LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening eigen risico Menzis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
eriktiel

rekening eigen risico Menzis

Ongelezen bericht door eriktiel »

vandaag kreeg ik een rekening binnen over het eigen risico. Menzis heeft alle medische kosten over 2012 bijeen gegooid en een totaal rekening gestuurd.
Het gaat over kosten van:
18-01-2012
16-02-2012
29-02-2012
07-03-2012
23-04-2012
Totaal €115,58. Gelieve dit binnen 11 dagen! te betalen, dat dan weer wel.
Waarom wordt er niet gewoon na elke kostenpost een factuur gestuurd? Dit is voor veel mensen makkelijker betalen dan één grote rekening zo plots in Juni. Nu gaat het mij persoonlijk niet om het geld maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die dit niet in één keer kunnen ophoesten. Als het de kosten in factureren zijn kan het toch ook via de mail een rekening? Doen meerdere bedrijven al.
mvg, erik

GJvdZ

Re: rekening eigen risico Menzis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar je weet toch dat het betaald moet worden? Kleine moeite om het geld dan even apart te zetten. Als er na ieder klein bedrag een factuur komt zien we hier weer klachten over geld verspilling (wat nog klopt ook als je kijkt wat de totale verwerkingskosten van 1 factuur zijn).

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja nou dat is niet alleen kennis,cz doet het oo?
Snapnwel wat je bedoelt,ik kreeg gelijk de volle mep...ff binnen 8 dag 220'
Je weet dat het komt,dat wel ! Maar heel veel mensen schrikken gelijk..je hebt gelijk!!

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik kreeg de rekening ook, maar ik heb al €150 opgemaakt; ik heb er rekening mee gehouden. Het is eenvoudig: op de site van Menzis kan je precies zien wat je aan eigen risico hebt gebruikt. Desnoods per dag. Leg vanaf januari van elk jaar het bedrag van het eigen risico, gedeeld door 12, apart. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. Ik denk dat het veel te duur zou worden om iedereen na elke verrichting een rekening te sturen. En als het toch niet lukt om het te sparen, spreek dan een betalingsregeling af.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bij Anderzorg sparen ze het ook op maar niet tot zo`n hoog bedrag. Meestal als je rond de 65/70 euro hebt verbruikt krijg je een rekening, waar je dan via de website een bet.reg. voor kunt vragen.

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

het kan ook zijn dat de zorgverlener alles in 1 keer heeft opgestuurd. dan wordt het ook in 1 keer verrekend. Ik begin nu vast met sparen voor volgend jaar. Hoef namelijk maar 1 keer medicijnen te halen en het eigen risico is al op.

rozemarijntje

@superklaver
Ja bij mij dus ook,half Jan al bereikt,je weet dan dat het eraan komt...maar idd mijn menzis en wacht ook nog op rekening...zal binnenkort dan wel komen.
Maar nog niet volle mep...

Tja vanaf Jan 300 geloof of 350? Ben het kwijt ...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

En wat nu als u het hele eigen risico van 220 ook daadwerkelijk in 1 dag verstookt hebt ? Dat is best mogelijk, dan had u het hele bedrag in een keer moeten betalen.

U kunt altijd proberen een betalingsregeling te treffen als het niet lukt.
Zou dit moment in het jaar nu toevallig zo gekozen zijn ? Veel mensen krijgen in deze tijd vakantiegeld of hebben het net gehad, een aantal krijgt geld terug via de belastingdienst enz..
Miepje1 schreef:Ik kreeg de rekening ook, maar ik heb al €150 opgemaakt; ik heb er rekening mee gehouden. Het is eenvoudig: op de site van Menzis kan je precies zien wat je aan eigen risico hebt gebruikt. Desnoods per dag. Leg vanaf januari van elk jaar het bedrag van het eigen risico, gedeeld door 12, apart. Dan kom je niet voor verrassingen te staan..
Aardige tip maar ook dat werkt niet altijd. Eigenlijk zou iedereen op in januari het hele eigen risico voor het komende jaar op een spaarrekening moeten hebben. Stel iemand breekt op 2 januari een been dusdanig dat direct geopereerd moet worden kan deze in februari mogelijk al het volledige eigen risico moeten betalen.

Tuurlijk is het voor veel mensen lastig. Ik las van de week toevallig op teletekst dat Menzis met veel meer wanbetalers te maken heeft en veel meer betalingsregelingen moet treffen tegenwoordig. Dat stukje ging toevallig over Menzis maar zal bij andere zorgverzekeraars niet veel anders zijn.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Vindt je het gek als de directeur van Philips evenveel moet betalen als een bijstandmoeder met 3 kids :evil:

TazMania

Ongelezen bericht door TazMania »

GJvdZ schreef:Maar je weet toch dat het betaald moet worden? Kleine moeite om het geld dan even apart te zetten. Als er na ieder klein bedrag een factuur komt zien we hier weer klachten over geld verspilling (wat nog klopt ook als je kijkt wat de totale verwerkingskosten van 1 factuur zijn).

Dan dat maar als je een paar bloedonderzoeken heb en je krijgt 3 pagina's met alleen maar 10.65 per onderzoek........
en dan voor de rest nog dingen schrik je wel als ik nu alles al betaalt heb aan eigen risico voor het hele jaar.

Met een minimum inkomen is ook je kleine beetje spaargeld weg.

En komen zo ook nog even met een rekening van 2011 aan van sorry computer problemen maar wel ff snel betalen graag.

Totaal bijna 500 euro zijn ze niet goed bij hun hoofd daaro........
dat heb ik niet ineens in mijn oude sok zitten, dus mag men weer AFBETALEN zonder dat het MIJN schuld is.

rozemarijntje

@emmy

Ja,ik denk dat het bij alle zorgverzekeraars wel raak is...
Ik weet niet beter of cz stuurt mij altijd de rekening in 1x omdat ik er simpel gelijk doorheen bent,ik weet het,...dus hou er rekening mee..
Van mijn man,moet je altijd maar afwachten bij menzis wanneer ze rekening sturen,maar goed ook dat weten we,zodra hij iets heeft weet je,eigen risico
Alleen ja,bij de mensen die al weinig hebben...even 220 op de spaarrekening zetten...en wat wordt het nou in 2013? Ben het echt kwijt,ze zijn met van alles beig dus,,,350 dacht ik hè..

Mensen zijn al blij als ze de feestdagen weer overleeft hebben.
Maar ben het er mee eens,het moet betaald worden en ik denk ,als je snel bent en gewild,dan kan je vast wel betalingsregeling treffen,denk ik?

Ik denk dat wachten tot er bepaalde grens is met bedrag en dan rekening sturen...?

@tasamania

Maar bloedonderzoek zit toch bij je risico?
En 700 is dan van meerdere personen?

Ja,kijk als je weet dat je vorig jaar nog nie alles betaald hebt!dan weet je toch dat het ooit komt?

eriktiel

Ongelezen bericht door eriktiel »

ik vind het onzin "je weet dat de rekening komt"..tuurlijk komt ie, maar wanneer? april,mei,juni? en geld opzij leggen net als voor een tv als die kapot gaat en de wasmachine, vaatwasser, auto reparaties...enz.
Ik blijf erbij dat menzis gewoon na elke betaling een factuur stuurt voor het eigen risico!

rozemarijntje

Ja dus als je receptje krijgt van 3.36 en nog iets van 5.20 moeten ze maar gelijk rekening sturen?
Wat gaat dat kosten aan de administratie? Daardat soort dingen gaat het eigen risico ook omhoog,denk ik...
En het is geen onzin,je weet toch ook dat je de huur of hypotheek moet betalen of gas en licht?

Dus sorry,maar ben het niet met u eens,snap wel heel goed dat het voor mensen moeilijk kan zijn met betalen...
Maar wat u wilt,kost geld

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

sephora30 schreef:Vindt je het gek als de directeur van Philips evenveel moet betalen als een bijstandmoeder met 3 kids :evil:
Heeft de directeur van Philips dan meer zorgkosten? Dat lijkt me toch niet, en dus is er geen reden om voor dezelfde 'diensten' meer te moeten betalen. Dat zou hetzelfde zijn om voor je paspoort extra te moeten betalen, vanwege het feit dat je het wel kunt betalen.
Daarnaast word de bijstandsmoeder gecompenseerd via de toeslagen.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Menzis stuurt al sinds we eigen risico moeten betalen de rekening als je ongeveer op € 150 zit. Verder kan je op de site per dag bekijken hoe ver je bent. We kunnen er niet onderuit dus wen er maar aan om het geld te moeten reserveren.

TazMania

Ongelezen bericht door TazMania »

rozemarijntje schreef:@emmy

Ja,kijk als je weet dat je vorig jaar nog nie alles betaald hebt!dan weet je toch dat het ooit komt?
ik wist van niks!

Ik heb dus nu ruim 9 maanden later de rekening gekregen.

Omdat HUN computer storingen hebben!!

We leven digitaal toch stuur een mail dan weet je waar je op kan rekenen
en je kan het meteen overmaken ( dit doen meerdere bedrijven)

Kijk zo kan het ook.

Nooit niks geen achterstanden bij niemand en dan dit............

dan moet ik ook wel ff slikken.

rozemarijntje

@tasmania...

je weet toch dat je zorgkosten hebt gemaakt in dat jaar?
dan weet je toch dat ooit de rekeningen gaan komen?
en ja als het jaar voorbij is en je hebt nog niks gehad,wil niet zeggen dat je niks hoeft te betalen,ze morgen geloof ik tot 3 jr (maar hang me er niet aan op)later nog een rekening sturen

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

We leven digitaal toch stuur een mail dan weet je waar je op kan rekenen
en je kan het meteen overmaken ( dit doen meerdere bedrijven)
We leven inderdaad digitaal, althans de meesten, maar ik snap je punt niet zo.
Je weet dat het komt dus waarom dan klagen.
Bij Unive houden ze het meteen af, dus krijg je de hele mep niet ineens, tenzij je natuurlijk iets van 220 euro hebt verbruikt.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

eriktiel, je kan bij Menzis een betalingsregeling aanvragen voor het eigen risico.
Voor een bedrag tot 120 euro krijg je 3 maanden de tijd (minimaal 20 euro per maand).
link

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik denk ook dat het deze week pay day (incasseren) is bij Menzis. Ook ik kreeg gister de rekening van in mijn geval €117, terwijl we vorig jaar de rekeningen omstreeks Mei kregen voor ons beide en dan alles tegelijk. Nu is de volledige rekening van mijn partner al in Februari betaald, dus je kunt zo'n beetje het hele jaar door klaar staan met je portemonee!! :? Iedere maand wat wat opzij zetten voor al die verrassingen en voor volgend jaar NOG meer. Geen vakantie's meer. Alleen maar geld opzij zetten, omdat je toevallig in de categorie "kneusjes" valt. Alleen denk ik soms? Geld opzij zetten? Voor sommigen zal het echt zijn van... waarvan?

Dat is Nederland. En tja...ach, die directeur van welk bedrijf dan ook, merkt niet eens als er een paar tientjes van zijn rekening afgaat. Daar gaat het wel goed mee!!!

Gesloten