Goedendag,
Door mijn financiële situatie hebb ik eenaantal belangerijke dingen over hoofd gezien,
Ik heb namelijk een achterstand op gelopen van +\- €700,- echter word je dan als wanbetaler aangemeld bij het cvz en word het ingehouden van je uitkering... das allemaal niet zo erg, als er maar iets mee gebeurd zou je zeggen. nu kom ik tot de conclusie dat het extra bedrag wat ze afschijven een boete is, en niet aflossing zoals ik dacht.
dus bellen met Zilverenkruis om tevragen of dit anders kan. b.v. Zij halen de premie terug bij het cvz en betaal "de boete" aan hun en los zo netjes de achter stand op. maar nee... ik moet eerst de achterstand inlossen bij de verzekering, met 30,- totale besteings ruimte per maand schiet dat lekker op.
700:30=23 dat is 23 maanden betalen voor ik klaar ben. tegen die tijd heb ik 23 x €44,-= €1012,- betaald aan boete bij het cvz.... + daarbij dat ik daar pas na een jaar achter kwam en dus al ruim €600,- aan boete betaald heb...
Dit kan toch niet mogen, geen van beide wil van geen wijken weten en zeggen van elkaar dat het door de ander komt...
mag dit uberhaupt wel???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zilverkruis
-
Re: zilverkruis
Ja, dit is wettelijk bepaald. De overheid, de regering, heeft dit beslist. Ik raad u aan om in een keer af te lossen bij zilveren kruis. Immers de maandelijkse boete is ongeveer evenveel. Probeer te lenen van een familielid of de spaarrekening aan te spreken. U moet hier direct vanaf. Aan het CVZ betaalt u ca. €160 per maand. Dit is dus zonder de aflossing. Andere mensen in NL betalen slechts ca. €70 per maand voor een basisverzekering. U bent dus veel te duur uit. Overleg ook met Zilveren Kruis of zij bereid zijn evt.aanvullende verzekeringen per direct te schrappen. Dat scheelt ook weer geld.
Zoek zelf op de website van het cvz de wettelijke regels na. Dit heet de " wanbetalersregeling".
Zoek zelf op de website van het cvz de wettelijke regels na. Dit heet de " wanbetalersregeling".
-
Re: zilverkruis
Het mag en is in 2006 ingevoerd door het CDA, PvdA, VVD, D66, CU, en Groenlinks. Nooit meer op stemmen dus, mocht je dat gedaan hebben.