LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorg&Zekerheid vergoedt verzekerde zorg niet.
Zorg&Zekerheid vergoedt verzekerde zorg niet.
Per 1-11-2015 gelden nieuwe regels voor diabetische pedicure- klanten. Maar verzekeraar Zorg & Zekerheid geeft die niet door aan de verzekerde. Daardoor weet hij niet naar welke pedicure hij mag en hoe hij moet betalen. Daardoor declareert hij op de verkeerde manier (vindt Z&Z), dus krijgt hij zijn declaratie niet uitbetaald. Podotherapeut moet nu alles regelen, maar maakt ook fouten. Die betaalt dus ook niet die declaratie. Klant is de dupe. Baalt als een stekker, maar mag niet van zorgverzekeraar veranderen midden in het jaar. Hij moet alles maar pikken, dat Z&Z bedenkt. Hij is op zorggebied de slaaf van de Zorgverzekeraar. Zeker als die Zorg en Zekerheid heet. https://forum.www.radartv.nl/posting.ph ... f0fa04e95e#
Re: Zorg&Zekerheid vergoedt verzekerde zorg niet.
Naar ik aanneem bedoelt u 1-1-2015. In de media staat rond die tijd veel geschreven wat er op die datum gaat veranderen bij de basis zorgverzekering. Toch is het aan U om extra te kijken naar dingen die veranderen waar U gebruik van denkt te gaan maken en een aanvullende verzekering nemen die de kosten voor u beperken. Mogelijk dat de podotherapeut alsnog een goede declaratie indient, mits hij een contract heeft met Z&Z.
En heeft klant Theus zelf de moeite genomen dit te vragen alvorens een pedicure af te nemen?
-
Ik vind dat TS gelijk heeft. De zorgverzekeraar zou de verzekerden persoonlijk moeten benaderen om de veranderingen door te geven.
Ook de pedicure had haar klant natuurlijk moeten waarschuwen.
Iedereen ontvangt de veranderingen die in de verzekering plaatshebben dat jaar.Ik krijg keurig netjes een overzichtje wat er voor mij veranderd in het komende jaar. Dit naast de lel met de brei aan nieuwe polisvoorwaarden.Mathilde D. schreef:Ik vind dat TS gelijk heeft. De zorgverzekeraar zou de verzekerden persoonlijk moeten benaderen om de veranderingen door te geven.
Dan ga je ervan uit dat iedereen die leest. Weet je dat contactloos betalen? Is mij opgevallen toen bij mijn oude werk dit werd ingevoerd een maandje of 2 geleden, dat de meerderheid van de klanten niet wisten dat hun pas dit kon en dat dit zonder pincode ging. Een behoorlijk aantal wílde het niet eens horen/weten en er ook geen gebruik van maken, maar luisteren naar een uitleg dat het wel standaard aanstaat en ze dus zelf actie moeten ondernemen om het uit te zetten wilden ze vaak ook niet horen.Mathilde D. schreef:Ik vind dat TS gelijk heeft. De zorgverzekeraar zou de verzekerden persoonlijk moeten benaderen om de veranderingen door te geven.
Anderen waren erg dankbaar voor de uitleg en ook geschrokken dat dit standaard geactiveerd is. Tja.. stond toch gewoon in die brief waar ze de pas van af hebben getrokken.
Als de overgrote meerderheid van de mensen te belabberd is om 1 paragraaf in 1 enkele brief van de bank met de nieuwe betaalpas te lezen, waarom denk je dan dat ze hele polissen/veranderingen aandachtig gaan lezen?
Dat is niet diens taak. Mensen klagen al zo veel over betutteling, dus laat ze dan ook eens zelf verantwoordelijkheid nemen.Mathilde D. schreef:Ook de pedicure had haar klant natuurlijk moeten waarschuwen.
-
Echter: ik neem aan dat TS met diabetes al naar de pedicure gaat en zelfs moet gaan?
Zijn/ haar pedicure moet dan de Simms klassificatie aanhouden en weet dan als geen ander wanneer en hoe er iets wordt veranderd. Ik vind dat de pedicure dit dan moet doorgeven aan haar" vaste diabetes klant".
Wel ben ik met je eens dat het verstandig is dat iedereen voor 1 januari , wanneer de nw premies zijn vastgesteld , de voorwaarden zelf moet doorspitten om dan daarna eventueel over te stappen.
Zijn/ haar pedicure moet dan de Simms klassificatie aanhouden en weet dan als geen ander wanneer en hoe er iets wordt veranderd. Ik vind dat de pedicure dit dan moet doorgeven aan haar" vaste diabetes klant".
Wel ben ik met je eens dat het verstandig is dat iedereen voor 1 januari , wanneer de nw premies zijn vastgesteld , de voorwaarden zelf moet doorspitten om dan daarna eventueel over te stappen.