Ik vind de manier waarop VGZ met haar klanten omgaat gewoon schandalig.
Ik heb in mei 2011 heb een gebit gekregen. Omdat deze niet goed zat heb ik begin 2012 een nieuw gebit gekregen. In mijn onderkaak heb ik toen implantaten gekregen, in mijn bovenkaak niet. Mijn bovengebit past nog steeds niet, het zit los en happen of bijten gaat niet.
Ik ben hiervoor diverse malen bij mijn tandarts geweest. Er zijn ook implantaten voor mijn bovenkaak aangevraagd bij VGZ. Vrij snel na de aanvraag kreeg ik een brief dat deze implantaten niet vergoed zouden worden. Echter kort daarna kreeg ik een brief waarin staat dat mijn aanvraag beoordeeld moest worden door een medisch adviseur
De medisch adviseur heeft vastgesteld dat mijn gebit niet goed was. Hij verzekerde mij dat het geregeld zou worden en dat hij daarin een bepalende stem had. Hij zou tevens zijn bevindingen in een brief vermelden en deze zenden naar mijn tandarts en mij.
Tot op de dag van vandaag heb ik deze brief niet mogen ontvangen. Mijn tandarts en ik hebben diverse malen telefonisch contact (getracht) op te nemen met VGZ en deze arts in het bijzonder. Echter steeds wordt verzekerd dat de brief verzonden wordt dan wel verzonden is, nog steeds hebben mijn tandarts en ik niets ontvangen. Het laatste telefoongesprek was drie weken geleden. Toen heeft een collega van de medisch adviseur (de adviseur zelf krijgen we niet aan de telefoon) gesproken met mijn tandarts. Wederom werd er gezegd dat er binnen enkele dagen een brief verzonden zou worden waarin exact zou staan welke oplossing men van VGZ in gedachten had. Deze brief is, net als de voorgaande brieven, niet ontvangen.
Mijn tandarts kan mij niet helpen, immers hij is gebonden aan het advies van VGZ. En juist VGZ is degene die het af laat weten. Na het gesprek met de medisch adviseur had ik goede hoop op een snelle en effectieve oplossing, echter niets bleek minder waar. Het is nu al bijna 2 jaar dat ik een slecht zittend gebit in mijn mond heb. En VGZ laat steeds maar niets van zich horen en maakt de toezeggingen (dat brieven verzonden worden) niet waar.
De zorgverzekeraar heeft mij uitgenodigd voor een bezoek aan een medisch adviseur. Ik ben daar netjes geweest, omdat ik immers veel last heb van mijn gebit. De adviseur zei letterlijk tegen mij dat mijn gebit niet goed zit. Verder zei hij dat hij degene is die bepaalt wat er uiteindelijk met mijn gebit gaat gebeuren, kortom hij bepaalt de oplossing. Als het puntje bij het paaltje komt geeft hij echter niet thuis en hoor ik vervolgens al vier maanden niets meer van VGZ.
Ook heb ik een klacht ingediend bij VGZ, maar na weken heb ik daar ook nog geen reactie op gekregen. Het is toch absoluut onbeleefd om steeds maar niet te reageren op mijn berichten en dan toe te zeggen dat er brieven verzonden zijn of gaan worden en dat die dan allemaal niet aankomen. Je staat als klant volledig met je rug tegen de muur.
Zijn er meer mensen die deze arrogantie van VGZ herkennen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Radiostilte bij VGZ
Re: Radiostilte bij VGZ
Dit advies geldt voor iedereen die klachten heeft over de manier waarop zorgverzekeraars met hun klachten omgaan: meld de klacht ook bij de NZ! Want die heeft ook de verantwoordelijkheid de verzekeraars te controleren. Die clubs hebben teveel macht in de zorg, en dat wordt alleen maar meer. Hoe meer klachten des te beter voor u, dan wordt die machtspiraal misschien eens gekeerd.
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Radiostilte bij VGZ
u kunt dit doen:Ook heb ik een klacht ingediend bij VGZ, maar na weken heb ik daar ook nog geen reactie op gekregen
- Eerst controleren of brief is aangekomen.( telefonisch informeren)
- Zoja, na een vastgestelde termijn van 30 dagen de klacht bij de SKGZ neerleggen.
Zie polisvoorwaarden:
Artikel 10. Klachten en geschillen
10.1. Hebt u een klacht? Leg uw klacht voor aan de afdeling Klachtenmanagement.
10.1.1. U kunt er van uit gaan dat wij alles rond uw zorgver- zekering goed regelen. Toch kan het voorkomen dat niet alles naar wens is. Wij staan open voor uw klach- ten en suggesties. U kunt uw klacht voorleggen aan de afdeling Klachtenmanagement, antwoordnummer 9292, 5600 VM Eindhoven
0.1.2. U ontvangt van ons binnen 30 dagen een reactie op uw klacht. Als u niet tevreden bent met de beslissing of als u binnen 30 dagen geen reactie hebt ontvan- gen, kunt u uw klacht of geschil voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ), Postbus 291, 3700 AG Zeist, http://www.skgz.nl.
U kunt het geschil ook voorleggen aan de bevoegde rechter.
Re: Radiostilte bij VGZ
De klacht is aangekomen bij VGZ dat hadden we geinformeerd. De klacht naar skgz is gelijktijdig met dit bericht verzonden. Zij hebben direct contact met ons opgenomen en alle stukken zijn toegezonden.
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Radiostilte bij VGZ
En nu hopen dat je gelijk krijgt.