LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zilverenkruis list en bedrog?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
EconomicVictim

Re: zilverenkruis list en bedrog?

Ongelezen bericht door EconomicVictim »

Voor de laatste keer alles op een rijtje

1 verzekering afgesloten eind januari
2 polis betreft 1 termijn bedrag
3 zilveren kruis probeerde 2 termijn bedragen eraf te halen eind januari (is niet gelukt)
4 maart 1e herinnering van 2 termijn bedragen
5 heb in maart 1 termijn bedrag overgemaakt en geweigerd die andere te betalen
6 zilveren kruis stelt dat ik januari en februari achterloop.... (heb 6 maanden betaald)

vooruit betalen of niet zij hoorden mij te verwittigen over de 2e termijn bedrag voor januari.....
ik kan moeilijk herinnerd worden van een rekening/betaling die ik nooit heb ontvangen of over ben verwittigd

ik heb gebeld, geemailed gesproken met de ombudsman, ik wordt er doodmoe van er is zelfs van hun kant
toegegeven dat zei een spelletje met me spelen terzijde hebben ze me vanaf het begin
ook al niet serieus genomen....
blijkbaar zijn hun klanten en de gezondheid van hun klanten geen prioriteit....

ik heb overigens al bezwaar gemaakt bij het incasso het is nu afwachten.....

en mijn forum naam is economicvictim NIET economiccrisisvictim <---- zit GIGANTISCH verschil in.
economie = een netwerk van producenten, distributeurs en consumenten van goederen en services in een lokaal regionaal of internationaal gemeenschap.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jul 2016 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Het is feitelijk heel simpel:

polis aangegaan in januari. Zoals gesteld incassopoging voor de maanden januari en februari, januari met terugwerkende kracht, logisch.
incasso in februari die wel gelukt is was de premie voor maart.

Wat dat betreft is het allemaal helder. even teruglezende is het helder dat TS het principieel niet eens is met de premie vooruitbetaling.
En dat hij graag zou zien dat er andere regelingen gelden op dit punt. En dat hij wat hij wil kracht bijzet door het te doen zoals hij het wil, wat ingaat tegen de betalingsvoorwaarden van de verzekering .

dat wat de verzekering wil is gewoon rechtsgeldig, wat hij zelf wil niet.
onder de streep heeft de verzekering gewoon gelijk.
Ik wens hem veel succes, met de tip wellicht eens externe hulp te zoeken met het omgaan met dit soort zaken...verder zijn we hier denk ik klaar.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens kon je vroeger, en dan praat ik over een jaar of 30 geleden, met dit soort dingen (uitstellen en uitstellen) redelijk makkelijk wegkomen althans, makkelijker dan nu. Maar tijden zijn veranderd, en ook de incassoprocedures worden tegenwoordig veel korter gehouden dan toen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jul 2016 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende / offtopic tekst verwijderd

EconomicVictim

Ongelezen bericht door EconomicVictim »

economicvictim staat voor opgeslokt door economie niets anders.....

jullie praten over peren terwijl ik het over appels heb.....
feitelijk juridisch en wettelijk gezien heb ik gelijk hoe vaak moet ik dit nog uitleggen?
het is toch logisch dat men eerst een verwittiging van betaling binnen moet krijgen
voor er ook maar een herinnering gestuurd zou mogen worden en een incassoprocedure gestart mag worden
bij het eerste telefoontje dat ik pleegde werd er al toegegeven dat er in mijn polis had moeten staan
dat ik 2 termijn bedragen moest betalen er stond in dat ik voor januari verschuldigd was 1 termijn bedrag
deze is er niet afgegaan omdat ze er 2 hebben geprobeerd af te halen dit heb ik in maart ingehaald.....
en met terugwerkende kracht verzekerd zijn betekent gewoon dat volgens de wet je verzekerd MOET zijn
per 1 januari dit is gebeurd in DEZELFDE maand nog.....

er staat zelfs in hun eigen algemene voorwaarden dat ze een polis sturen per email waarin staat
wat er de EERST volgende maand betaald moet worden dit bedroeg 1 termijn.....

ik heb ook al aangegeven dat ik niet wil betalen voor hun eigen fout....
daarentegen heb ik ook NIET expres in januari een verzekering afgesloten.....

het had zelfs zo kunnen zijn dat ik in februari een polis had af kunnen sluiten
als een kennis niet had vernomen dat ik nog een verzekering zocht.....
en mij zilveren kruis aanraadde.
het was er bij mij ingeschoten dat ik nog niet verzekerd was,
dit vanwege persoonlijke redenen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jul 2016 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

feitelijk juridisch en wettelijk gezien heb ik gelijk hoe vaak moet ik dit nog uitleggen?
als je dat vindt stop dan met pogingen het uit te leggen. Alleen ben je zoals het eruit ziet de enige die die mening heeft.
Er staat een vraagteken in je topictitel, waarom eigenlijk wanneer je zelf van mening bent dat je gelijk hebt, en het dus eigenlijk geen vraag is omdat je toch niet van plan bent iets te doen met wat anderen denken en vinden.
Ik vraag mij ook af waarom je zo in het negatieve blijft hangen, en niet gewoon het probleem oplost en de discussie beëindigt door de betaling te doen en doorgaat met dingen die wel belangrijk zijn.
Wellicht is je insteek richting zilveren kruis ook niet de manier geweest waarop je iets bereikt.
het had zelfs zo kunnen zijn dat ik in februari een polis had af kunnen sluiten
als een kennis niet had vernomen dat ik nog een verzekering zocht.....
nee dat had niet zo kunnen zijn, iedereen is verplicht de polis voor 1 februari af te sluiten, wettelijk zo geregeld, en die regels gelden voor iedereen dus ook voor jou.

Gesloten