LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Promovendum zorgverzekering is slechts een VGZ natura polis
-
Promovendum zorgverzekering is slechts een VGZ natura polis
Als ex-student voel je je misschien aangetrokken door de Promovendum Zorgverzekering ( voorheen National Acadamic). Door de naam denk je aan een goede verzekering. Dit klopt niet. Want deze verzekering is een doorgewone , eenvoudige natura verzekering van VGZ. Klik op deze link, want in de polisvoorwaarden staat ( verplicht) bij welke zorgverzekeraar de verzekering is ondergebracht. ( zie p. 2). https://www.promovendum.nl/sites/defaul ... g_2014.pdf . Op pagina 6, in artikel 1.3 staat dat de verzekering een naturaverzekering is. "1.3. Wie mag de zorg verlenen?
De zorg in natura wordt verleend door een zorgaanbieder..." . Op pagina 6, artikel 1.4, staat dat ongecontracteerde zorg slechts voor 80% vergoed wordt.
Ter informatie: een naturaverzekering heeft als nadeel dat er maar een gedeeltelijke vergoeding wordt gegeven als u naar een ongecontracteerde zorgverlener gaat. Zolang als alle ziekenhuizen in NL gecontracteerd zijn, levert dat geen risico. Maar mocht u kiezen voor een buitenlandse zorgverlener ( hetgeen volgens Europese regels is toegestaan), krijgt u minder vergoed dan iemand anders met een zorgverzekering van het type restitutie.
De zorg in natura wordt verleend door een zorgaanbieder..." . Op pagina 6, artikel 1.4, staat dat ongecontracteerde zorg slechts voor 80% vergoed wordt.
Ter informatie: een naturaverzekering heeft als nadeel dat er maar een gedeeltelijke vergoeding wordt gegeven als u naar een ongecontracteerde zorgverlener gaat. Zolang als alle ziekenhuizen in NL gecontracteerd zijn, levert dat geen risico. Maar mocht u kiezen voor een buitenlandse zorgverlener ( hetgeen volgens Europese regels is toegestaan), krijgt u minder vergoed dan iemand anders met een zorgverzekering van het type restitutie.
Re: Promovendum zorgverzekering is slechts een VGZ natura polis
Wat heeft dit bericht nou weer voor een toegevoegde waarde? Waarom zou een natura verzekering geen goede verzekering zijn? Misschien voor jou niet, maar voor een heleboel mensen wel. Daarnaast heb je bij Promovendum vrije keuze in ziekenhuizen, apotheken, tandartsen en huisartsen. Voor veel mensen is dat al voldoende.
Verder verdiep je je natuurlijk even in een product voordat je dat gaat afsluiten. Als je de voorwaarden / FAQ leest van Promovendum is het helemaal niet zo geheimzinnig als dat jij doet voorkomen.
https://www.promovendum.nl/zorgverzeker ... tie-natura
Ook wil ik je er even op wijzen dat je bij een restitutiepolis ook te maken hebt met niet-gecontracteerde aanbieders van zorg. In dat geval heb je recht op vergoeding van het marktconforme tarief. Indien jouw niet-gecontracteerde aanbieder qua tarief ver afwijkt van de marktconforme tarieven, kan je ook dan voor een verrassing komen te staan.
Verder verdiep je je natuurlijk even in een product voordat je dat gaat afsluiten. Als je de voorwaarden / FAQ leest van Promovendum is het helemaal niet zo geheimzinnig als dat jij doet voorkomen.
https://www.promovendum.nl/zorgverzeker ... tie-natura
Ook wil ik je er even op wijzen dat je bij een restitutiepolis ook te maken hebt met niet-gecontracteerde aanbieders van zorg. In dat geval heb je recht op vergoeding van het marktconforme tarief. Indien jouw niet-gecontracteerde aanbieder qua tarief ver afwijkt van de marktconforme tarieven, kan je ook dan voor een verrassing komen te staan.
-
Promovendum is een doodgewone VGZ verzekering. VGZ is een grote verzekeraar die vaak kritiek krijgt in forums als deze. Bovendien is een naturaverzekering een goedkopere, eenvoudigere, primitievere verzekering dan een restitutieverzekering.
Dus ik bedoel maar..., denk je iets moois af te sluiten, maar dan blijkt het eerder Hema kwaliteit. Niet zo best die VGZ.
En het is dus ook nog eens mogelijk dat je deze doodgewone, eenvoudige verzekering elders goedkoper kan krijgen.
Dus ik bedoel maar..., denk je iets moois af te sluiten, maar dan blijkt het eerder Hema kwaliteit. Niet zo best die VGZ.
En het is dus ook nog eens mogelijk dat je deze doodgewone, eenvoudige verzekering elders goedkoper kan krijgen.
Het mag intussen toch wel als bekend worden verondersteld dat er maar een handvol zorgverzekeraars zijn, die hun waar onder tientallen labels aan de man brengen. En zeker het verschil tussen natura en restitutie (en het belang daarvan) zou bekend moeten zijn.
Misschien kan de webredactie vast alle topics over zorgverzekeringen kopiëren naar 2015. Dan krijgen we ongetwijfeld weer exact dezelfde onderwerpen.
Meid toch.Mathilde D. schreef:Promovendum is een doodgewone VGZ verzekering. VGZ is een grote verzekeraar die vaak kritiek krijgt in forums als deze. Bovendien is een naturaverzekering een goedkopere, eenvoudigere, primitievere verzekering dan een restitutieverzekering.
Wederom totaal geen onderbouwing.
Waarschijnlijk heb je een vervelende ervaring met VGZ c.q. Promovendum gehad en is dat de reden waarom je nu hier dit soort onzin plaatst. Over elke verzekeraar is ontevredenheid op internet te vinden. Dat is ook logisch. Het zijn bedrijven die grote groepen klanten bedienen en daarnaast is het nog steeds zo dat iemand eerder zijn beklag doet in plaats van het geven van een positieve reactie. Daarnaast biedt bijna iedere zorgverzekeraar een vorm van een budgetpolis of een naturapolis aan. Helemaal niets mis mee als je je er van tevoren goed in hebt verdiept. Mijn gevoel zegt dat jij dit niet hebt gedaan, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
-
Wat een onzin reactie.
Dit onderwerp is alleen bedoeld om verzekerden informatie over de ware aard van Promovendum te geven.
Dit onderwerp is alleen bedoeld om verzekerden informatie over de ware aard van Promovendum te geven.
Ja, het is één van de natura verzekeringen van VGZ. Maar als je vervolgens een verhaal ophoudt dat het dan 'dus' geen goede verzekering zou zijn, dan lijkt daar toch wel een iets gekleurde mening door te schemeren.
Bij VGZ zitten de grootste graaiers dus dan weet je dat het geld ergens vandaan moet komen.
Het is trouwens ook schandalig dat onze politiek toestaat dat verzekeraars onder zoveel namen mogen meedoen op die markt.
Het zegt weer genoeg over onze politici en als je dan weet dat Klink in de raad van toezicht zit bij VGZ en dat van Boxtel grootgraaier is bij Menzis en in de eerste kamer zit dan krijg je er een vreemde smaak van in je mond.
De zorg is niets anders meer dan lijkenpikkerij met VGZ en Achmea als als grootste lijkenpikkers.
Het is trouwens ook schandalig dat onze politiek toestaat dat verzekeraars onder zoveel namen mogen meedoen op die markt.
Het zegt weer genoeg over onze politici en als je dan weet dat Klink in de raad van toezicht zit bij VGZ en dat van Boxtel grootgraaier is bij Menzis en in de eerste kamer zit dan krijg je er een vreemde smaak van in je mond.
De zorg is niets anders meer dan lijkenpikkerij met VGZ en Achmea als als grootste lijkenpikkers.
Het is uit uw berichten op dit forum duidelijk dat u anti een aantal zorgverzekeraars bent en dit ook duidelijk laat blijken met daar soms het advies bij dat zorgverzekeraar x of y beter is.Mathilde D. schreef:Promovendum is een doodgewone VGZ verzekering. VGZ is een grote verzekeraar die vaak kritiek krijgt in forums als deze. Bovendien is een naturaverzekering een goedkopere, eenvoudigere, primitievere verzekering dan een restitutieverzekering.
-
Inderdaad,puma73 schreef:Het is uit uw berichten op dit forum duidelijk dat u anti een aantal zorgverzekeraars bent en dit ook duidelijk laat blijken met daar soms het advies bij dat zorgverzekeraar x of y beter is.Mathilde D. schreef:Promovendum is een doodgewone VGZ verzekering. VGZ is een grote verzekeraar die vaak kritiek krijgt in forums als deze. Bovendien is een naturaverzekering een goedkopere, eenvoudigere, primitievere verzekering dan een restitutieverzekering.
ik deel mijn uitgebreide kennis en ervaring met zorgverzekeraars graag met onwetende consumenten, die hierover graag informatie willen hebben. Daarom lezen ze dit forum namelijk.
Bijvoorbeeld het verschil natura restitutie en ook het verschil tussen een grote, logge verzekeraar met een slecht beoordelingscijfer tegenover een zorgverzekeraar die meer dan een 8 krijgt. Dat speelt allebei bij VGZ. Ook bestaat de kans dat iemand bij een verzekeraar als Promovendum veronderstelt dat het een restitutieverzekering is, maar ik maak duidelijk dat dat niet klopt.
Dit vind ik nuttig en het lijkt me verstandig dat daar op een positieve manier mee wordt omgegaan.
Kennelijk zijn hier forummers die zich beledigd voelen als ik een negatief oordeel geef over hun eigen verzekering? VGZ stijgt sterk in prijs: ook daaraan is niets positiefs.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 14 nov 2014 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee aan de meester van uw bijdragen is niks positiefs. Ik denk dat het delen van ervaringen positief KAN werken als er enige nuance is aangebracht, maar zelfs dat is in uw bijdragen niet terug te vinden.Mathilde D. schreef:Inderdaad,puma73 schreef:Het is uit uw berichten op dit forum duidelijk dat u anti een aantal zorgverzekeraars bent en dit ook duidelijk laat blijken met daar soms het advies bij dat zorgverzekeraar x of y beter is.Mathilde D. schreef:Promovendum is een doodgewone VGZ verzekering. VGZ is een grote verzekeraar die vaak kritiek krijgt in forums als deze. Bovendien is een naturaverzekering een goedkopere, eenvoudigere, primitievere verzekering dan een restitutieverzekering.
ik deel mijn uitgebreide kennis en ervaring met zorgverzekeraars graag met onwetende consumenten, die hierober graag informatie willen hebben.
Bijvoorbeeld het verschil natura restitutie en ook het verschil tussen een grote, logge verzekeraar met een slecht beoordelingscijfer tegenover een zorgverzekeraar die meer dan een 8 krijgt.
Dit vind ik nuttig en het lijkt me verstandig dat daar op een positieve manier mee wordt omgegaan.
Kennelijk zijn hier forummers die zich beledigd voelen als ik een negatief oordeel geef over hun eigen verzekering? VGZ stijgt sterk in prijs: ook daaraan is niets positiefs.
-
Hoezo niet objectief?vogels schreef:Maar van enige objectiviteit is bij jou geen enkele sprake! En dat is wel noodzakelijk als je mensen wilt informeren.Mathilde D. schreef: Inderdaad,
ik deel mijn uitgebreide kennis en ervaring met zorgverzekeraars graag met onwetende consumenten, die hierober graag informatie willen hebben.
Bijvoorbeeld het verschil natura restitutie en ook het verschil tussen een grote, logge verzekeraar met een slecht beoordelingscijfer tegenover een zorgverzekeraar die meer dan een 8 krijgt.
Het feit alleen van natura , het feit alleen van slecht consumentenbeoordelingscijfer, het feit alleen van sterke prijsstijging : dit zijn objectieve feiten.
hier zeg je: de verzekering is een natura verzekering van VGZ en dus geen goede verzekering. Dat is nou niet echt een heel objectieve observatie.Door de naam denk je aan een goede verzekering. Dit klopt niet. Want deze verzekering is een doorgewone , eenvoudige natura verzekering van VGZ.
Of een natura verzekering wel of niet voor iemand de juiste keuze is, is niet aan jou om te bepalen. Ook kan het oordeel over VGZ van persoon tot persoon verschillen. Nog los van het feit dat de afhandeling van de verzekering per label sterk kan verschillen en dus ook de beoordeling van label tot label kan verschillen.
-
Iedere consument kan een eigen mening hebben.
Bij een test over koffie bijvoorbeeld zal de slechtste koffie door enkelen wèl als "goed" beoordeeld worden. Maar het oordeel van de grootste groep telt.
In feite zeggen jullie tegen mij dat ik de slechte koffie niet "slecht" mag noemen. Ik vind dat consumenten elkaar moeten steunen en voorlichten op een consumentensite. Als er nooit iets "slecht" genoemd mag worden, dan functioneert de website niet. Iemand anders heeft de vrijheid om een "goed" oordeel te geven. Maar mijn slechte beoordeling is wel onderbouwd.
Je kan zeggen dat VGZ 'overall' een slechtere score heeft dan andere zorgverzekeraars. Misschien bungelt VGZ niet helemààl onderaan, maar dat kan komen omdat het cijfer wat wordt opgekrikt door de beoordeling van de restitutiepolis. Slechts 66% van de klanten kan hem aan anderen aanbevelen!
Hieronder 2 vergelijkingen: de eerste is met €875 eigen risico, de tweede met €375 eigen risico. In het eerste geval loopt het prijsverschil nog hoger op. (€14 per maand).
Bij een test over koffie bijvoorbeeld zal de slechtste koffie door enkelen wèl als "goed" beoordeeld worden. Maar het oordeel van de grootste groep telt.
In feite zeggen jullie tegen mij dat ik de slechte koffie niet "slecht" mag noemen. Ik vind dat consumenten elkaar moeten steunen en voorlichten op een consumentensite. Als er nooit iets "slecht" genoemd mag worden, dan functioneert de website niet. Iemand anders heeft de vrijheid om een "goed" oordeel te geven. Maar mijn slechte beoordeling is wel onderbouwd.
Je kan zeggen dat VGZ 'overall' een slechtere score heeft dan andere zorgverzekeraars. Misschien bungelt VGZ niet helemààl onderaan, maar dat kan komen omdat het cijfer wat wordt opgekrikt door de beoordeling van de restitutiepolis. Slechts 66% van de klanten kan hem aan anderen aanbevelen!
Hieronder 2 vergelijkingen: de eerste is met €875 eigen risico, de tweede met €375 eigen risico. In het eerste geval loopt het prijsverschil nog hoger op. (€14 per maand).
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 29 nov 2014 20:18, 4 keer totaal gewijzigd.
Grappig, als ik het zelfde overzicht maak bij independer staat vgz bij het standaard eigen risico op de vierde plaats. Erg betrouwbare site dus... Maar vgz springt er hier in de beoordelingen sowieso niet echt uit in negatieve zin.
En als ik bijvoorbeeld bij zeker.com kijk naar de waardering van promovendum,dan worden ze niet echt slecht beoordeeld. Van de 66 verzekeraars staan ze op de elfde plaats. Maar het blijft natuurlijk altijd even opletten voor je een verzekering kiest. Dat ben ik met je eens. Zowel in de dekking (met name natura of restitutie) als in de ervaringen die mensen hebben.
Maar ook geldt dat de risicodrager niet alles zegt over een verzekeraar en over de ervaringen.
En als ik bijvoorbeeld bij zeker.com kijk naar de waardering van promovendum,dan worden ze niet echt slecht beoordeeld. Van de 66 verzekeraars staan ze op de elfde plaats. Maar het blijft natuurlijk altijd even opletten voor je een verzekering kiest. Dat ben ik met je eens. Zowel in de dekking (met name natura of restitutie) als in de ervaringen die mensen hebben.
Maar ook geldt dat de risicodrager niet alles zegt over een verzekeraar en over de ervaringen.
-
Dat klopt. Zo is deFriesland ( nog) veel beter dan Achmea/Zilveren Kruis.Maar ook geldt dat de risicodrager niet alles zegt over een verzekeraar en over de ervaringen.
Maar in dit gebal denk ik dat het omgekeerd is: Ik verwacht (nog) minder van Promovendum dan van VGZ. Promovendum is zelf nooit zorgverzekeraar geweest, het is een Volmachtbedrijf. Dit is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld deFriesland , Ohra, DeltaLloyd of Unive.
Zou kunnen. Aan de andere kant is de verzekering van United Consumers ook van vgz en die lijkt om het rijtje niet heel slecht.
Blijft voor veel mensen volgens mij toch een gevoelskwestie. Maar wel goed als er goed duidelijk is waar de verzekeraar onder valt. Anders zou je denken dat ze iets te verbergen zouden hebben.
Blijft voor veel mensen volgens mij toch een gevoelskwestie. Maar wel goed als er goed duidelijk is waar de verzekeraar onder valt. Anders zou je denken dat ze iets te verbergen zouden hebben.