LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basisverzekering niet vergelijken

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
bve-kg
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 12:19

Re: Basisverzekering niet vergelijken

Ongelezen bericht door bve-kg »

Natuurlijk zijn de voorwaarden in aanvullende pakketten belangrijk om te vergelijken!
Binnenkort zijn weer alle voorwaarden bekend, ondertussen heb ik gezien dat bijna alle premies voor 2010 bekend zijn.

Premie zorgverzekering 2010: http://www.kiesgoed.nl/premieoverzicht.asp

Simon001
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2009 16:07

Re: Basisverzekering niet vergelijken

Ongelezen bericht door Simon001 »

Ik heb het dit jaar allemaal eens goed vergeleken.

en ben zelf tot de conclusie gekomen dat de basisverzekering van zekur.nl het best is, dit mede de ervaringen die mensen geschreven hebben. Het is eigenlijk een verzekering gericht op studenten maar omdat er acceptatieplicht is kan iedereen zich aanmelden.

Bij het aanmelden met de onderstaande soort van collectieve code kreeg je overigens nog € 12,50 retour, altijd mooi mee genomen.
ZEKUR-code: Z494e64dK59186cR

Remo2000
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2011 09:10

Re: Basisverzekering niet vergelijken

Ongelezen bericht door Remo2000 »

Als je geen gebruikt wilt maken van extra aanvullende zorgverzekeringen, zoals een tandarts dekking of aanvullende fysiotherapie behandelingen dan is de basisverzekering uitstekend te vergelijken op basis van de maandelijkse premie. http://www.basisverzekering-vergelijken.nl/

Als je wel gebruikt wilt maken van zowel de basis als aanvullende verzekeringen wordt het lastig door een wirwar aan producten van zorgverzekeraars met verschillende dekkingen en verschillende vergoedingen.

Ben je gezond. Een tip voor wie weinig zorgkosten heeft buiten het basispakket zie:
http://www.basisverzekeringen2012.nl is om vrijwillig te kiezen voor extra eigen risico.

Je eigen risico kun je verhogen tot maximaal €670. Standaard heeft de basisverzekering in 2011 een eigen risico va €170.

Overstappen naar een andere zorgverzekeraar kan het hele jaar, echter je nieuwe zorgverzekering gaat pas in op 01-01-2012. Als je nu al kiest voor een nieuwe zorgverzekeraar loop je niet het risico om tijdens het overstappen onverzekerd te zijn.

Een vrijwillig extra eigen risico levert een premie besparing op van wel €50 per maand.

Iedere zorgverzekeraar is wettelijk verplicht om iedereen te accepteren voor de basisverzekering. Heb je daarnaast ook een aanvullende zorgverzekeringen nodig pas dan op. Verschillende zorgverzekeraars hebben verschillende acceptatie voorwaarden voor hun aanvullende verzekeringen.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Basisverzekering niet vergelijken

Ongelezen bericht door frenchy »

Een vrijwillig extra eigen risico levert een premie besparing op van wel €50 per maand
Dan mag jij mij die verzekering wel eens doorgeven!! Daar geloof ik helemaal niks van.

Bij de meeste verzekeraars is het hooguit 5 eu per maand (als je geluk hebt!) als je per 100 eu verhoogd en je kunt max 500 eu verhogen.

En een goeie tip is het niet. Want ook al heb je nu niet veel kosten en ben je gezond. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Geloof me, ik werk bij een zorgverz en je wilt niet weten hoeveel mensen al hun vrijwillig eigen risico gebruiken omdat ze gebruik hebben moeten maken van de zorg uit het basispakket. Deze week nog gehad; een echtpaar kreeg even een rekening van het (vrijwillig) eigen risico van beiden, even 1300 eu betalen. Wow, dan heb je wat aan een besparing van een paar euro!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Basisverzekering niet vergelijken

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Een vrijwillig extra eigen risico levert een premie besparing op van wel €50 per maand.
Nee, dit is maximaal 300 euro per jaar, verschillend per verzekeraar. De meeste verzekeraars geven een korting van 200 euro per jaar. Dit is 200/12=16,66 euro per maand.
Bij de meeste verzekeraars is het hooguit 5 eu per maand (als je geluk hebt!) als je per 100 eu verhoogd en je kunt max 500 eu verhogen.
Dit klopt, maar je moet erbij vertellen dat de premiekorting niet gelijkmatig omhoog loopt. Van de 400 naar de 500 euro extra eigen risico wordt een rare sprong gemaakt bij de Salland , namelijk:
€ 0,00 € 104,75
€ 100,00 € 101,75
€ 200,00 € 98,75
€ 300,00 € 95,75
€ 400,00 € 92,75
€ 500,00 € 79,75
Met andere woorden dit is exact 3 euro korting per maand per 100 euro extra eigen risico. Maar van 400 naar 500 euro eigen risico krijg je plotseling 13 euro korting. Dit lijkt een fout, maar is het niet. Deze cijfers komen van de website en ik heb hier ook over opgebeld. (en de friesland?)

Gesloten