en diverse malen schriftelijk heb aangegeven dat ik ''niet'' accoord gaat met de vordering . Wat zijn hier mijn rechten!!!!!
4. Ik hoe niet accoord te gaan met de vordering van de Inkasso Unie, terwijl zij zich op mij opdringen, is een ernstige inbreuk in mij prive leven, zeker met een intimidatieve brief. Welke rechten hebben hier, als het gaat als de rechter te pas moet komen?? Kunnen deze extra gemaakte kosten, dan wel op mij verhaald worden? Als ik kan aantonen dat de vorderingen en mijn betalingen aan de Zilveren Kruis/achmea (met wel of niet hun goedkeuring) hebben plaat gevonden????
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zilveren Kruis/Achmea vs Inkasso Unie
Re: Zilveren Kruis/Achmea vs Inkasso Unie
gewoon betalen aan je verzekeraar, en niet aan het incasso,
deze heefd geen enkele recht
deze heefd geen enkele recht
Re: Zilveren Kruis/Achmea vs Inkasso Unie
Hij heeft het over een onterechte invordering!
En inderdaad. Een incasso bureau heeft geen enkele juridische basis. Ieedereen kan incasso bureau zijn.
Als je het ergens niet mee eens bent stapt naar een advocaat, of rechtswinkel.
En inderdaad. Een incasso bureau heeft geen enkele juridische basis. Ieedereen kan incasso bureau zijn.
Als je het ergens niet mee eens bent stapt naar een advocaat, of rechtswinkel.