Had op 14 januari een brief gestuurd naar Agis met de gedachte dat het gewoon kon na 1 januari.
De dag erop heb ik een verzekering afgesloten bij Unive/ZEKUR.
- Agis zegt dat ik gwn tot 31december 2008 verzekerd ben
Mijn vraag is:
Kan ik mn Unive-verzekering stop zetten en mn geld terugvragen??
( Heb van Januari tot heden gene gebruik gemaakt van medische hulp.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel Verzekerd
Re: Dubbel Verzekerd
Er zijn volgens de pers een kwart miljoen mensen die geen zorgpremie betalen en u betaalt dubbel.
Ik vind dat Nederland trots mag zijn op u !
TON Trots Op Nederland !
Ik vind dat Nederland trots mag zijn op u !
TON Trots Op Nederland !
Waar slaat dat nou weer op?
Absoluut aan u kunnen sommige mensen nog een voorbeeld nemen.
Absoluut kunt u de verzekering bij Univé opzeggen per 1 januari 2008 , als u uitlegt wat de oorzaak is van dit dubbel verzekerd zijn.
U kunt een risico niet dubbel verzekeren en op grond daarvan is de verzekering bij Univé feitelijk nooit tot stand gekomen.
Succes !
U kunt een risico niet dubbel verzekeren en op grond daarvan is de verzekering bij Univé feitelijk nooit tot stand gekomen.
Succes !
en de betalingen dan
die kan ik terugvragen
die kan ik terugvragen
-
Het antwoord van axasjaak lijkt mij volledig correct.
Ik ben wel benieuwd wanneer Agis jou liet weten dat je de verzekering te laat had opgezegd: onmiddellijk of maanden later?
Verder is er nog een datum van belang: namelijk de datum waarop je de prolongatie-brief van Agis hebt gekregen. Deze moest voor 18 november binnen zijn, zodat je 6 weken de tijd zou hebben om op te zeggen. Als de brief later is binnengekomen, dan heb je nog steeds 6 weken de tijd om op te zeggen. Vaak anti-dateren zorgverzekeraars deze brieven, waardoor je achteraf niet meer kunt zien wanneer je hem ontvangen hebt.
Ik ben wel benieuwd wanneer Agis jou liet weten dat je de verzekering te laat had opgezegd: onmiddellijk of maanden later?
Verder is er nog een datum van belang: namelijk de datum waarop je de prolongatie-brief van Agis hebt gekregen. Deze moest voor 18 november binnen zijn, zodat je 6 weken de tijd zou hebben om op te zeggen. Als de brief later is binnengekomen, dan heb je nog steeds 6 weken de tijd om op te zeggen. Vaak anti-dateren zorgverzekeraars deze brieven, waardoor je achteraf niet meer kunt zien wanneer je hem ontvangen hebt.