LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Terugvragen van betaalde declaraties na 1,5 jaar door Avero
-
Terugvragen van betaalde declaraties na 1,5 jaar door Avero
Gisteren, 15 februari 2007, heb ik een schrijven mogen ontvangen van AVERO Achmea. Hierin werd gesteld dat ik in de 1e helft van 2005 vergoedingen heb ontvangen die niet terecht was. Ik ben wel sind 1-1-2006 weg bij Avero. Of ik maar liefst bijna €600 voor 1 maart wilde terugstorten. Kan dit zomaar? Als ik declaraties langer als 1 jaar laat liggen kan ik ze ook niet meer indienen. Kan dat dan wel omgekeerd? Het betrof trouwens geen declaraties die ikzelf had ingediend; maar rechtstreekse afrekeningen met de apotheek die AVERO nooit aan mij heeft laten zien. Na navraag bij Avero ging het om 3 recepten. 1 betrof Concerta en 2 betroffen Strattera. Concerta zit volgens mij in de GVS en Strattera niet. Kan Avero na zo een lange periode nog aanspraak hierop maken. Het is nog steeds een fiks bedrag wat ik zo maar even moet ophoesten.
-
Re: Terugvragen van betaalde declaraties na 1,5 jaar door Avero
Vraag je apotheker om hulp. En lees je polis van 2005 nog eens na. Soms moet je daarvoor nog wel een "farmaceutisch reglement" hebben dat bij de polis hoort. Het kan ook te maken hebben met de regeling "preferente geneesmiddelen". (die miv 1-1-2005 door een aantal verzekeraars werd ingevoerd). Volgens mij vielen de door jou genoemde geneesmiddelen onder die regeling. (niet alle verzekeraars).
Ook bij de GeneesmiddelenInfolijn 0900-998800 kun je informatie krijgen. En ook op internet zull je treffers vinden als je op "preferente geneesmiddelen" zoekt: dit is een regeling, goedgekeurd door de overheid, dat een aantal vetzekeraars van bepaalde geneesmiddelen ALLEEN bepaalde merken vergoeden: als je een ander merk hebt krijg je geen cent.
Ook bij de GeneesmiddelenInfolijn 0900-998800 kun je informatie krijgen. En ook op internet zull je treffers vinden als je op "preferente geneesmiddelen" zoekt: dit is een regeling, goedgekeurd door de overheid, dat een aantal vetzekeraars van bepaalde geneesmiddelen ALLEEN bepaalde merken vergoeden: als je een ander merk hebt krijg je geen cent.