LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZKA verhoogt premie bij > 45jr mag dat?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
dreman

ZKA verhoogt premie bij > 45jr mag dat?

Ongelezen bericht door dreman »

Mijn vrouw wordt binnenkort 45 en heeft bericht gehad van Zilveren Kruis dat haar premie omhoog gaat, is dit normaal? riekt naar leeftijdsdiscriminatie! Hebben mensen hier ervaring mee? Kun je er wat mee?

dreman

Re: ZKA verhoogt premie bij > 45jr mag dat?

Ongelezen bericht door dreman »

Nee, ik kende het schema niet, als je al zo lang ergens bij verzekerd bent veranderen zaken wel eens, dit had ik blijkbaar gemist. Tja, en als je iets op internet zet dan is het blijkbaar regel, en moet je er maar zelf achterkomen, ze hadden het ook netjes kunnen aankondigen bij begin nieuwe polisjaar, dan heb je keus, nu was het een mededeling!
en waar praten we over? 1-2 euro is 24/jr, dat is voor sommige mensen veel geld! ik ben volgend jaar aan de beurt dan is het al weer bijna 50/jr, is toch veel geld.

Maar bedankt voor de link en reactie in elk geval!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Voor een aanvullende verzekering mag het in ieder geval wel. Voor een hoofdverzekering niet dacht ik.

Het staat u aan het einde van het jaar natuurlijk ook vrij om van zorgverzekeraar over te stappen. Vergelijk dan wel goed alle pakketten en tarieven want het gras is niet altijd groener bij de ander.

De link van Vogels leert ons al gauw dat ZKA dit al minimaal vanaf 2007 zo heeft. Dus al 5 jaar of meer. Indien dit tussentijds gewijzigd is, zal ZKA waarschijnlijk alle verzekerden hebben geïnformeerd toen dit is ingegaan. Ook mogelijk dat ZKA dit al vanaf het begin van het nieuwe stelsel zo heeft. Ook dan zullen ze waarschijnlijk informatie hebben toegestuurd waar dit ook ergens instaat. Heel vaak lezen mensen die zaken die op dat moment nog niet relevant zijn niet goed door of wordt dat snel vergeten. (Ik zeg niet dat dit in uw geval zo is, alleen dat het vaak zo is).

Een zorgverzekeraar gaat niet aan het begin van het polisjaar elke verzekerde die in een andere categorie komt gedurende dat jaar apart nog eens informeren. Dat zijn zaken die men zelf in de gaten moet houden.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

dreman schreef:Mijn vrouw wordt binnenkort 45 en heeft bericht gehad van Zilveren Kruis dat haar premie omhoog gaat, is dit normaal? riekt naar leeftijdsdiscriminatie! Hebben mensen hier ervaring mee? Kun je er wat mee?
achttien -29 jaar: 16,85
boven 65 jaar: 25,75
Beide voor 3 sterren.
Het is (moeilijk) te vinden onder "premieoverzicht".
Het mag alleen voor de AV's.

De informatie over de prijzen is misleidend! Zelden wordt een prijslijst meegestuurd. Een "offerte" geeft alleen informatie over de huidige prijs. Een leeftijdsafhankelijke premie is ook een manier om het verzekerdenbestand te beinvloeden. Dit schijnt te mogen. ( maar dit begrijp ik persoonlijk niet).
Vergelijk eens met een andere verzekeraar. Als je weinig zorgkosten hebt kun je overwegen om een zorgverzekeraar te nemen die 300 euro korting geeft bij 500 euro extra eigen risico( Salland, de Friesland).

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Mathilde D. schreef: De informatie over de prijzen is misleidend!
Krachtig statement.. Vind dit niet misleidend te noemen de info is binnen 2 muisklikken vanaf de homepage duidelijk te vinden. Een kind kan de was doen.
Er is hier bovendien geen sprake van een offertesituatie, TS is al jaren verzekerd bij dezelfde maatschappij.

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Ik vind dat een vreemde zaak.

Ten eerste is het vreemd dat je tussentijds een hogere premie moet betalen terwijl iedereen nou juist aan het einde van het jaar overstappen kan omdat dan de premies veranderen.

En ten tweede is het gek dat je en voor je gezondheid (eigen bijdrage) en voor je leeftijd extra moet bijbetalen.

Kortom, overstappen en weg bij dat soort oplichters.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Pindakaaspotje schreef:
DJM schreef:Ik vind dat een vreemde zaak.

En ten tweede is het gek dat je en voor je gezondheid (eigen bijdrage) en voor je leeftijd extra moet bijbetalen.
eigen bijdrage blijft dus gelijk. En dat je bij hogere leeftijd meer moet bijbetalen kan je ook begrijpen, de kans om de zorg te gaan gebruiken is ook groter. Het is deels solidariteit van de groep jongeren die eigenlijk betalen voor de oudjes, maar je ziet het nu steeds meer differentieren.

Die eigen bijdrage is daar toch al voor?
Dat is toch al de straf voor het gebruik maken van zorg?

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR

Gesloten