LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fout syteem NIET BETAALDE premie via DEURW. Tijhuis&Part

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
40gir

fout syteem NIET BETAALDE premie via DEURW. Tijhuis&Part

Ongelezen bericht door 40gir »

Wegens fout in systeem Gr. Land achmea (2007) zijn betaalde premies niet geboekt, dus onbetaald...?
Deze rekeningen zijn intussen als betaald geboekt maar nog steeds hebben wij geen bevestiging van Gr.Land of Tijhuis & Partners, dat het nu wel allemaal goed is geregeld en wij zorgeloos verzekerd kunnen blijven...we lopen niet achter want nu loopt ineens alles soepeltjes
Gr. Land heeft vorig jaar deurwaarderskantoor Tijhuis & Partners ingezet en daar komen wij niet meer van af! elke brief (nog over Gr.Land?) die we stilletjes door de bus krijgen om maar te betalen gaat te ver...er word weer berekend voor opmaak akte...omdat loonbeslag achteraf bevestigd word met die akte

Hoe komen wij hierover nog uit met hen en heben we recht op teruggave indien onterecht (het is onterecht volgens onze kant)
Advies gevraagd van mede slachtoffers

rugzak

Re: fout syteem NIET BETAALDE premie via DEURW. Tijhuis&Part

Ongelezen bericht door rugzak »

Zoek al je bankafschriften als bewijs bij elkaar.
Nodig de deurwaarder uit voor een kopje koffie.
Laat je afschriften en facturen zien met de bedragen en afschrijvings data.
Deurwaarder zal dan een rapport (moeten) gaan opmaken dat jij hebt bewezen dat de betaling wel is verricht.
Achmea zal worden gesommeerd de administratie op orde te brengen.

zolang jij kan bewijzen dat alles goed is, trek je altijd aan het langste eind.

ankthatsme

Ongelezen bericht door ankthatsme »

Dit hebben wij ook gehad,
Net einde jaar voor de euro kwam
Het ging om dokterskosten,
De artsenpraktijk zei na bijna 2 jaar tegen ons dat we niet daar ingeschreven stonden.Onze arts die we eerst hadden ging met pensioen en alles werd volgens hem overgeschreven naar deze praktijk
heen en weer gebeld/ geschreven naar de zorgverzekeraar geen resultaat.
Toen kwam er een deurwaarder we moesten ruim 300 GULDEN (plus dw kosten) betalen aan die deurwaarder ,die zei dat krijgt U dan wel weer terug van de zorgverzekeraar,NO WAY. niks nada noppes blijven bellen en schrijven tot ik het op een gegeven moment zo zat was en dacht laat ook maar pffff
Na een jaar dus Pfff

issy01

Ongelezen bericht door issy01 »

Op dit moment heb ik het zelfde met menzis en meneer Tijhuis. Ik heb al een rekening aan hem betaald maar vroeg me af waarvoor, omdat op mijn bank afschriften toch duidelijk staat, dat alles is betaald.

Heb contact met menzis opgenomen en die zeggen dat enkele rekeningen kennelijk niet bij zijn geschreven en heb alle betalingsbewijzen vanaf jan. 2008 t/m febr. 2009 met een brief naar dhr. Tijhuis opgestuurd. Kreeg een brief terug dat mijn schrijven in goede orde is ontvangen en opgemelde zaak reeds volledeg door mij is voldaan. Mogt ik teveel aan menzis hebben betaald moest ik contact met ze opnemen. Dat heb ik gedaan en ze zeggen dat was een eigen bijdrage die ik niet had betaald ? Die heb ik ook betaald en kom erachter dat ik alle medicijnen vorig jaar via Tijhuis heb betaald, incl. incassokosten.

Maar gisteren op eerste paasdag tevens een zondag, ligt er een brief gedateerd op 9 april in de bus, van dhr. Tijhuis. Ondanks eerdere sommatie aan u hebben wij in opgemelde zaak geen (volledige) betaling mogen ontvangen. U begrijpt dat we met deze handelswijze geen genoegen kunnen nemen.... :shock: Het betrof dit keer een normale premie, die ik toch aangetekend naar hem op heb gestuurd.

En dan dreigt ie : wij zullen tot een dagvaarding overgaan als het verschuldigde bedrag van 169 € niet binnen VIJF DAGEN NA HEDEN IN ONS BEZIT hebben verkregen.

Ik voel me bedreigd en ook opgelicht kwa medicijnen, die moeten toch pas na ingang van 1 jan. 2009 zelf vergoed worden ?

Moet ik nu zelf met een advocaat dreigen of.....????

issy01

Foutje mijnerzijds. Die medicijnen horen natuurlijk bij de eigen bijdrage, ik raakte even in paniek....

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Voor de duidelijkheid:

Het Eigen Risico was in 2008 150 euro en in 2009 155 euro. Dit betekent dat je de eerste 155 euro van je zorgkosten van de Basisverzekering zelf moet betalen. De consulten bij de huisartsen en verloskundige zorg vallen echter niet onder het eigen risico.

In de jaren 2006 en 2007 was er de zogenaamde NO-Claim. Om dit uit te leggen kan je het beste spreken van een "voorgeschoten eigen risico". Dit was met een bedrag dat als het ware bij de zorgverzekeraar werd gestort, en dat je (gedeeltelijk) terug kon krijgen als je minder zorgkosten had gehad dan die 255 euro.

Eigen bijdrages zijn andere kosten: dit zijn vastgestelde bedragen die je bij bepaalde typen zorg altijd moet betalen. Bijvoorbeeld: een bijdrage van 10 euro per consult psychotherapie (is of wordt afgeschaft), een eigen bijdrage bij de aanschaf van bepaalde hulpmiddelen, een eigen bijdrage in de apotheek als de prijs van het medicijn te hoog is (bijv. voor Mycrogynon 20 moet 4 euro eigen bijdrage betaald worden per 126 stuks).

issy01

Dank je Mathilde voor jou reactie.

Ik heb dinsdags onmiddelijk contact met menzis en Tijhuis opgenomen en het is me allemaal heel duidelijk uitgelegt. De vordering blijkt volkomen terecht en het is ene Stadsbank die met datums zit te schuiven waardoor een maand betalingsachterstand ontstond.

Die bank legt de verantwoordelijkheid weer bij menzis en ze begonnen zelfs te lachen toen ik ze alles duidelijk maakte. Ik heb de rekening maar betaald en stap gelijk over naar een normale bank.

Gesloten