LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Met het zoeken naar een juiste zorgverzekering heb ik ook gekeken naar welke zorg ze mij eigenlijk kunnen bieden. Ondanks dat bijna alle verzekeraars wel zeggen de zorg in huis te hebben, blijkt dit bij navraag helemaal niet zo te zijn. De CZ is daar toch wel het meest misleidend. Zij stellen op hun website zorg voor 2013 al rond te hebben maar als ik met hun zorginkoper spreek, blijkt dat deze informatie niet correct is en het nog oude informatie is. Ze zijn nog volop aan het onderhandelen. VGZ heeft überhaupt nog geen contracten gestuurd naar de paramedici en zo kan ik iedere zorgverzekeraar afzonderlijk wel noemen.
Iedereen die nu een nieuwe polis afsluit sluit die blind af. Verzekeraars kunnen niet garanderen dat die zorg in huis is en de NZA zegt in een eerste telefonische reactie dat ik dit met de zorgverzekeraars moet afstemmen en voor 31 december moet ik mijn verzekering opzeggen als ik wil overstappen.
Het is dus goed mogelijk dat u denkt een goedkope verzekering af te sluiten maar dat u vervolgens maar een gedeelte vergoed krijgt omdat uw zorgverlener geen contract met uw zorgverzekering heeft willen afsluiten. Gezien het vorige topic over logopedie lijkt dit een heel reëel scenario dat u meer zorgkosten voor uw rekening krijgt dan u op dit moment redelijkerwijs mag vermoeden.
Graag hoor ik reacties van andere zorgzoekenden...
.
Iedereen die nu een nieuwe polis afsluit sluit die blind af. Verzekeraars kunnen niet garanderen dat die zorg in huis is en de NZA zegt in een eerste telefonische reactie dat ik dit met de zorgverzekeraars moet afstemmen en voor 31 december moet ik mijn verzekering opzeggen als ik wil overstappen.
Het is dus goed mogelijk dat u denkt een goedkope verzekering af te sluiten maar dat u vervolgens maar een gedeelte vergoed krijgt omdat uw zorgverlener geen contract met uw zorgverzekering heeft willen afsluiten. Gezien het vorige topic over logopedie lijkt dit een heel reëel scenario dat u meer zorgkosten voor uw rekening krijgt dan u op dit moment redelijkerwijs mag vermoeden.
Graag hoor ik reacties van andere zorgzoekenden...
.
Laatst gewijzigd door rvooste op 12 dec 2012 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Dat is wel een goed aandachtspunt inderdaad. Eind vorig jaar stapte ik over naar Kiemer, een internetverzekeraar van de Friesland. En ik kwam er te laat achter dat die geen contract had met mijn apotheek. Dat was m'n eigen schuld want ik had daar totaal niet bij stilgestaan. Het is wel goedgekomen maar anders had ik naar een andere apotheek gemoeten waar Kiemer wel een contract mee had.rvooste schreef:Iedereen die nu een nieuwe polis afsluit sluit die blind af. Verzekeraars kunnen niet garanderen dat die zorg in huis is en de NZA zegt in een eerste telefonische reactie dat ik dit met de zorgverzekeraars moet afstemmen en voor 31 december moet ik mijn verzekering opzeggen als ik wil overstappen.
Het is dus goed mogelijk dat u denkt een goedkope verzekering af te sluiten maar dat u vervolgens maar een gedeelte vergoed krijgt omdat uw zorgverlener geen contract met uw zorgverzekering heeft willen afsluiten.
Dit mogelijke probleem lijkt me minder als je kiest voor een restitutie verzekeraar, die bieden vaak vrije keuze. Nadeel is meestal weer dat ze een paar euro duurder zijn.
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Beste Grun, Hierin denk je misschien gelijk te hebben (dat dacht ik namelijk ook) maar bij navraag bij de zorgverzekeraars bleek dat ook al sluit je een restitutie verzekering af, dan kan het heel goed mogelijk zijn dat je bij niet gecontracteerde zorgverleners (veel) minder vergoed krijgt van je zorgverzekering dan dat de zorgverlener vraagt. Welke wel gecontracteerde zijn weten de verzekeraars dus niet. Velen zijn nog volop aan het onderhandelen en VGZ moet zijn contracten nog steeds uitsturen. (en zij kopen in namens meerdere zorgverzekeraars) Zoals ik al zei vertrouw hierbij ook niet op de zorgzoekers die ze hebben want dat is de informatie van 2012, ook al willen ze je anders laten geloven. Eigenlijk zit je klem. Neem je namelijk een natura polis dan is het nog maar de vraag of jouw zorgverlener een contract met de zorgverzekeraar van jouw keus afsluit. En dan zit je alsnog met een verschil dat je zelf mag betalen. Vraag me eerlijk gezegd überhaupt af wat dan de zin van een restitutie polis is.Dit mogelijke probleem lijkt me minder als je kiest voor een restitutie verzekeraar, die bieden vaak vrije keuze. Nadeel is meestal weer dat ze een paar euro duurder zijn.
Kortom, een zorgverzekering afsluiten op dit moment is eigenlijk onmogelijk!
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
@rvooste
U heeft gelijk als u stelt dat de benaming "restitutieverzekering" in de polisvoorwaarden niet garandeert dat u 100% vergoed krijgt als u gebruik maakt van ( bepaalde) ongecontracteerde zorg. De polisvoorwaarden moeten regel voor regel nagekeken worden op het percentage vergoeding bij ongecontracteerde zorg. Ook moet u weten van welk bedrag dat percentage genomen wordt.
Berucht is volgens mij Salland verzekeringen. In de polisvoorwaarden staat dat het een restitutieverzekering is, maar de zogenaamde marktconforme bedragen die zij uitkeren zijn veel lager dan bij andere verzekeraars.
Om welke restitutieverzekering gaat het bij u?
Rvooste,Beste Grun, Hierin denk je misschien gelijk te hebben (dat dacht ik namelijk ook) maar bij navraag bij de zorgverzekeraars bleek dat ook al sluit je een restitutie verzekering af, dan kan het heel goed mogelijk zijn dat je bij niet gecontracteerde zorgverleners (veel) minder vergoed krijgt van je zorgverzekering dan dat de zorgverlener vraagt
U heeft gelijk als u stelt dat de benaming "restitutieverzekering" in de polisvoorwaarden niet garandeert dat u 100% vergoed krijgt als u gebruik maakt van ( bepaalde) ongecontracteerde zorg. De polisvoorwaarden moeten regel voor regel nagekeken worden op het percentage vergoeding bij ongecontracteerde zorg. Ook moet u weten van welk bedrag dat percentage genomen wordt.
Berucht is volgens mij Salland verzekeringen. In de polisvoorwaarden staat dat het een restitutieverzekering is, maar de zogenaamde marktconforme bedragen die zij uitkeren zijn veel lager dan bij andere verzekeraars.
Om welke restitutieverzekering gaat het bij u?
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Verzekeraars verlenen geen zorg, maar ze vergoeden (een deel van) de kosten, die U maakt, als U zorg nodig hebt.rvooste schreef:Met het zoeken naar een juiste zorgverzekering heb ik ook gekeken naar welke zorg ze mij eigenlijk kunnen bieden. Ondanks dat bijna alle verzekeraars wel zeggen de zorg in huis te hebben, blijkt dit bij navraag helemaal niet zo te zijn.
En als je gaat 'shoppen' voor je zorg verzekering is het uiteraard je eigen verantwoordelijkheid om te beoordelen of een verzekeraar voldoet aan jouw voorwaarden. Als je er niet goed bij voelt (en daarbij is de premie volgens mij niet het belangrijkste argument), moet je niet met die verzekeraar in zee gaan, lijkt me.
En ik ben overigens al jaren prima verzekerd bij dezelfde zorgverzekeraar zonder problemen. Shoppen voor die paar tientjes die het op jaarbasis zou kunnen opleveren is mij teveel moeite
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Dirkie,En als je gaat 'shoppen' voor je zorg verzekering is het uiteraard je eigen verantwoordelijkheid om te beoordelen of een verzekeraar voldoet aan jouw voorwaarden
Daar heb jij gelijk in maar het punt is, en bijna niemand schijnt dat te beseffen, je kan NU niet shoppen of verzekeringen beoordelen want het is NU niet inzichtelijk wat je kosten uiteindelijk kunnen zijn.
Heb je een natura polis dan is het NOG STEEDS volstrekt onduidelijk of jouw zorgverlener een contract zal afsluiten met de zorgverzekeraar van je keuze, dus ook als je niet wijzigt. De contracten zijn bij lange na nog niet allemaal ondertekent. Een aantal zorgverzekeraars moeten ze zelfs nog uitsturen. Weet jij dan welke zorg ze hebben ingekocht? Gezien de discussies die ik hoor over Logopedisten en Apothekers en wie weet wat nog meer, is het heel goed mogelijk dat vele zorgverleners contracten weigeren te tekenen en je dus ineens meer moet betalen, bij menzis 40%, omdat jouw zorgverlener geen gecontracteerde zorg meer levert, maar dat wordt pas duidelijk als je eenmaal bent overgestapt of niet.
Wil je dit gezeik niet en denk je ik sluit eenrestitutie polis af. Dan staat er in de kleine letters van de zorgverzekeraar dat ze een markt conform tarief vergoeden. Dat is voor hen het tarief dat ze in de contracten hebben gezet (vraag maar na bij je zorgverzekeraar) en die de zorgverlener heeft geweigerd te tekenen omdat die van mening is dat het markt conform tarief hoger ligt. Als je de topic in het forum over logopedie leest zie je wat dat betekent. Je krijgt minder terug van je zorgverzekeraar dan dat jij aan je zorgverlener betaalde. En nergens is vooraf duidelijk wat dit verschil is, ze publiceren niet wat het tarief is wat ze wel vergoeden. Linksom of rechtsom; Jij en ik weten nu niet wat wij volgend jaar zelf moet bijbetalen voor onze zorgkosten.
Het is ondoorzichtig en ingewikkeld, niet uit te leggen in een paar regels dus veel mensen missen mijn punt. Daarom heb ik ook deze pol hierboven gestart. De nee stemmers zijn eigenlijk die mensen die niet begrijpen hoe het in elkaar zit. Dat is toch erg?
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Rvooste, je kunt ook de NZA 0900-7707070 bellen met de vraag of er door hen wordt toegezien op informatie door de zorgverzekeraars wat betreft de contractering. Vraag dan ook of zij van mening zijn dat een niet-contractering die bekend wordt reden is om de verzekering op te zeggen. In de polisvoorwaarden is nl.opgenomen dat de verzekering opgezegd mag worden binnen 4 weken na bekend worden van een verslechtering van de polisvoorwaarden, die niet het gevolg is van een wettelijke regeling. De lijst gecontracteerden is volgens mij eigenlijk onderdeel van de polisvoorwaarden, dus op grond hiervan zou wisseling mogelijk moeten zijn. Ook moet de zorgverzekeraar reeds genoten zorg, vóór het bekend worden van de niet-contractering, natuurlijk volledig vergoeden.
Volgens mij is de NZA van mening dat informatie over niet-contractering dmv een brief aan de verzekerden moet worden doorgegeven, en dat de website, de "zorgzoeker" van de verzekeraar niet voldoende is.
Ik ben het met je eens dat CZ kampioen in onduidelijkheid is. Ook in de polisvoorwaarden. Heb je die wirwar al eens goed bekeken?
Volgens mij is de NZA van mening dat informatie over niet-contractering dmv een brief aan de verzekerden moet worden doorgegeven, en dat de website, de "zorgzoeker" van de verzekeraar niet voldoende is.
Ik ben het met je eens dat CZ kampioen in onduidelijkheid is. Ook in de polisvoorwaarden. Heb je die wirwar al eens goed bekeken?
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Beste Mathilde,Mathilde D. schreef:Ik ben het met je eens dat CZ kampioen in onduidelijkheid is.
Ik ben bang dat we een nieuwe kampioen hebben. VGZ!
Krijg van hen bericht dat zij de contracten voor het inkopen van zorg nog steeds niet hebben uitgestuurd.
Ze verwachten EIND JANUARI pas daar duidelijkheid over te hebben. Dus nu een zorgpolis bij het VGZ afsluiten is een lege polis! Net zoiets als een tv kopen zonder beeldscherm.
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Het is ronduit beschamend en verbitterend dat onze (voormalige) politieke leiders de gezondheidszorg heeft overgelaten aan het idee 'de mensen zoeken het maar uit'...wat is het gevolg? Het is een groot schimmenspel waarin de echte feiten leugens of halve waarheden blijken te zijn. Het is door de heren en dames, die een veelvoud van de Balkenende norm verdienen, zo vaag gelaten dat jezelf gespecialiseerd moet zijn om de juiste en meest efficiënte keuze te kunnen maken. Een en ander laat zich niet objectief vergelijken en als je al een keuze maakt zit er toch weer een dubbele bodem in...'de meeste verzekeraars moeten na je keuze zelf nog contracten sluiten met onzekere gevolgen voor je polis'. Ik ben ronduit boos dat we dit met z'n allen toestaan!!!! Verder voorspel ik weer gouden tijden voor de consumentenbonden, vakbonden en de trosradars van onze tijd. Fijne feestdagen en succes in het zorgdoolhof.
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Deze dubbele bodem is nu aan het uitkomen. Ik had in december alle grote verzekeraars aangeschreven met de vraag of zij hun zorg voor 2013 al hadden ingekocht. Ook wilde ik weten welk tarief zij vergoeden voor verleende zorg als het gaat om gecontracteerde zorg en niet gecontracteerde zorg. Allen, meestal met enig aandringen, hebben mij geantwoord dat ze 'helaas' nog niet alle contracten hadden vernieuwd en mij dus ook nog niet konden garanderen dat ik de volledige vergoeding krijg. Bij sommige verzekeraars bleek dat de zorgvergoeding voor gecontracteerde en niet-gecontracteerde zorg exact hetzelfde was. Waarom je dan bij een restitutiepolis iedere maand een paar euro extra moet betalen is mij volstrekt onduidelijk. Vorige week pas hoorde ik van mijn eigen zorgverzekeraar dat ze de zorg inkopen via zorgverzekeraar VGZ. Juist het VGZ maakt reclame met een waaier aan zorg terwijl in mijn woonplaats VGZ geen contract heeft weten af te sluiten met Apothekers, Logopedisten, Podotherapeuten, Kinderpsychologen, César therapeuten, Dieëtisten etc…etc…. Zoals ik het begrijp heeft VGZ dit probleem landelijk met veel zorgaanbieders. De reclame uiting was volstrekt misleidend. Hierdoor word ik ineens geconfronteerd met een hogere eigen bijdrage voor niet-gecontracteerde zorg omdat veel zorgaanbieders geen contract met het VGZ willen tekenen.als je al een keuze maakt zit er toch weer een dubbele bodem in
Het hele zorgstelsel is niet een eenvoudige casus welke lastig is te doorgronden, zeker als niemand er de moeite voor neemt. Ik heb inmiddels mijn verzekeraar aangesproken op het leveren van een wanprestatie en hen daarom aansprakelijk stel voor het volledige zorgtarief zoals die in 2013 door zorgaanbieders wordt aangerekend en binnen de richtlijnen van de NZA vallen. Ik weiger dus een eigen bijdrage te betalen voor niet-gecontracteerde zorgaanbieders zolang er geen redelijk keuze van zorgaanbod is in mijn woonplaats is. Meer mensen moeten dit probleem hebben en ik raad ze dan ook aan hun verzekeraar aan te spreken op het leveren van een wanprestatie als het gaat om gecontracteerde zorgaanbod.
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Rvooste, ik wil u niet beledigen, maar ik vind eigenlijk dat VGZ een minderwaardige verzekeraar is. Zulke geintjes zijn net wat voor hen. De oorzaak hiervan is dat zij niet netjes omgaan met de zorgverleners waarmee ze een contract af moet sluiten. De verzekerden zijn in dit geval ook het kind van de rekening. Maar dat waren zij eerder al, blijkens de vele klachten over VGZ.
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Dat is jouw mening, andere mensen denken daar misschien anders over.maar ik vind eigenlijk dat VGZ een minderwaardige verzekeraar is
Laat ieder lekker tevreden, zijn of ontevreden met welke verzekeraar dan ook.
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Even vanuit mijn perspectief als zorgverlener zijn eigenlijk alle grote zorgverzekeraars vreselijke instituten om zaken mee te doen qua contracten. In eigen vakgebied heb ik nog nooit een overeenkomst gezien die doet wat het zou moeten doen namelijk afspraken maken die daadwerkelijk in het belang zijn van patiënt...onder de streep gaat het alleen om geld, nooit echt om kwaliteit hoewel de teksten daar wel om lijken te gaan. Alleen als je beter leest worden alleen de belangen van de verzekeraar veilig gesteld en nooit die van zorgverlener laat staan die van de patiënt.
Dat is gelijk de reden dat heel weinig tandartsen overeenkomsten aangaan met dit soort instituten. En als dan alleen voor afspraken over financiële traject.
Daarnaast zitten zorgverzekeraars nog heel vaak heel erg fout mbt informatieverstrekking aan patiënten, eigen bereikbaarheid etc. Ze hebben de mond vol over praktijken die iso certificering moeten hebben om een overeenkomst aan te kunnen/ mogen gaan terwijl ze zelf vaak nog niet eens dat zelf wel hebben laat staan op enigerlei manier aan wat basiseisen ervoor kunnen voldoen...
Dat is gelijk de reden dat heel weinig tandartsen overeenkomsten aangaan met dit soort instituten. En als dan alleen voor afspraken over financiële traject.
Daarnaast zitten zorgverzekeraars nog heel vaak heel erg fout mbt informatieverstrekking aan patiënten, eigen bereikbaarheid etc. Ze hebben de mond vol over praktijken die iso certificering moeten hebben om een overeenkomst aan te kunnen/ mogen gaan terwijl ze zelf vaak nog niet eens dat zelf wel hebben laat staan op enigerlei manier aan wat basiseisen ervoor kunnen voldoen...
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Beste Ciske, Iedereen heeft natuurlijk alle recht om te vinden wat je van een verzekering vind. Gezien het aanbod van zorg voor VGZ kan je toch echt spreken van een inferieure verzekeraar. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat iedere zorgverzekeraar haar klanten misleid in het aanbod van de zorg die ze hebben en het tarief dat ze vergoeden. Vertel mij wie jouw zorgverzekering is en ik zal je vertellen wat er niet aan klopt!ciske schreef:Dat is jouw mening, andere mensen denken daar misschien anders over.maar ik vind eigenlijk dat VGZ een minderwaardige verzekeraar is
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Die kans is groot ja, maar daar hoef jij mijn zorgverzekeraar niet voor te hebben, ook die zijn namelijk niet foutloos.Ik ben er inmiddels van overtuigd dat iedere zorgverzekeraar haar klanten misleid in het aanbod van de zorg die ze hebben en het tarief dat ze vergoeden
Gewoon niet elk jaar overstappen , dan weet je een beetje waar je aan toe bent.
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Ik heb zojuist (18 Febr.) de uitzending gezien over de discussie omtrent het Slotervaart ziekenhuis en Achmea. Ik vind het jammer dat het team van Radar niet verder in de materie is gedoken omdat de discussie zoals Achmea die heeft met het Slotervaart ziekenhuis, ook geldt voor bijna al het zorgaanbod van bijna alle zorgverzekeraars. Ik heb dit in december en januari onder de aandacht gebracht omdat ik zag dat verreweg alle zorgverzekeraars hun zorg op 1 Januari (en ver daarna) nog niet hadden ingekocht. Het betreft in de uitzending een groot ziekenhuis in een dichtbevolkt gebied en dat maakt de zaak natuurlijk concreet. Maar even concreet is datzelfde probleem tussen veel kleine eerstelijns zorgaanbieders en de zorgverzekeraars door heel het land. Gemiste kans om zorgverzekeraars aan te spreken op hun inkoopbeleid en de onduidelijkheid die ze laten ontstaan over welke zorg ze al in huis hebben voor het nieuwe (polis)jaar begint.
Ik zag in de uitzending ook de reactie van Independer. Zij wezen Achmea op haar verantwoordelijkheid voor het geven van juiste informatie als het gaat om ingekochte zorg, in casus het contract met het Slotervaart ziekenhuis. Zeer opmerkelijk omdat Independer in Dec-Jan zelf ook onjuiste gegevens over zorgaanbod van de zorgverzekeraars in hun zorgzoeker weergaf. Dit ook weten maar er zelf ook niets mee doen.
Ik voorspel nog vele Slotervaart-Achmea achtige discussies.
Ik zag in de uitzending ook de reactie van Independer. Zij wezen Achmea op haar verantwoordelijkheid voor het geven van juiste informatie als het gaat om ingekochte zorg, in casus het contract met het Slotervaart ziekenhuis. Zeer opmerkelijk omdat Independer in Dec-Jan zelf ook onjuiste gegevens over zorgaanbod van de zorgverzekeraars in hun zorgzoeker weergaf. Dit ook weten maar er zelf ook niets mee doen.
Ik voorspel nog vele Slotervaart-Achmea achtige discussies.
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
VGZ Zorgverzekeraar NV
POSTBUS 25210
NIJMEGEN
Arnhem, 27 april 2013
LS,
Op 15 april jl. heb ik bij uw instelling een aanvraag ingediend inzake het afsluiten van een zorgverzekering. Van deze aanvraag heb ik per email een bevestiging mogen ontvangen met daarin vermeld GEEN poliskosten en wel de te betalen premie per maand.
Bij deze meld ik u dat ik gebruik maak van de wettelijk geboden mogelijkheid om af te zien van de door mij aangevraagde verzekering.
Alhoewel ik mij geenszins verplicht voel om dit te motiveren som ik u toch de redenen op:
1. U hebt binnen de wetgelijkgestelde termijn van bedenktijd een bedrag van mijn rekening afgeschreven zonder dat ik de polis heb mogen ontvangen. Stijlloos!!!
2. Binnen dezelfde wettelijk gestelde bedenktijd heb ik nog steeds geen polis mogen ontvangen. Stijlloos!!!
3. De premie per maand is 155,45 euro. U schrijft een bedrag af van 398,99 euro zonder mij een factuur toe te zenden met specificatie. Stijlloos!!!
4. U vervroegt de ingangsdatum van de aangevraagde verzekering zonder enige vorm van overleg dan wel informeren. Stijlloos!!!
5. De reden die u hiervoor aandraagt, is ongegrond en niet onderbouwd en berust op onzin. Stijlloos!!!
6. Ik acht het zeer onbehoorlijk om te wachten met verzending van de polis. Hierdoor ben ik niet in staat om de polis te controleren binnen de gestelde wettelijke bedenktijd. Stijlloos!!!
U schrijft dat ik sinds 15 maart weer ingeschreven ben in Nederland en dat ik derhalve verplicht verzekerd dien te zijn. Afgezien van het feit of ik wel of niet verzekerd ben, wat u niets aangaat, is een ieder in mijn situatie vier maanden gegeven, om een en ander te regelen. In deze periode zijn de eventuele kosten voor eigen rekening.(zie bijlage)
Al met al zult u begrijpen dat ik geen enkele behoefte voel om met u en/of uw instelling enige vorm van verbintenis wens aan te gaan.
De bijlage URL = http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ering.html
POSTBUS 25210
NIJMEGEN
Arnhem, 27 april 2013
LS,
Op 15 april jl. heb ik bij uw instelling een aanvraag ingediend inzake het afsluiten van een zorgverzekering. Van deze aanvraag heb ik per email een bevestiging mogen ontvangen met daarin vermeld GEEN poliskosten en wel de te betalen premie per maand.
Bij deze meld ik u dat ik gebruik maak van de wettelijk geboden mogelijkheid om af te zien van de door mij aangevraagde verzekering.
Alhoewel ik mij geenszins verplicht voel om dit te motiveren som ik u toch de redenen op:
1. U hebt binnen de wetgelijkgestelde termijn van bedenktijd een bedrag van mijn rekening afgeschreven zonder dat ik de polis heb mogen ontvangen. Stijlloos!!!
2. Binnen dezelfde wettelijk gestelde bedenktijd heb ik nog steeds geen polis mogen ontvangen. Stijlloos!!!
3. De premie per maand is 155,45 euro. U schrijft een bedrag af van 398,99 euro zonder mij een factuur toe te zenden met specificatie. Stijlloos!!!
4. U vervroegt de ingangsdatum van de aangevraagde verzekering zonder enige vorm van overleg dan wel informeren. Stijlloos!!!
5. De reden die u hiervoor aandraagt, is ongegrond en niet onderbouwd en berust op onzin. Stijlloos!!!
6. Ik acht het zeer onbehoorlijk om te wachten met verzending van de polis. Hierdoor ben ik niet in staat om de polis te controleren binnen de gestelde wettelijke bedenktijd. Stijlloos!!!
U schrijft dat ik sinds 15 maart weer ingeschreven ben in Nederland en dat ik derhalve verplicht verzekerd dien te zijn. Afgezien van het feit of ik wel of niet verzekerd ben, wat u niets aangaat, is een ieder in mijn situatie vier maanden gegeven, om een en ander te regelen. In deze periode zijn de eventuele kosten voor eigen rekening.(zie bijlage)
Al met al zult u begrijpen dat ik geen enkele behoefte voel om met u en/of uw instelling enige vorm van verbintenis wens aan te gaan.
De bijlage URL = http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ering.html
- Bijlagen
-
- Zorgverzekering Rijksoverheid2.pdf
- De bijlage URL = http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wat-gebeurt-er-als-ik-niet-verzekerd-ben-voor-de-zorgverzekering.html
- (2.64 MiB) 44 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
VGZ Webcare team
Met vriendelijke groet,
VGZ Webcare team
Re: Zorgverzekeraars geven misleidende informatie.
aan webcare, wellicht is het raadzaam dat ik een reactie krijg van vgz rechtstreeks en niet via dit forum. de actie van webcare lijkt mij gezien een promotionele aktiviteit zolang ik geen reactie ontvang van VGZ rechtstreeks