ik kreeg in December 2013 een rekening van 2012 voor het eigen risico van ruim 70 euro.
een week later kreeg ik een brief van hen met dat ik 41 euro terug krijg.
nu krijg ik gisteren 19-02-2014 een brief dat ik 41 euro eigen risico moet betalen van mei 2012.
tot hoelang mag een zorgverzekeraar mijn rekeningnummer gebruiken voor eigen risico.
ik ben er al 2 jaar weg en toch willen ze geld.
(inmiddels zit ik bij VGZ)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zilveren Kruis, Eigen risico
Re: Zilveren Kruis, Eigen risico
Dank je Wel Vogels !
-
Re: Zilveren Kruis, Eigen risico
Ter informatie: wij kregen twee weken geleden een overzicht van de Amersfoortse. Dat was een rekening over consulten in 2012, gedateerd maart en juni 2012. Het ziekenhuis vertelde mij dat Multizorg, die namens enkele kleinere zorgverzekeraars onderhandelt, de tarieven van 2012 pas in november 2013 had vastgesteld. In ons geval had het gelukkig geen invloed op het eigen risico, maar als dat wel het geval was geweest, had ik het heel vervelend gevonden. Het gaat niet alleen om het geld, maar het gaat er ook om, dat je in dat betreffende jaar liever eerder had de stand van je eigen risico had geweten ( omdat de zorg " gratis" wordt als het eigen risico eenmaal overschreden is).