Voor 6 maanden stage naar het buitenland. Na uitgebreid overleg met ZilverenKruis naast de basis en aanvullende verzekering ook een reisverzekering bij ZilverenKruis afgesloten. Volgens de medewerkers was alles nu goed verzekerd. Na een maand helaas een blessure opgelopen waardoor sommige bewegingen niet meer mogelijk waren en andere zeer pijnlijk. De fysiotherapeut heeft gelukkig goede resultaten geboekt en ik heb de ontvangen rekening naar ZilverenKruis gestuurd. Die vinden dit echter geen spoedbehandeling en dat dit best tot thuiskomst had kunnen wachten. Nog nooit gehoord dat een fysiotherapie behandeling blijkbaar best een maand of 4 kan wachten maar bij ZilverenKruis is dit geen probleem. Ondanks het uitgebreide advies en mooie woorden blijkbaar toch niet zo goed verzekerd.
Dustin.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zilveren Kruis en stage in het buitenland
Re: Zilveren Kruis en stage in het buitenland
Dus je hebt de factuur bij zilveren kruis zorg geclaimd, maar niet bij de reisverzekering.Ondanks het uitgebreide advies en mooie woorden blijkbaar toch niet zo goed verzekerd.
Begrijp ik dat goed?
-
Re: Zilveren Kruis en stage in het buitenland
Fysiotherapie wordt in NL ook niet vergoed , althans niet door de basisverzekering. De aanvullende verzekering vergoedt wel fysiotherapie, en u moet even nakijken in de polis of de aanvullende verzekering ook in het buitenland vergoedt.
Maar het belangrijkste is de vraag die Eleven stelt: heeft u op de reisverzekering of op de ( aanvullende) zorgverzekering geclaimd?
Ik begin te denken dat de combinatie van een aanvullende verzekering en een reisverzekering bij dezelfde (zorg)verzekeraar niet verstandig is. Als u bij de ANWB een reisverzekering zou hebben afgesloten, dan waren de kosten wel vergoed en bovendien zonder het eigen risico te heffen.
Voor stages in het buitenland is er een speciale verzekeraar, nl.OOM.
PS volgens mij zou de gewone aanvullende verzekering dit OOK moeten vergoeden. Het kan nooit zo zijn dat dit geweigerd wordt. Immers in NL hoeft dit toch ook niet spoedeisend te zijn? Je hebt wel kans dat maximaal de NL tarieven vergoed worden. Ik kijk het nog even voor je na in de polisvoorwaarden.
Polisvoorwaarden:bij de aanvullende verzekeringen wordt vermeld dat er een verwijzing nodig is voor fysio, tenzij gecontracteerd.
Conclusie: indien zorgverzekering heeft afgewezen, nu nog claimen op reisverzekering.
Belangrijkste conclusie: zeg Zilveren Kruis op! En kies DItzo met hoog eigen risico.
Maar het belangrijkste is de vraag die Eleven stelt: heeft u op de reisverzekering of op de ( aanvullende) zorgverzekering geclaimd?
Ik begin te denken dat de combinatie van een aanvullende verzekering en een reisverzekering bij dezelfde (zorg)verzekeraar niet verstandig is. Als u bij de ANWB een reisverzekering zou hebben afgesloten, dan waren de kosten wel vergoed en bovendien zonder het eigen risico te heffen.
Voor stages in het buitenland is er een speciale verzekeraar, nl.OOM.
PS volgens mij zou de gewone aanvullende verzekering dit OOK moeten vergoeden. Het kan nooit zo zijn dat dit geweigerd wordt. Immers in NL hoeft dit toch ook niet spoedeisend te zijn? Je hebt wel kans dat maximaal de NL tarieven vergoed worden. Ik kijk het nog even voor je na in de polisvoorwaarden.
Polisvoorwaarden:bij de aanvullende verzekeringen wordt vermeld dat er een verwijzing nodig is voor fysio, tenzij gecontracteerd.
Conclusie: indien zorgverzekering heeft afgewezen, nu nog claimen op reisverzekering.
Belangrijkste conclusie: zeg Zilveren Kruis op! En kies DItzo met hoog eigen risico.