LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zilveren Kruis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
floortje20

Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door floortje20 »

opeens krijg ik van zilveren kruis het bericht thuis gestuurd zonder dat er wordt uitgelegd wat er aan de hand is dat ik een bedrag van 94 euro moet betalen. het blijkt een rekening van twee jaar terug te zijn uit mei 2008 die zij vergeten zijn aan mij te factureren. moet ik die rekening na al die tijd nog steeds betalen of is de vordering van zilveren kruis verjaard?

Piet Za

Re: Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Piet Za »

Verjaringstermijn is 5 jaar !

Naatjepet

Ongelezen bericht door Naatjepet »

Och ben al jaren trouwe klant van zilveren kruis achmea, altijd netjes betaald en er werden destijds al velen fouten gemaakt. Maar goed dan kom je in een situatie dat het echt moeilijk word. Ben eigenlijk al jaren chronisch ziek, 2 jaar in de WAO gezeten, daarna reintegratie gedaan, dit alles wilde niet lukken vanwege het ziek zijn. UWV zegt nou mevr u mankeert niets dus kan gewoon gaan werken, wel gek he als je vanaf 2001 al ziek bent en nooit volledig hersteld bent verklaart. Maar goed alle gevolgen van dien ik kreeg geen geld meer van UWV dus kon ook niets meer betalen, want ik kan niet werken want ben ziek.
Dus schuldsanering, deze zouden kontakt opnemen met z. k over de situatie maar hadden dit niet gedaan met als gevolg, je word uit de aanvullende verz gezet. Nou dan komt het zeker niet meer goed als je chronisch ziek bent.
Om het nog even wat lastiger voor je gezondheid te maken word alles je zo moeilijk gemaakt en komt op een gegeven moment in een WSNP.
Nou De zorgverz heeft de afspraak iemand met een schuld bij zv mag en kan niet overstappen naar een andere zorgverz. Hoe ontevreden dat je ook bent en vervolgens mag z. k. a gewoon lekker blijven koeieneren, om je lekker nog zieker te maken. Nu zul je je afvragen ze maken toch zo'n mooie reklame, dat ze de zorg voor mensen zo hoog staat en op nr 1.
Nou dan ben ik zeker een varken.
Ik heb drie kinderen alle drie luchwegproblemen/astma dus chronisch ziek.
Mijn dochter moet 3 keer in de week naar het ziekenhuis, dus daar kreeg ik een reiskostenvergoeding voor. Deze werd niet uitgekeerd, want ging niet vanwege WSNP. Bewindvoerder een brief naar Z.K.A gestuurt dat ze dit dus per direkt moeten uitbetalen want staat los van WSNP. Hebben ze net zolang gedraaid en getreitert, dat alles mis ging en uiteindelijk vanalles verrekend. Dus bijv 1 jan moet de premie bet binnen zijn. dus ik betaal deze en 2 jan gaan ze hem verrekenen omdat deze zo gezegt niet binnen is . Om het nog lastiger te maken sturen ze dan het bedrag wat je zelf hebt overgemaakt weer terug. En zo op en neer, zodat ze uiteindelijk zelf niet meer weten wat wel en niet betaald is.
Dus daarna psychologische kosten ingedient voor mijn dochter.
Krijg een mooie bevestiging dat de zorgkosten vergoed worden maar ze hebben ineens geen banknr van mij. Dus ik neem kontakt op met ze. Nou zegt de medewerker daar snap ik ook niks van zal het allemaal uitzoeken want ze hebben gewoon hier een banknr.
Aantal weken later nog niks uitgekeert, dus denk zal maar eens bellen. Tja heb ik volgens Z.K.A een achterstand van jan als ik deze eventjes eerst wil betalen dan kan het bedrag uitgekeerd worden.
Dus ik weer alles uitgelegt en de bewijstukken opgestuurd dat ik wel heb betaald. Voor de zoveelste keer.
In de tussentijd moet de psycholoog natuurlijk wel betaald worden,

MAAR EERST ZILVEREN KRUIS EN DAN PAS DE ZORG

Debiteurenbeheer gaf mij te kennen dat ze niks mogen verrekenen. Dus ze betalen niks uit totdat je betaald hebt.
Maar goed dat ik zoveel bewijs heb dat ze gewoon wel alles verrekend hebben van de voorgaande keren en ook nog zo chaotisch dat alles door mekaar begon te lopen
Wie is hier nou in gebreke.

Ben echt benieuwt wat de rechter hier van gaat vinden. Bah wat een slechte zorgverzekering, ben echt blij als ik eindelijk kan overstappen naar een bedrijf dat wel aan de zorg van de mensen denkt.

smartjean

Ongelezen bericht door smartjean »

He naatjeped, misschien kan je stoppen met het forum te spammen.

Een keer je bericht posten is wel voldoende

Gesloten