ik heb een bijstandsuitkering, en ik betaal via de socialedienst voor mijn friso polis. heb geen achterstanden niks . mijn zoon is net 18 geworden en voor ik wist hebben ze mij polishouder gemaakt voor de polis van me zoon .
nu wil ik me cak eigen bijdragen terug vragen maar ik krijg die niet terug . want volgens hun heb ik een achterstand in de betaling van me zorg premie en aanvillende verzekeringen .
wat blijkt mijn zoon loopt een maand achter met zijn premie , en omdat die achter loopt betalen ze mij niet uit , ondanks dat mijn polis geen achterstand heeft, ik vindt dat ze gewoon mijn kosten terug moeten betalen want ik heb geen achterstand , ze meten met 2 maten bij de friesland
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] friesland betaald niet
-
Re: friesland betaald niet
Als u de polishouder bent, komt de achterstand van uw zoon inderdaad op uw naam.
Het slimste zou zijn dat uw zoon met spoed de achterstand betaalt en dat de polis op zijn naam komt.
Daarna kunt u uw eigen bijdrage terugvragen.
Het slimste zou zijn dat uw zoon met spoed de achterstand betaalt en dat de polis op zijn naam komt.
Daarna kunt u uw eigen bijdrage terugvragen.
Re: friesland betaald niet
Iedere zorgverzekeraar stuurt zijn verzekerden 6 weken voor het bereiken van de 18 jarige leeftijd een brief met wat er gaat wijzigen voor hen.
Je krijgt hier diverse keuzes. De 18 jarige kan een eigen polis bij dezelfde verzekeraar krijgen, hij/zij kan gewoon op dezelfde polis + voorwaarden doorlopen. (Let wel de tandartsdekking vervalt vanuit de basisverzekering per het bereiken van de 18 jairge leeftijd) of hij/zij kan een eigen verzekering elders aflsuiten.
In deze brief staat ook vermeld dat als u niet reageert alles blijft lopen zoals het was en er alleen premie betaald dient te worden. Dit is er dus bij u gebeurd. U bent de ''verzekeringsnemer'' en moet nu dus ook premie betalen voor uw zoon.
Of u moet de polis laten spiltsen en ervoor zorgen dat uw zoon zijn eigen premie gaat betalen of u moet inderdaad het nog openstaande bedrag betalen. Het beste is even contact op te nemen met de verzekeraar over wat allemaal de mogelijkheden zijn.
Je krijgt hier diverse keuzes. De 18 jarige kan een eigen polis bij dezelfde verzekeraar krijgen, hij/zij kan gewoon op dezelfde polis + voorwaarden doorlopen. (Let wel de tandartsdekking vervalt vanuit de basisverzekering per het bereiken van de 18 jairge leeftijd) of hij/zij kan een eigen verzekering elders aflsuiten.
In deze brief staat ook vermeld dat als u niet reageert alles blijft lopen zoals het was en er alleen premie betaald dient te worden. Dit is er dus bij u gebeurd. U bent de ''verzekeringsnemer'' en moet nu dus ook premie betalen voor uw zoon.
Of u moet de polis laten spiltsen en ervoor zorgen dat uw zoon zijn eigen premie gaat betalen of u moet inderdaad het nog openstaande bedrag betalen. Het beste is even contact op te nemen met de verzekeraar over wat allemaal de mogelijkheden zijn.