LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering 2010: DL en Salland

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.

Zorgverzekering 2010: DL en Salland

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Graag hier meldingen van grote veranderingen in de zorgpolissen of andere opmerkelijke zaken.
Om te beginnen noem ik: Delta Lloyd AV='Compleet' vergoedt nog maar 27 behandelingen fysiotherapie (vorig jaar nog onbeperkt).
Verder valt mij op dat Delta Lloyd geen polisvoorwaarden toestuurt en zelfs niet meldt dat deze op aanvraag worden toegezonden. (DL=CZ=Ohra)

Ik wil de aandacht vestigen op zorgverzekeraar de Salland in Deventer. Deze heeft een aantrekkelijke Eigen Risico korting: namelijk 25 euro voor 500 euro extra eigen risico. Let op! Bij 400 euro eigen risico is de korting maar 12 euro. De korting is dus ongelijk verdeeld en lijkt daardoor fout, maar het klopt echt. De premie per maand is €71,75 in 2010. (€96,75-€25,0)

stofzuigertje

Re: Zorgverzekering 2010: DL en Salland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zekur van Univë is ook goedkoper maar beperkt in voorwaarden.....

Elke heeft andere voorwaarden dus alleen de basis verzekering zonder aanvulling is vergelijkbaar.
Verder heeft U kans bij overstappen dat de aanvulling niet geaccepteerd word en je zonder de gewenste aanvulling zit dus als je deze behandelingen echt nodig hebt is de kans op achteraf weigeren erg groot dus beslis snel zodat je nog naar oude terug kunt als het fout gaat.

Bij de noodzakelijke aantal behandelingen zou ik niet voor korting eigen risico kiezen die alleen voor jongeren is die nauwelijks ziek zijn.

Gesloten