alfatrion schreef:Sinds 13 juni is het verboden om voor een betalingswijze meer in rekening te brengen dan de bank in rekening brengt. Voor overeenkomsten die hier voor is afgesloten kan een jaar uitstel gelden.
alfatrion schreef:Sinds 13 juni is het verboden om voor een betalingswijze meer in rekening te brengen dan de bank in rekening brengt. Voor overeenkomsten die hier voor is afgesloten kan een jaar uitstel gelden.
Bedrijven mogen vanaf 7 september geen extra kosten meer in rekening brengen voor het betalen met een acceptgiro als het enige andere alternatief een automatische incasso is.
https://www.rabobank.nl/images/tarieven ... ionbar=yes
Het valt niet mee om daar de van toepassing zijnde kosten uit te halen. maar volgens mij is het dit:
Pagina 2: "Incoming transfers"
Eectronic transfer incoming €0,15
Finbox incoming payment €0,15
Acceptgiro incoming €0,30
Ik interpreteer dat als: Een gebruikte acceptgiro (betalingskenmerk ingevuld) en electronisch verwerkt kost hooguit €0,30-€0,15= €0,15 bovenop een gewone transfer (uit aut. incasso?).
Dit zijn tarieven voor kleine bedrijven, hoogstwaarschijnlijk hebben grote bedrijven scherpere tarieven.
In plaats van een acceptgiro kunt u uw debiteur natuurlijk ook een factuur sturen. Facturen kunnen onder andere betaald worden op de volgende manieren
Internetbankieren: de bijschrijvingskosten van een overboeking zijn lager dan van acceptgiro's en u hoeft geen acceptgiroformulieren meer aan te schaffen. U bespaart nog meer door facturen via e-mail te versturen in plaats van via de reguliere post.
Ik snap echt niet (nou ja: eigenlijk wel) waarom ze er perse een acceptgiro bij willen doen als dat zo duur is.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 13 sep 2014 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Geip Suusje schreef:https://www.rabobank.nl/images/tarieven ... ionbar=yes
Het valt niet mee om daar de van toepassing zijnde kosten uit te halen. maar volgens mij is het dit:
Pagina 2: "Incoming transfers"
lEectronic transfer incoming €0,15
Finbox incoming payment €0,15
Acceptgiro incoming €0,30
Ik interpreteer dat als: Een gebruikte acceptgiro (betalingskenmerk ingevuld) en electronisch verwerkt kost hooguit €0,30-€0,15= €0,15 bovenop een gewone transfer (uit aut. incasso?).
Dit zijn tarieven voor kleine bedrijven, hoogstwaarschijnlijk hebben grote bedrijven scherpere tarieven.
Interessant, maar in dit topic NIET relevant, want er worden 2 GRATIS alternatieven aangeboden, dus mag bij de 3e betaalmethode 1,50 in rekening worden gebracht.
Dit is zinloos.
Geip Suske leest toch niet, kaapt andermans topic en wil alleen de eigen mening doordrijven.
Geen discussie.
Goh zeg, jij denkt dat alleen deze "eigen mening" afwijkt van de meerderheid in NL?
Iedereen haat dat soort kosten. Behalve jij met een aantal frequente schrijvers op Trosradar.
Ipv een consumentensteunforum is dit een consumentenbeïnvloedingsforum geworden.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 13 sep 2014 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Geleuter.
Die kosten zijn allerlei administratiekosten. Menzis en KPN/UPC doen niets anders dan administreren. Dat is gewoon hun boterham waar ik premie/abo voor heb betaald. Echt onzin om postzegels en enveloppen en papier en bankkosten ineens als "bijzonder" apart te zetten. Zo kan ik nog 1000 dingen verzinnen die geld kosten.
Personeel, koffie, energie,... kosten ook geld.
Je moet je klanten niet lastig vallen met dat soort gezeik. Het is een interne zaak van je bedrijf.
Geip Suusje schreef:Goh zeg, jij denkt dat alleen deze "eigen mening" afwijkt van de meerderheid in NL?
Iedereen haat dat soort kosten. Behalve jij met een aantal frequente schrijvers op Trosradar.
Ipv een consumentensteunforum is dit een consumentenbeïnvloedingsforum geworden.
Sinds wanneer ben jij de meerderheid van nederland of heb jij toestemming gekregen voor 'iedereen' te spreken?
Vooralsnog sta je redelijk alleen hier.
Geip Suusje schreef:Goh zeg, jij denkt dat alleen deze "eigen mening" afwijkt van de meerderheid in NL?
Iedereen haat dat soort kosten. Behalve jij met een aantal frequente schrijvers op Trosradar.
Ipv een consumentensteunforum is dit een consumentenbeïnvloedingsforum geworden.
Als 'iedereen' die kosten haat, moeten ze voor een andere, gratis, betaalwijze kiezen! Als je wilt vasthouden aan een systeem uit de vorige eeuw, dan is dat je eigen keuze.
Wat toch flauw om te zeggen dat ze dan maar voor wat anders moeten 'kiezen'.
'Iedereen' wil die gratis betaalwijze. maar wordt bij de voorgelegde "keuze" zodanig gekneveld dat het feitelijk gaat om òf automatisch afschrijven òf betalen als je controle wilt houden.
Dat was in de vorige eeuw niet fatsoenlijk nee. Jammer dat jij gemoderniseerde normen promoot.