LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgtoeslag premie-afhankelijk?
-
Zorgtoeslag premie-afhankelijk?
Volgens het rekenprogramma van de belastingdienst heb ik recht op 70 euro zorgtoeslag. Nu vraag ik me af of dat bedrag niet afhankelijk is van de hoogte van mijn premie. Krijg ik bij een premie van 75 euro evengoed 70 euro terug als bij een premie van 130 euro?
Ik heb al gebeld met de belastingtelefoon, en die lijken dit te bevestigen. Maar ik vertrouw telefonisch medewerkers niet altijd voor de volle 100%. Iemand ervaringen met zorgtoeslag en bijna-gratis verzekerd zijn?
Ik heb al gebeld met de belastingtelefoon, en die lijken dit te bevestigen. Maar ik vertrouw telefonisch medewerkers niet altijd voor de volle 100%. Iemand ervaringen met zorgtoeslag en bijna-gratis verzekerd zijn?
Re: Zorgtoeslag premie-afhankelijk?
Ja, de toeslag heeft niks met de premie te maken maar met het inkomen van jou en je partner.Jaaap Aaap schreef:Volgens het rekenprogramma van de belastingdienst heb ik recht op 70 euro zorgtoeslag. Nu vraag ik me af of dat bedrag niet afhankelijk is van de hoogte van mijn premie. Krijg ik bij een premie van 75 euro evengoed 70 euro terug als bij een premie van 130 euro?
De zorgtoeslag is niet premieafhankelijk.
Ook bij de berekening hoeft de premie niet vermeldt te worden.
Ook bij de berekening hoeft de premie niet vermeldt te worden.
-
vertel waar kun jij een basisverzekering afsluiten voor 75 euro pm?
-
Bij zorgverzekering toppietoppie-online.manondoris schreef:vertel waar kun jij een basisverzekering afsluiten voor 75 euro pm?
Nee, ik moet me nog orienteren op de prijzen. 75 euro was gewoon een voorbeeld om mijn vraag duidelijk te maken.
Bedankt voor de reacties!
Als je collectief kan afsluiten bij bv de gemeente kom je wel heel dicht in de buurt.manondoris schreef:vertel waar kun jij een basisverzekering afsluiten voor 75 euro pm?
Brainless schreef:Als je collectief kan afsluiten bij bv de gemeente kom je wel heel dicht in de buurt.manondoris schreef:vertel waar kun jij een basisverzekering afsluiten voor 75 euro pm?
83,87 euro !
Unive vanaf 82 euro. Haal daar 70 euro toeslag vanaf en je betaald 144 euro per jaar. Minder dan de 150 euro waar de SP zieltjes mee probeert te winnen....manondoris schreef:vertel waar kun jij een basisverzekering afsluiten voor 75 euro pm?
-
maar goed ook dan ,mensen met een minimum krijgen 70 euro toch ? dan kost het hun in ieder geval niet te veel . nu de grens nog wat omhoog zodat de midden inkoomens ook wat krijgen maar dat zal er wel niet inzitten denk ik
Als je een hoog eigen risico neemt, dan wordt de premie wel laag. Maar of dat verstandig is hangt er nog maar net vanaf.
-
Voor velen met een laag inkomen is een premie met laag eigen risico bijna onbetaalbaar, maar de eigen bijdrage bij een hoog eigen risico ook. Het is een moeilijke keuze.kweenie schreef:Als je een hoog eigen risico neemt, dan wordt de premie wel laag. Maar of dat verstandig is hangt er nog maar net vanaf.
Ik denk dat ik er de psycho, de fysio en de alternatieve doktoren sowieso uit laat, maar de tandarts wil ik er dan weer wél in hebben. 't Is wikken en wegen, maar ik wil dit jaar wel overstappen.